Křižovatka Chotkovy sady

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Chotkovy sady


Vůz T1 ev.č.5027 na lince 23
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7138+7139 na lince 26 v prostoru křižovatky Chotkovy sady
Souprava vozů T3R.P ev.č.8230+8231 na lince 18 v prostoru křižovatky Chotkovy sady
Souprava vozů T3M ev.č.8084+8030 na lince 8 v zastávce Chotkovy sady
Posunutí kolejových oblouků během rekonstrukce křižovatky Chotkovy sady
Souprava vozů T3 ev.č.6957+6965 na lince 18 v prostoru křižovatky Chotkovy sady
Na sklonku prvního desetiletí 20. století došlo ke zpracování projektů počítajících se spojením Malé Strany a Hradčan z Klárova přes Chotkovy sady a okolím Pražského hradu. 30. ledna 1910 byla uvedena do provozu první část tohoto projektu, trať vedoucí z Klárova Chotkovou ulicí k Pražskému hradu. Nejprve však muselo dojít k úpravě Chotkovy ulice, jejíž ostrý oblouk byl posunut dál do Jeleního příkopu. Křižovatka u Chotkových sadů vznikla od 31. května 1912, kdy byla na stávající tratě připojena krátká spojovací trať vedená Badeniho ulicí. Až do kompletní rekonstrukce křižovatky v roce 1995 spočívající mimo jiné i v posunutí směrového vedení oblouků byly v křižovatce umístěny obousměrné zastávky Chotkovy sady. Po rekonstrukci zůstala již jen jediná, ve směru od Malostranské. Přesto je raritní - jiná zastávka v pražské kolejové síti totiž v křižovatce umístěná není.

Křižovatka je vybavena 3 rozjezdovými elektromagnetickými výhybkami s pružnými jazyky ev.č. 224 od Hradčanské, ev.č. 225 od Pražského Hradu a ev.č. 303 od Malostranské. 3 sjezdové výhybky jsou s pružnými jazyky. Křižovatka je klasické konstrukce a její kryt tvoří žulové dlažební kostky.

V běžném provozu jsou pojížděny dva směry křižovatky - přímý mezi z Badeniho ulice na Malostranskou a z pohledu od Pražského Hradu pravé oblouky k Malostranské.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Chotkovy sady - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Hradčanská/Špejchar/Sparta ve středu vozovky ulice Badeniho, 16 metrů za křižovatkou s ulicí Gogolova, nástupní ostrůvek pro jeden vlak 2xT

Fotocesta po křižovatce Chotkovy sady
Křižovatka Chotkovy sady Křižovatka Chotkovy sady Křižovatka Chotkovy sady


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024