Vlečný vůz evidenčního čísla 1307 obdržely pražské Elektrické podnky od Ringhofferových závodů
v roce 1930, společně s dalšími vlečnými vozy série 1301 - 1310. Vyřazen byl v roce 1966.
Šlo o vůbec poslední typ dodávaných vlečných vozů pro Prahu, typických středním vstupem se sníženou podlahou a
dvěma krajními oddíly pro cestující. Vozy byly dodávány od roku 1930 do roku
1942 v počtu 250 kusů, poslední dodávku tvořilo 30 vozů vyrobených v roce 1946. Spodek vozu a kostra vozové skříně byly snýtovány z ocelových profilů, z
vnějšku potažených plechem. Střecha byla vyrobena z dřevěných palubek, potažených impregnovanou tkaninou.
Vozy byly dodávány v době, kdy Prahou frčel název populárního sovětského ledoborce
Krasin a vozy proto dostaly tuto přezdívku.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1964 do ukončení provozu dvounápravových tramvají v Praze dne 9. května 1974, vůz ev.č. 1307 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1966 a následně
se ocitl v obci Dobříč u Prahy na soukromém pozemku, kde v šedém nátěru slouží jako stylová zahradní chatka.