|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
»TREŽ« 2011
|
Od první expedice Slovensko 2007 postupně sledujeme provoz na ojedinělé
úzkorozchodné elektrifikované železnici Trenčianské Teplice – Trenčianská Teplá.
V době naší první návštěvy tomu byl rok, od dalších hlasitých úvah o ukončení provozu tratě, které v průběhu let vyplouvaly
a zase odplouvaly s vodami říčky Tepličky.
Železnička nikdy neměla v náruči slovenských železnic na růžích ustláno a spíše skomírala.
Příkladem za všechno budiž nový nátěr motorového vozu 411 901-2 , který ke stoletému výročí
tratě uhradil nejmenovaný fanoušek z České republiky. Jak se snižoval počet spojů, klesal
logicky také počet cestujících a tak v posledních letech provozu stačilo vypravovat samostatný
motorový vůz.
Na počátku roku 2011 opět zazněly hlasité projevy představitelů ZSSK o nutnosti ukončení provozu TREŽky pro její neekonomičnost. Původně plánované jarní ukončení provozu bylo nakonec odloženo, ač výměnou na snižování počtu spojů, případně poprázdninové zastavení víkendového provozu.
Leč i toto překlenovací období nakonec dosáhlo své cílové mety... Posledním dnem pravidelného provozu dráhy
pod hlavičkou Železniční společnosti Slovensko se tak stal 9. prosinec 2011. Strojvedoucí životem své dráhy
žili a tak se poslední cesta nesla ve znamení smutku a dlouhého troubení vlaků na přejezdech pro připomenutí,
že pravidelný provoz dráhy se stává po 102 letech minulostí. Po příjezdu posledního Os 3417 bylo možné
vyfotografovat všechny tři elektrické vozy vedle sebe. Pak za nimi zapadla vrata depa a na stránkách ZSSK
se objevil následující suchý text:
Uvidíme tedy, zda dráha ožije a přežije bezprovozní období bez rozkradení.. |
||||