|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vrak vlečného vozu ev.č. 1532
|
Šlo o vůbec poslední typ dodávaných vlečných vozů pro Prahu, typických středním vstupem se sníženou podlahou a dvěma krajními oddíly pro cestující. Vozy byly dodávány od roku 1930 do roku 1942 v počtu 250 kusů, poslední dodávku tvořilo 30 vozů vyrobených v roce 1946. Spodek vozu a kostra vozové skříně byly snýtovány z ocelových profilů, z vnějšku potažených plechem. Střecha byla vyrobena z dřevěných palubek, potažených impregnovanou tkaninou.
Vozy byly dodávány v době, kdy Prahou frčel název populárního sovětského ledoborce Krasin a vozy proto dostaly tuto přezdívku. Novinkou u vozů dodávaných od roku 1933 bylo částečné čalounění opěradel lavic pro cestující.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1964 do ukončení provozu dvounápravových tramvají v Praze dne 9. května 1974, vůz ev.č. 1532 byl - jak již je zmíněno - vyřazen mezi posledními v roce 1974. Dodnes však jeho vozová skříň slouží jako včelín v Pticích u Prahy.