Smyčka Harfa

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Harfa


Souprava vozů T3M ev.č. 8067+8063 na lince 19 vjíždí do původní smyčky Harfa
Vůz KT8D5 ev.č.9013 na lince 19 vyjíždí z původní smyčky Harfa
Vůz T3M ev.č.8039 na linku 31 vedle vozu T3M2-DVC ev.č.8015 ve smyčce Harfa [Foto: Tomáš Párys]
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7178+7179 na lince ve smyčce Harfa

Vůz KT8D5 ev.č.9021 lince 3 ve smyčce Harfa
Souprava vozů T3 ev.č.6650+6638 na lince 12 ve smyčce Harfa
Vůz T3M2-DVC ev.č.8087 na lince 31 opouští smyčku Harfa
Vůz KT8D5 ev.č.9032 na lince 1 ve smyčce Harfa
Podobně jako množství dalších smyček i ta na Harfě vznikala tak nějak na etapy, a vlastně jen jako dokončení blokové smyčky, na jejímž počátku stál vratný trojúhelník. Ten byl do ulice U Harfy zaústěn od 28. srpna 1931. V rámci rušení tohoto typu obratišť prodělal v roce 1967 přestavbu spočívají v prodloužení stávajícího vratného trojúhelníku z ulice U Harfy přes Čerpadlovou ulici do podoby blokové smyčky, s výjezdem pouze do centra. V této podobě byla smyčka uvedena do provozu 3. ledna 1968. Do poslední podoby před rekonstrukcí se smyčka dostala v roce 1988. 1. července 1988 byl zprovozněn výjezdový oblouk ze smyčky směrem na Lehovec a dne 28. ledna 2003 byla smyčka ve své dosavadní podobě zrušena. Prošla rozsáhlou rekonstrukcí a pro lepší manipulaci v ní byla zřízena krátká předjízdná kolej. Obnovená smyčka s předjízdnou kolejí byla uvedena do provozu 28. června 2003. Deponovací kapacita smyčky (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) činí 22 vozů typu T.

Po provedené rekonstrukci je vjezdová výhybka do smyčky ve směru od Balabenky předsunuta přes uliční křižovatky a kolej pokračuje v délce cca 30 metrů v podobě kolejové splítky (podobně jako křižovatky Ke Stírce a Čechův most), následně vjezdová kolej do smyčky odbočí pravým obloukem. Rozjezdová radiově ovladatelná výhybka na počátku splítky obdržela ev.č. 563. Ve směru od Lehovce se do smyčky vjíždí levým obloukem, který začíná v radiově ovladatelné elektromagnetické výhybce s pružnými jazyky ev.č. 564 Po dokončení levého oblouku se připojuje ve sjezdové výhybce s pružnými jazyky vjezdový oblouk do smyčky od Balabenky. Za sjezdovou výhybkou smyčka pokračuje přímým úsekem přimknutá k pravému chodníku, kde je umístěna výstupní zastávka. Zatímco vnější kolej smyčky stále pokračuje přimknutá k chodníku, za výstupní zastávkou je umístěná radiově ovladatelná elektromagnetická výhybka s pružnými jazyky ev.č. 600, větvící koleje na vnitřní a vnější. Vnitřní kolej odbočuje levým obloukem, pravým se vyrovná souběžně s kolejí vnější a v následujícím levém oblouku se ve sjezdové výhybce s pružnými jazyky opět slučuje s vnější kolejí smyčky. Následující přímý úsek (souběžný s železniční tratí) míří k dalšímu levému oblouku. Ten je však z důvodu nevhodných prostorových poměrů zkombinován v jakési esíčko. Počínající levý oblouk se totiž přimyká zcela k pravému chodníku, ale aby tramvaje "nehoblovaly" chodník po celý následující úsek až k výjezdovým obloukům, následuje krátký přímý úsek s pravým obloukem, díky čemuž se kolej dostává do středu Čerpadlové ulice. Před rozjezdovou elektromagnetickou radiově ovladatelnou výhybkou s pružnými jazyky ev.č. 565 je umístěna nástupní zastávka. Ve výhybce je levým obloukem umožněn výjezd ze smyčky zpět do centra města a obloukem pravým pak k Lehovci. I obě sjezdové výhybky na trati jsou s pružnými jazyky.

Celá smyčka je zbudována klasickou konstrukcí kolejí na pražcích. Kryt vjezdových a výjezdových oblouků, a výhybek na hlavní trati tvoří žlutá betonová dlažba, zbylá část kolejiště je kryta asfaltovým povrchem.

Zastávky umístěné na popisované smyčce:
Harfa - 1 výstupní a 1 nástupní občasná zastávka.

Provozované linky na popisované smyčce:
Vnější kolej zrekonstruované smyčky byla od 28. června 2003 do 26. března 2004 využívána linkou náhradní tramvajové dopravy 31, která zajišťovala spojení mezi Harfou a Lehovcem. Od 27. března 2004 je smyčka používána pouze k manipulačním účelům.

Fotocesta po smyčce Harfa
Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa
Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa
Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa
Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa
Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa Smyčka Harfa


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024