T6C5

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

T6C5


Vůz T6C5 na Plzeňské ulici klesá k zastávce Krematorium Motol. | 8.3.2003

Vůz T6C5 je obousměrný čtyřnápravový vůz, vycházející z vozové skříně tramvají T6A5 dodávaných pro Prahu. Vyroben byl jediný kus, který byl ve dvou etapách zkoušen i v pražské kolejové síti.

Vůz T6C5 s nátěrem pro New Orleans ve vozovně Motol. | 26.6.1998
Vůz T6C5 ve společnosti vozů klasických T6A5 ve smyčce Sídliště Řepy na propagačním snímku. | 27.6.1998
Vůz T6C5 při zkouškách u zastávky Motol. | 27.6.1998
Vůz T6C5 již na amerických kolejích v New Orleans na propagačním snímku. | 1998
Vůz T6C5 již v úpravě pro Strausberg se po pěti letech opět objevil v pražské motolské vozovně. | 7.3.2003
Vůz T6C5 již v úpravě pro Strausberg se po pěti letech opět objevil v pražské motolské vozovně. | 7.3.2003
Vůz T6C5 již v úpravě pro Strausberg se po pěti letech opět objevil v pražské motolské vozovně. | 7.3.2003
Vůz T6C5 již v úpravě pro Strausberg se po pěti letech opět objevil v pražské motolské vozovně. | 7.3.2003
Vůz T6C5 již v úpravě pro Strausberg se po pěti letech opět objevil v pražské motolské vozovně. | 7.3.2003
Vůz T6C5 v úpravě pro Strausberg v hale denního ošetření vozovny Motol. | 8.3.2003
Vůz T6C5 projíždí kolejovou harfou motolské vozovny, aby se vydal do ulic. | 8.3.2003
Nezbytné měřící kolo na zadním čele a vůz T6C5 opouští areál motolské vozovny. | 8.3.2003
Vůz T6C5 překonává Plzeňskou ulici na výjezdu z vozovny Motol. | 8.3.2003
Vůz T6C5 na Plzeňské ulici u zastávky Vozovna Motol. | 8.3.2003
Vůz T6C5 na Plzeňské ulici u zastávky Vozovna Motol. | 8.3.2003
Vůz T6C5 na Plzeňské ulici u zastávky Krematorium Motol. | 8.3.2003
Vůz T6C5 na Plzeňské ulici u zastávky Krematorium Motol. | 8.3.2003
Pohled na masivní střešní nástavby vozu T6C5 z mostu u zastávky Slánská. | 9.3.2003
Vůz T6C5 na Plzeňské ulici u zastávky Krematorium Motol. | 8.3.2003
Vůz T6C5 opouští smyčku Sídliště Řepy a vjíždí na předávací kolej Zličín, aby se vrátil do výrobního závodu. | 10.3.1998
Skříň vozu je standardní celokovové konstrukce. Vnitřní obložení bočnic pod okny je provedeno deskami z plastu, strop obkládají desky v bílé barvě. Podlaha je z vodovzdorné překližky, pokryté protiskluzovou podlahovinou Altro. Protože jde o tramvaj obousměrnou, jsou v obou bočnicích umístěny vždy jen dvoje dveře nesymetricky tak, že oproti pražským tramvajím T6A5 mají vždy pouze I. a II. dveře v pravé bočnici ve směru jízdy.

Střední dveře jsou vybaveny zdvižnou plošinou pro invalidy, vyrobenou v Benešovských strojírnách. Plošina vzniká složením schodů a proto je možné střední dveře používat také k běžnému nástupu a výstupu mobilních cestujících. Mezi I. a II. dveřmi jsou na každé straně bočnice umístěna dvě okna s výklopnou horní částí, za II. dveřmi následují ještě další tři okna ve stejné úpravě.

Interiér vozu je vybaven 24 sedadly v uspořádání 2+1, u středních dveří je po vypuštění čtyř sedadel prostor pro dva invalidní vozíky. Vůz je vybaven klimatizačním zařízením firmy Brema a upravenou elektrickou výzbrojí TV14f s IGBT tranzistory s možností rekuperace při brždění. Skříň vozu je uložena na dvou otočných dvounápravových trakčních podvozcích, opatřených nápravami s odpruženými koly, které jsou uloženy v rámu podvozku. Každá náprava je poháněna vlastním asynchronním trakčním motorem.

Odběr trakčního proudu umožnil buď polopantograf Stemmann, nebo jeden ze dvou tyčových sběračů, které byly umístěny na obou koncích vozidla. Jako provozní brzda slouží rekuperační elektrodynamická brzda, při jejímž účinku je energie, vyrobená trakčními motory, vracena zpět do sítě. Pokud není síť schopna energii přijmout, zmaří se v brzdovém odporníku, který je umístěn na střeše vozu. Pro dobrzdění z rychlosti cca 4 km/h slouží kotoučová brzda. Jako nouzová je využita elektromagnetická kolejnicová brzda.

Stanoviště řidiče konstrukčně zcela vychází z vozů T6A5, je vybaveno ručním řadičem Schaltbau a obrazovkou diagnostického systému CAN.

Vůz byl vyroben v roce 1998 s určením pro zkoušky v americkém městě New Orleans. Obdržel standardní nátěr pražských vozů T6A5 a 27. a 28. června 1998 se předvedl i Pražanům při zkušebních jízdách v traťovém úseku Sídliště Řepy - Anděl. Následně obdržel "americké podvozky" pro rozchod 1587,5 mm a 26. září 1998 dorazil lodí na americkou pevninu. Do zkušebního provozu zde však byl zařazen až takřka po roce od 27. června 1999.

Zkušební provoz probíhal ke spokojenosti obou stran. Pak však došlo k vyhlášení konkursu na ČKD a zájem Američanů o tuto tramvaj, zcela logiky, opadl. V roce 2001 byla dopravena zpět do České republiky a její nový vlastník, Siemens kolejová vozidla, řešil problém, kam s ní.

Zájemce se nakonec našel v Německu, kde si tento prototypový vůz objednal Dopravní podnik ve městě Strausberg, jenž v té době provozoval trojici vozů KT8D5, které však byly pro noční provoz zbytečně kapacitní.

Vůz obdržel nový nátěr v kombinaci modré, bílé a červené barvy, byly z něj odstraněny tyčové sběrače, které však nadále na čelech vozu připomínají vystouplé základy navijáků. A protože bylo třeba dlouhodobě odstavený vůz znovu vyzkoušet, byl 7. března 2003 opět přepraven do pražské vozovny Motol, z níž 8. a 9. března podnikal zkušební jízdy do smyčky Sídliště Řepy.

V pondělí 10. března 2003 se vrátil zpět do výrobního závodu na Zličíně a následně byl převezen do německého Strausbergu.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024