B6A2

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

B6A2


Export tramvajových vozů do tehdejší Německé demokratické republiky nabíral na kvantitě a ČKD se rozhodlo nabídnout nové typy vozů. Požadavky německých odběratelů byly stále stejné. Oproti standardním typům tramvají užší karoserii 2200 mm a vlečný motorový vůz. Těmto požadavkům vyšlo ČKD v roce 1985 vstříc dokončením vývoje nového motorového vlečného vozu B6A2 připojeného k jednomu, nebo dvěma motorovým vozům T6A2. Prototypová, typicky německá souprava, ve složení vozů T6A2+T6A2+B6A2 obdržela evidenční čísla 0020, 0021 a 0022.

Vlečný vůz T6A2 ev.č.0022 na dvoře vozovny Hloubětín. | 1985
Souprava vozů T6A2+B6A2 ev.č.0021+0022 na dvoře vozovny Hloubětín. | 1985
Souprava tramvajových vozů, složená z jednoho nebo dvou motorových vozů typu T6A2 a vlečného vozu typu B6A2, je určena pro jednosměrný provoz s možností jízdy soupravy, složené z jednoho nebo dvou motorových vozů a jednoho vlečného vozu, ovládaných z jednoho stanoviště. Vlečný vůz B6A2 je vybaven kotoučovou a kolejnicovou brzdou. Skříň vozu je ocelová, celosvařovaná, vytvořená z válcovaných a lisovaných profilů, s obložením z hladkých ocelových plechů. Má okna velkých rozměrů, která zaručují i stojícím cestujícím dobrý výhled z vozu. Vůz je vybaven trojími dveřmi, z nichž střední dveře jsou čtyřkřídlové skládací. Na obou koncích vozidla mají dveře dvě skládací křídla v kombinaci s jedním křídlem otočným. Vytápění prostoru pro cestující je provedeno využitím odpadového tepla a odporovými topnicemi, umístěnými v topných kanálech v bočnici vozu. Větrání vozu je provedeno stropními klapkami a otevíratelnými okny. Vozy jsou vybaveny sedadly pro cestující rozmístěnými dle požadavků odběratele v kombinaci 1+1, nebo 2+1. Osvětlení prostoru pro cestující je zářivkové.

Interiér prototypového vlečného vozu B6A2 ev.č.0022. | 1985
Souprava vozů T6A2+T6A2+B6A2 ev.č.0020+0021+0022 na dnes již zrušené trati ve Kbelské ulici. | 12.11.1985
Spřáhla jsou poloautomatická typu ESW, přes jejichž zvláštní kontakt je z motorového vozu T6A2 veden proud o napětí 600V. Elektrická výstroj vlečného vozu B6A2 je zcela přizpůsobena ke spolupráci s elektrickou výstrojí motorového vozu T6A2, odkud jsou řízeny všechny funkce. Pro napájení všech spotřebičů malého napětí, pro osvětlení a pro nabíjení baterie je na vlečném voze instalován statický měnič 600/24V. Důležitou částí elektrické výstroje jsou hlavní brzdové magnety, ovládající kotoučové brzdy na jednotlivých nápravách. Brzdové magnety jsou napájeny z motorového vozu proudem, vznikajícím při dynamickém brždění. Brzdový systém je doplněn elektronickou protismykovou ochranou, která porovnává otáčky jednotlivých dvojkolí. V případě smyku je dvojkolí rychle odbržděno, aby se zabránilo vzniku plochých míst na oběžných plochách kol. V extrémních případech např. při odtržení vlečného vozu vlakové soupravy je vyvoláno záchranné brždění.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024