Vlečný vůz evidenčního čísla 1193 obdržely pražské Elektrické podniky od kolínské Továrny na vozy, a.s. v roce 1930,
společně s dalšími vlečnými vozy série 1185 - 1204. Vyřazen byl v roce 1972.
Svou konstrukcí vozy navazovaly na předcházející série dodávané od roku 1924. Byly však o 400 mm delší (7606 mm) a těžší o 600 kg. Vozy této série měly instalováno elektrické
vytápění interiéru. Protože jeho provoz byl značně nákladný, začalo být od roku 1935 demontováno. na
Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla
vyrobena z dřevěných palubek. Vozy byly dodávány od roku 1924 až do roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim
přinesla přezdívku
Plecháče.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č. 1193 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1972.
Po svém vyřazení sloužil jako zahradní kůlna v pražských Lahovicích. Ničivá povodeň roku 2002 stála na počátku jeho konce. Po povodních 2002 bylo jeho torzo zlikvidováno.