Teplem vzdutá kolejnice B1

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Teplem vzdutá kolejnice B1


Od roku 1977 využívá Dopravní podnik Praha pro rekonstrukce a výstavbu nových tramvajových tratí metodu velkoplošných panelů s blokovou kolejnicí, kterou prakticky ověřily Dopravní podniky města Budapešť, zkratka jehož maďarského názvu - Budapesti kęzlekedési vállalat [BKV] - se používá pro označení této metody.

Železobetonové panely jsou opatřeny koryty z ocelového plechu pro uložení blokových kolejnic B1. Blokové kolejnice se volně ukládají do koryt na podkladní pryžové pásy a jsou v korytech zajišťovány proti bočnímu posunu dvěma pryžovými profily

Kolejnice jsou svařovány do kolejových pásů o délce až stovek metrů, což má za následek jejich neschopnost dobře reagovat na změny v teplotách. Aby se umožnil alespoň drobný posun kolejnic při změnách teploty, začaly se do přechodů mezi systém BKV a klasický svršek na pražcích instalovat dilatační přechody. Jak to dopadá, když je kolejnice bez dilatace názorně dokládají fotografie z 21.června 2000.

Toho dne po 13:00 došlo k vystřelení pravé kolejnice koleje do centra zhruba 250 metrů před zastávkou Anděl na Plzeňské ulici. Složky se pokusily kolejnici zchladit, jenže výsledkem bylo ještě větší vzdutí kolejnice, která v délce zhruba 3 metrů trčela vzduchem. Nakonec musela být vyříznuta a nahrazena novou. Tramvaje tak po Plzeňské ulici nejezdily přes 3 hodiny.

Teplem vzdutá kolejnice
Teplem vzdutá kolejnice B1 ve velkoplošném panelu BKV na Plzeňské ulici Teplem vzdutá kolejnice B1 ve velkoplošném panelu BKV na Plzeňské ulici Teplem vzdutá kolejnice B1 ve velkoplošném panelu BKV na Plzeňské ulici

Pro zobrazení příčného řezu panelem vyberte zde
Pro zobrazení příčného řezu blokovou kolejnicí vyberte zde
Pro zobrazení příčného řezu těsnící pryží vyberte zde

Fotografie: © Pražské tramvaje

ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017