Kolejový brus T3 ev.č.5571

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Kolejový brus T3 ev.č.5571


Kolejový brus T3 ev.č.5571 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Sídliště Řepy | zima 1993
Kolejový brus T3 ev.č.5571 v ulici Jugoslávských partyzánů směřuje na Vítězné náměstí | leden 1996
Kolejový brus T3 ev.č.5571 v areálu vozovny Pankrác ve společnosti soupravy vozů T3 ev.č.6470+6471 zatahující do domovské vozovny z linky 17 | 5.10.1996
Kolejový brus T3 ev.č.5571 po požáru v areálu vozovny Hloubětín | 27.11.1996
Vyhořelé stanoviště řidiče vozu kolejového brusu T3 ev.č.5571 | 27.11.1996
Kolejový brus T3 ev.č.5571 po požáru odstavený do lodě vozovny Hloubětín | 27.11.1996
Kolejový brus T3 ev.č.5571 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Sídliště Řepy | zima 1993
Kolejový brus T3 ev.č.5571 v areálu vozovny Pankrác | 20.7.1996
Kolejový brus T3 ev.č.5571 v areálu vozovny Pankrác | 5.10.1996
Kolejový brus T3 ev.č.5571 po požáru v areálu vozovny Hloubětín | 27.11.1996
Prostor po požáru kolejového brusu T3 ev.č.5571 v areálu vozovny Hloubětín [Foto: Radek Simon]
Vyhořelý kolejový brus T3 ev.č.5571 odstavený v Opravně tramvají | leden 1997
Náhradou za doslouživší dvounápravový kolejový brus ev.č.4091 od německé firmy Schörling z Hannoveru, byl v letech 1986 až 1988 pro potřeby Dopravního podniku Praha vystavěn z vozu T3 nový moderní čtyřnápravový kolejový brus. Jako zdrojový vůz k přestavbě posloužil vůz ev.č.6235, pocházející z druhé série vozů T3, dodaných v roce 1963.

Nejmarkantnější změnou během rekonstrukce bylo jeho zobousměrnění, kdy na někdejší zadní plošině vozu bylo vybudováno regulérní stanoviště řidiče. Z tohoto důvodu byly poslední dveře v původním směru jízdy přemístěny do protější bočnice, aby sloužily při záměně směru jízdy jako klasické přední dveře umístěné vpravo ve směru jízdy a zároveň znemožňovali řidiči opustit vozidlo v nesprávném směru výstupem do kolejiště. Změny se dotkly i středních dveří, kde byly zrušeny schody, podlaha srovnána do roviny a dveřní křídla přizpůsobena zkrácením na úroveň podlahy. Okna nad prvním podvozkem byla na obou stranách zaslepena plechovými vyklápěcími násypkami pro snadnější doplňování písku pro posyp kolejí.

Interiér vozu byl rozdělen příčkami na tři oddíly, v nichž byly umístěny zásobníky písku, nádrže na vodu, kompresor a další nutná zařízení pro provoz kolejového brusu.
Samotné brusné zařízení bylo ovládané pneumaticky zevnitř vozu. Umístěno bylo místo kolejnicové brzdy na zadním podvozku v původním směru jízdy. Na každou kolejnici působily tři brusné kameny jejichž přítlak při broušení zajišťoval kompresor, voda na zkrápění kamenů byla ve dvou nádržích o objemu 2x200 litrů umístěných v interiéru vozu.

Pro technickou závadu byl vůz 27. listopadu 1996 v areálu vozovny Hloubětín těžce poškozen požárem vedoucím až k jeho následnému zrušení.
Do služby se místo něj na malou chvíli opět vrátil historický brus Schörling z roku 1966. Od roku 2003 je tento vůz zařazen mezi historické exponáty Muzea MHD ve Střešovicích. Po zařazení tohoto vozu mezi muzejní exponáty není v Praze žádný jiný kolejový brus v provozu.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1730
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2020