Kolejiště železniční vlečky Kolbenovy továrny

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Kolejiště železniční vlečky
Kolbenovy továrny


Při pátrání po pozůstatcích vysočanské tramvajové smyčky u Kolbenovy továrny a jejím propojení s železniční tratí si člověk uvědomí, jak rychle ten čas letí. Jméno jednoho z největších strojírenských kolosů naší země - firmy ČKD (Českomoravská Kolben-Daněk), je pomalu zapomenuto a v pražských Vysočanech pomalu mizí v prachu i rozsáhlé haly a kolejiště železničních vleček k nim vedoucí.

Na leteckém snímku vlečkového kolejiště ČKD Elektrotechnika a ČKD Slévárny ještě stojí tovární haly v levé části snímku a vcelku patrné je i rozsáhlé vlečkové kolejiště | 2001
Vysočanská část areálů ČKD byla na železnici napojena spojovací kolejí se značným spádem z nádraží Praha-Vysočany, libeňská část areálu pak úrovňovým křížením s tramvajovou tratí v Českomoravské ulici ústícím do nádraží Praha-Libeň (dříve Praha-Libeň horní nádraží). Změnu napojení obou oddělených areálů přinesla až sedmdesátá léta, kdy došlo k vybudování nové vlečky vycházející z kolínského zhlaví železniční stanice Praha-Libeň. Vlečka překonávala Poděbradskou ulici a tok Rokytky na železobetonovém mostě u smyčky Starý Hloubětín, pokračovala podél tramvajové vozovny Hloubětín a hlubokým zářezem pod Kolbenovou ulicí se napojila na vlečkový systém kolejišť ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika.

Nová doba si však žádá nové skutky a tak byl po roce 1989 srovnán se zemí areál ČKD Slevárny a z větší míry i ČKD Elektrotechnika (tedy původní budovy "kolbenky"). Část administrativních budov již několik let přestavuje investor na obytné budovy, zatím s nulovým výsledkem. "Nová" vlečka vycházející z libeňského nádraží byla snesena a nový přepravce v areálu ČKD musel obnovit již zmíněnou sklonově náročnou kolej z nádraží Praha-Vysočany, aby mohl využívat železnici.

A tak nám možná slávu někdejšího vlečkového systému ČKD časem připomenou jen archivní fotografie, rozpadlé budovy, zarůstající náspy a opuštěné mosty....

Fotocesta po zanikajícím vlečkovém kolejišti ČKD Elektrotechnika a ČKD Slévárny
Spojovací kolej na vlečkové kolejiště vysočanské části ČKD vycházela z nádraží Praha-Vysočany | 16.10.2005 Spojovací kolej na vlečkové kolejiště vysočanské části ČKD vycházela z nádraží Praha-Vysočany | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005
Kus kolejnice v areálu ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Pod kolejemi v halách areálu ČKD Elektrotechnika vedly podzemní spojovací chodby | 16.10.2005 Pod kolejemi v halách areálu ČKD Elektrotechnika vedly podzemní spojovací chodby | 16.10.2005 Vytrhané železniční žlábkové kolejnice a reálu ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Vytrhané železniční žlábkové kolejnice a reálu ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005
Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005
Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Zanikající vlečkové kolejiště ČKD Slévárny a ČKD Elektrotechnika | 16.10.2005 Spojovací kolej z vlečkového kolejiště vysočanské části ČKD se napojovala do nádraží Praha-Vysočany | 16.10.2005 Spojovací kolej z vlečkového kolejiště vysočanské části ČKD se napojovala do nádraží Praha-Vysočany | 16.10.2005


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019