Křižovatka Vápenka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Křižovatka Vápenka


Souprava vozů T3SUCS ev.č.7222+7223 na lince 16 na křižovatce Vápenka
Vůz KT8D5 ev.č.9035 na posilové lince X v prostoru křižovatky Vápenka
28. dubna 1912 byl zahájen provoz nové vozovny Žižkov a současně s tím bylo uvedeno napojení vozovny na tramvajovou trať vedenou po dnešní Koněvově ulici ulicí Na Vápence. Jako první se tak na místě dnešní tramvajové křižovatky objevily pravé oblouky při pohledu od Ohrady. V roce 1931 se naplno rozběhly práce na prodloužení tramvajové tratě ke křižovatce s dnešní Spojovací ulicí a koncem dubna téhož roku byl na křižovatce Vápenka zprovozněn kolejový trojúhelník umožňující provoz nákladních vlaků s materiálem pro pokračující stavbu prodloužení tramvajové tratě. Pravidelný provoz na nové trati (a tím i na zbývajících částech kolejového trojúhelníku) byl zahájen 9. srpna 1931. Částečnou rekonstrukcí prošla křižovatka v roce 2000, když byla v rámci rekonstrukce tramvajové tratě mezi Vápenkou a Spojovací do jejího vrcholu od Spojovací instalována elektricky ovládaná výhybka s pružnými jazyky.

Vůz KT8D5 ev.č.9023 na lince 9 projíždí křižovatkou Vápenka
Vůz T3 ev.č.6206 na lince 14 zatahuje do vozovny Žižkov od Ohrady
Křižovatka je vybavena 2 rozjezdovými výhybkami s čepovými jazyky a bez elektrického přestavníku, třemi sjezdovými výhybkami s čepovými jazyky a 1 rozjezdovou elektromagnetickou, radiově ovladatelnou výhybku s pružnými jazyky ev.č.517 od Spojovací. Křižovatka je klasické konstrukce a její kryt tvoří žulové dlažební kostky.

V běžném provozu je pojížděn pouze přímý směr mezi Ohradou a Strážní, oba oblouky jsou využívány pouze k manipulačním účelům - výjezdům a zátahům - vozovny Žižkov.

Fotocesta po křižovatce Vápenka
Křižovatka Vápenka Křižovatka Vápenka Křižovatka Vápenka



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019