Výměna oblouků U Balabenky 2011

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Výměna oblouků U Balabenky 2011


Výluky se využilo také k výměně sjezdové výměny na křižovatce dolní Palmovka za blokovou výhybku. | 26.2.2011
I Groulíci mají novou pracovní sílu, která se zapojila do demontáže původního oblouku. | 26.2.2011
Čištění oblouků a příprava na výměnu probíhala ve víkendové výluce vyvolané výměnou výhybky na křižovatce dolní Palmovka. | 26.2.2011
Strukturální trhlina odůvodňuje výměnu oblouku na 100%. | 1.3.2011
Strukturální trhlina odůvodňuje výměnu oblouku na 100%. | 1.3.2011
Neustále navařované oblouky v ulici U Balabenky. | 1.3.2011
Zpětná zádlažba probíhala za pravidelného provozu tramvají, proto bylo nutné před průjezdem tramvaje ještě pročistit kolejový žlábek. | 2.3.2011
Ahlmann likviduje původní zádlažbu oblouků U Balabenky. | 26.2.2011
Příprava oblouků na výměnu. | 26.2.2011
Vzhledem k mrazům si ani Ahlmann skoro nedokázal poradit s přimrzlou dlažbou.. | 26.2.2011
Podúrovňové trhliny na kolejové konstrukci. | 1.3.2011
Ano, i po tomto se jezdilo... | 1.3.2011
Neustále navařované oblouky v ulici U Balabenky. | 1.3.2011
Již vyměněné oblouky v ulici U Balabenky. | 1.3.2011
Přestože v zimních měsících je v posledních letech pravidlem vykonávat pouze tzv. přípravu - tedy zrevidovat pracovní stroje a připravit si kolejivo (kolejová pole) na rekonstrukce a opravy pro následující období, našponovaný harmonogram stavební činnosti si vyžádal učinit výjimku a zařadit do harmonogramu opravu oblouků v ulici U Balabenky.

Píše se sobota 25. února 2011 a stupně na teploměru ukazují údaje hluboko pod nulou. Pracovníkům vrchní stavby to nevadí, resp. nesmí vadit. Berou do ruky bourací kladiva, pajcry, krumpáče a lopaty a vrhají se na dlažební kostky zakrývající kolejovou konstrukci. Po pár minutách je jasno - to sami nezvládnou, musí přijít na pomoc těžká technika. Počasí se totiž projevilo nejen na venkovních teplotách, ale hlavně na soudržnosti materiálu. V průběhu víkendu tedy dochází v denních výlukách ke skrývání vrchních vrstev a očišťování upevňovadel tak, aby samotné práce na výměně oblouků byly uskutečněny co nejrychleji. Přestože se jedná o místo, které je snadno nahraditelné, jsou práce prováděny v průběhu nočních výluk. Odkrytí svrchních vrstev odhalilo očekávané strukturální poškození materiálu s četnými podúrovňovými trhlinami.

První noční výluka se koná v noci z pondělí na úterý 1. března. Při té je Groulíky a polovinou Masáků vyměněna kolejová konstrukce oblouku ve směru z centra. Jelikož práce probíhají docela rychle, pracovníci vrchní stavby si promažou také upevňovadla v protisměrném oblouku, aby následující noc proběhlo vše rychleji. Provoz denních linek probíhá dle standardních jízdních řádů s tím, že ve směru z centra již vozidla využívají vyměněné oblouky.

Druhá noční výluka z úterý na středu 2. března znamená výměnu kolejiva v opačném směru. Nad ránem je vše vyměněno a může se přistoupit ke zkušební jízdě a následně zpětné zádlažbě. Jelikož již vše ostatní probíhá za standardního provozu linek, pokračují dokončovací práce na površích komunikace i následující den.

Víkendové výluky ulice Na Žertvách se využilo také k dalším pracím. V sobotu dopoledne proběhla výměna sjezdové výhybky na křižovatce dolní Palmovka (pro směr z horní Palmovky a Libeňského mostu). Vzhledem k zatížení pomocí 5 denních linek a zatahujících spojů do vozovny Hloubětín, je původní výměna nahrazena blokovou sjezdovou výměnou odolávající lépe opotřebení. V okolí Palmovky byla také vykonána pravidelná revize upevnění trolejového vedení.

Stavba byla provedena kompletně v režii vrchní stavby a pokryta z vlastních zdrojů.

Detail již nahrazeného přechodového styku. | 1.3.2011 Vůz T3M ev.č.8064 vypravený na linku 15 projíždí obloukem U Balabenky během dláždění jíž vyměněných oblouků. | 2.3.2011 Míjení vozu KT8D5.RN2P ev.č.9093 vypraveného na linku 3 s vozem T3M2-DVC ev.č.8074 na lince 15 v prostoru čerstvě vyměněné konstrukci. | 2.3.2011 Zpětná zádlažba probíhala za pravidelného provozu tramvají, jako v případě vozu KT8D5 ev.č.9048 vypraveného na linku 19. | 2.3.2011 Zatímco oblouk ve směru z centra je již vyměněn a projíždí po něm vůz KT8D5.RN2P ev.č.9088 vypravený na linku 19, ve směru do centra se ještě vyskytuje stará konstrukce. | 1.3.2011


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024