Trať Želivského - Ohrada

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Želivského - Ohrada


Vůz KT8D5 ev.č.9033 na lince 9 právě stanicuje v zastávce Biskupcova
Souprava vozů T3SUCS+T3 ev.č.7070+6675 na výlukové lince 30 odjíždí ze zastávky Nákladové nádraží Žižkov
Když v roce 1910 přijely na Ohradu po - dnes již zrušené - tramvajové trati v Koněvově a Husitské ulici první vozy linky 9, byla to jistě veliká sláva. V roce 1912 došlo ke zprovoznění vozovny Žižkov, která však svým umístěním na konci jediné tratě neměla příliš manipulačních možností a všechny vlaky tak musely používat jen tu jedinou trať. V roce 1924 došlo ke zprovoznění krátké kolejové odbočky v prostoru dnešní křižovatky Želivského, sloužící k obracení tramvajových vlaků. 1. července 1936 byla uvedena do provozu tramvajová trať v dnešní Olšanské ulici, která přivedla tramvajové vlaky až na křižovatku u nákladového nádraží. A teprve 7. října 1937 došlo ke zprovoznění tramvajové tratě v ulici Jana Želivského, od křižovatky Želivského, přes křižovatku Nákladové nádraží Žižkov až k nově vybudované křižovatce Ohrada. Tato významná spojovací trať umožnila posílení tramvajové dopravy v oblasti a navíc i zásadní zlepšení manipulačních možností.

Vůz T3R.P ev.č.8316 na lince 16 právě opouští křižovatku Želivského k zastávce Mezi Hřbitovy
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7102+7104 na lince 26 míří od zastávky Mezi Hřbitovy ke křižovatce Želivského
Až moc jednotvárnou cestu po vlastně stále přímé tramvajové trati umístěné navíc jen na zvýšeném tělese středního pásu vozovky začneme na křižovatce ulice Vinohradské s ulicí Jana Želivského. Zhruba v polovině trasy ke křižovatce Nákladové nádraží Žižkov je před křižovatkou s ulicí U nákladového nádraží umístěna dvojice zastávek Mezi Hřbitovy. Bezprostředně za kolejovou křižovatkou Nákladové nádraží Žižkov je umístěna druhá dvojice zastávek, nazvaná příznačně po celém prostoru Nákladové nádraží Žižkov. Tramvajová trať projde středem Basilejského náměstí a na křižovatce s Jeseniovou ulicí je umístěna poslední dvojice zastávek - Biskupcova. Za ní již trať spěje ke křižovatce s ulicí Koněvovou, kde naše cesta končí.

Celá trať - s výjimkou kolejových konstrukcí křižovatek - je vybudována metodou velkoplošných panelů BKV.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Mezi Hřbitovy - nácestné zastávky v obou směrech
Nákladové nádraží Žižkov - nácestné zastávky v obou směrech
Biskupcova - nácestné zastávky v obou směrech

Provozované linky na popisované trati:
V denním provozu je trať v celém svém úseku využívána linkami 10, 16 a 19. V úseku Želivského - Nákladové nádraží Žižkov se připojuje i linka 26 a v úseku Nákladové nádraží Žižkov - Biskupcova i linka 9. V nočním provozu je celá trať využívána linkou 58 a v úseku Nákladové nádraží Žižkov - Biskupcova také linkou 55.

Fotocesta po trati křižovatka Želivského - křižovatka Ohrada
Tramvajová trať křižovatka Želivského - Mezi Hřbitovy Tramvajová trať Mezi Hřbitovy - křižovatka Nákladové nádraží Žižkov Křižovatka Nákladové nádraží Žižkov Tramvajová trať křižovatka Nákladové nádraží Žižkov - Nákladové nádraží Žižkov
Tramvajová trať Nákladové nádraží Žižkov - Biskupcova Tramvajová trať Nákladové nádraží Žižkov - Biskupcova Tramvajová trať Nákladové nádraží Žižkov - Biskupcova Tramvajová trať Biskupcova - křižovatka Ohrada

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024