Smyčka Malovanka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Smyčka Malovanka


Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem v pohledu do Myslbekovy ulice. | 1.5.1996
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem v pohledu do Myslbekovy ulice. | 1.5.1996
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem v pohledu do této ulice. | 1.5.1996
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem v pohledu do této ulice. | 1.5.1996
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem v pohledu do Myslbekovy ulice. | 8.9.2002
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem, včetně rozchodnice. | 8.9.2002
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem v pohledu do této ulice. | 8.9.2002
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem, včetně rozchodnice. | 8.9.2002
Kousek od svých mladších a rozlehlejších kolegyň, smyček Dlabačov a Královka jsme až do jara 2016 nacházeli jeden z méně nápadných pozůstatků pražské tramvajové minulosti. Pokud jsme se pozorně dívali pod nohy, tak jsme v ulici Za Pohořelcem objevili zachovanou část obloukové kolejnice zdejší smyčky z roku 1932.

Zdejší smyčka vedená ulicemi Na Malovance a Za Pohořelcem byla zřízena jako tzv. bloková a zahájila provoz 5. června 1932. Žila si tu svým tramvajovým životem vcelku v poklidu a 1. listopadu 1967 byla zrušena. Zůstala zde však ještě část této blokové smyčky, její kolejová část v ulici Za Pohořelcem, připojená k trati v Myslbekově ulici. I ta však byla nakonec v roce 1971 zrušena.

Do jara 2016 v ulici Za Pohořelcem zůstalo zachováno torzo kolejnice v pravém oblouku z Myslbekovy ulice.

Při rušení zbytků smyčky totiž nebyly všechny kolejnice vytrhány, ale části byly pouze zakryty vrstvou asfaltu. No a ten se po čase poškodil, vytloukl, a z vozovky tak vykoukla asi 100 centimetrů dlouhá tramvajová kolejnice. Snad skutečně nejmenší hmatatelný doklad tramvajového provozu, který se během let - od svého "znovuzjevení" poněkud zvětšil. Intenzita provozu spojená s nekvalitní vrstvou asfaltu stále zvětšovala výtluk ve vozovce v okolí kolejnice a proto se během let objevila ve výtluku kromě kolejnice samotné také rozchodnice - železný pás, který hlídá rozchod kolejí (spojuje obě kolejnice), a jenž mířil k druhé kolejnici. Po opravě vozovky zde již není nic. Nyní jsou již tedy ke spatření pouze na některých domech místa, na než byly připevněny růžice držící závěsy trolejí.

Žlutou čarou vyznačená do jara 2016 zachovaná kolejnice, červenou orientační průběh smyčky.
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004
Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 24.10.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 24.10.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 24.10.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 24.10.2004 Torzo kolejnice blokové smyčky Malovanka v ulici Za Pohořelcem. | 24.10.2004
Otisk upevnění růžice nesoucí příčný převěs trolejí na domovní fasádě v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Otisk upevnění růžice nesoucí příčný převěs trolejí na domovní fasádě v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Otisk upevnění růžice nesoucí příčný převěs trolejí na domovní fasádě v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Otisk upevnění růžice nesoucí příčný převěs trolejí na domovní fasádě v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004 Otisk upevnění růžice nesoucí příčný převěs trolejí na domovní fasádě v ulici Za Pohořelcem. | 1.8.2004


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019