Scanjournal č.070

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.070

Fotografické okénko do nedávné historie


70. Pětkou na Harfu
Další z významných změn plánovaných od 9. listopadu 1998 byla změna vedení linky 5. Ta měla z Olšanského náměstí jet nově na Floru a Olšanské hřbitovy, místo dosavadní trasy přes Palmovku na Harfu. Tak si dnes dojedeme právě do smyčky Harfa. Současně se na pětce měly objevit místo sól soupravy. Díky přesunu linky 5 do Jičínské ulice měla být v této lokalitě drobně pozměněna i trasa linky 26, a to v úseku Olšanské náměstí – Želivského, kde měla linka 26 opustit Floru a zamířit přes Nákladové nádraží Žižkov. Také tyto změny byly zachyceny na fotografický film, a přestože by mohly jistě být lépe barevně upraveny, přináším je alespoň v podobě, jak vylezly ze skeneru.
Linka pět zachycená hned na začátku úseku, který měla od listopadu opustit – v Olšanské ulici na příjezdu k Olšanskému náměstí. Vůz T3 #6790 patřil ke stálým sólo vozům z vozovny Kobylisy. | 28.10.1998 V zastávce Biskupcova byl na pětce zachycen zánovní vůz #8063/II, tedy T3M2-DVC s novou skříní. Na snímku ale zaujmou spíše zastávkové ostrůvky o šířce 1,70 metru bez zábradlí, na kterých bývalo ve špičce docela těsno. | 31.10.1998 Na mostě poblíž zastávky Krejcárek jede na lince 5 také nedávno zkompletovaný vůz T3M2-DVC, tentokrát se jedná o #8072. Vozy T3M2-DVC byly v prvních letech velmi často provozovány sólo. | 28.10.1998 Z Palmovky před chvílí odjel na lince 5 vůz T3M #8078, propagující již od roku 1995 barvy Tebas (od jara 1998 ve druhé verzi reklamního nátěru). | 28.10.1998 Přímo na Palmovce potkáváme jedno z mála Žižkovských pořadí linky 5, které je obslouženo zbrusu novou tramvají typu T6A5 #8737. | 13.10.1998
6790 - 5
28.10.1998
8063 - 5
31.10.1998
8072 - 5
28.10.1998
8078 - 5
7098+7099 - 8
28.10.1998
8737 - 5
13.10.1998
Z dnešního pohledu naprosto neuvěřitelnou scenérii nabízí snímek s vozem T3 #6812 s reklamou na Výstaviště Praha na lince 5 v zastávce Lokomotivka ve směru do centra. Prakticky vše na tomto snímku se za pár let úplně změní, ulice bude dvojnásobně rozšířena a místo budov ČKD Lokomotivka zde bude stát nová víceúčelová hala, známá dnes pod názvem O2 Aréna. | 7.11.1998 Na zastávce Lokomotivka se podíváme i na směr do centra, kde zrovna zastavil na pětce vůz #6825, další tradiční sólo vozovny Kobylisy. Na tomto pohledu by se již dle nemovitosti v pozadí dalo místo při troše fantazie poznat i v dnešním stavu, ale ta pětka, ta už zde opravdu nejezdí. | 7.11.1998 Sérií devíti následujících snímků projedeme obratiště Harfa, které mělo od listopadu pro běžný provoz osiřet. Z Poděbradské ulice do ulice U Harfy odbočuje T3 #6795 vybavená typickým tuningem rychlých oprav po nehodách. | 24.10.1998 Vůz T3 #6763 s dlouhodobou reklamou na Večerník Praha také patřil ke kobyliským sólo stálicím. Právě projíždí ulicí U Harfy v místě, které se do dnešních dní výrazně změnilo – přibyla zde druhá kolej a zmizela budova po levé straně. | 24.10.1998 Jen o pár metrů dále byl v oblouku ulice U Harfy zachycen vůz T3M #8062 s lakovaným pozůstatkem celovozové reklamy Mrazírny Mochov. Také v tomto místě jsou dnes dvě koleje. | 24.10.1998
6812 - 5
7.11.1998
6825 - 5
7.11.1998
6795 - 5
24.10.1998
6763 - 5
24.10.1998
8062 - 5
24.10.1998
Vozy ve smyčce Harfa byly v roce 1998 odstavovány v úseku ulice U Harfy blízkému železniční trati. Na snímku zde na lince 5 tráví přestávku kobyliský vůz T3 #6884. | 24.10.1998 Druhý pohled na vůz T3 #6884 na lince 5 vyčkávajícího ve smyčce Harfa, tentokrát z dveřní strany. | 24.10.1998 Tramvaj T3M2-DVC #8080 zahajuje manévr výjezdu ze smyčky Harfa, právě vjel z ulice U Harfy do krátké uličky jménem Čerpadlová. Již v 90. letech se zde tramvaje proplétaly mezi zaparkovanými auty. | 24.10.1998 Tramvaj T3 #6795 se chystá na lince 5 odbočit z Čerpadlové ulice vlevo do Poděbradské, kde ji čeká nástupní zastávka Harfa. | 24.10.1998 Cestující nastupují do vozu T3M #8062 na lince 5 v zastávce Harfa do centra. Ta bývala v Poděbradské ulici mezi křižovatkami s ulicemi Čerpadlová a U Harfy. Dnes je zastávka přesunuta do Českomoravské ulice a nese název Nádraží Libeň. | 24.10.1998
6884 - 5
24.10.1998
6884 - 5
24.10.1998
8080 - 5
24.10.1998
6795 - 5
24.10.1998
8062 - 5
24.10.1998
Poslední snímek z lokality Harfy představuje vůz T3M #8057, který se chystá ve směru do centra vyjet z Poděbradské ulice přes křižovatku do Českomoravské ulice. | 24.10.1998 Zcela mimo úsek trasy, který měla pětka opustit, se podíváme na tuto linku ještě jedním snímkem. Na zastávce Trojská byl totiž zachycen nově zkompletovaný vůz T3M2-DVC #8077 jen několik dní po svém zařazení do provozu. | 31.10.1998 Třemi snímky se vrátíme na pomezí Žižkova a Vinohrad, kde měla od listopadu 1998 změnit část trasy linka 26. V klesání Jičínské ulice byl pořízen snímek soupravy vozů T3SUCS #7035+7047. | 28.10.1998 Praporky na soupravě T3SUCS #7064+7065 v zastávce Flora do centra upozorňují na zahájení provozu metra na Černý most. Současně se jedná o poslední den provozu linky 26 na Floře. | 8.11.1998 Bílou soupravu vozů T3 #6690+6691 si pozorní čtenáři jistě pamatují z minulého dílu, kdy si zahrála na lince 34. V prvních listopadových dnech byla vrácena ze zápůjčky v Motole do domovské vozovny Strašnice a tak se nám představuje i na lince 26 v její poslední den provozu přes Floru. | 8.11.1998
8057 - 5
24.10.1998
8077 - 5
31.10.1998
7035+7047 - 26
28.10.198
7064+7065 - 26
8.11.1998
6690+6691 - 26
8.11.1998

Fotografie: © Absolut


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1730
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2020