|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vraky vlečných vozů ev.č. 870 a 1009
|
Finanční tíseň dvacátých let přivedla pražské Elektrické podniky k myšlence na nákup vlečných vozů, které by za minimální finanční prostředky poskytovaly pro co největší možný počet
cestujících maximum.
Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla
vyrobena z dřevěných palubek. Vozy byly dodávány od roku 1924 až do roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim
přinesla přezdívku Plecháče.
Série vozů ev.č.855 - 904 a ev.č.905 - 1034 navazovala na předchozí sérii z roku 1924, vozy však byly o 200 mm delší a 200 kg těžší. Vozy měly na střeše dva nabírací větrače.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č. 856 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1965 a a vůz ev.č.1009 o rok později. Oba vozy následně sloužily sloužily pravděpodobně jako stánek s občerstvením nebo přístřešek v chatové osadě u obce Prodašice v okrese Mladá Boleslav. Nyní již neslouží ani tomuto účelu a pozvolna se rozpadají.