|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výměna oblouků U Balabenky 2011
Přestože v zimních měsících je v posledních letech pravidlem vykonávat pouze tzv. přípravu
- tedy zrevidovat pracovní stroje a připravit si kolejivo (kolejová pole) na rekonstrukce
a opravy pro následující období, našponovaný harmonogram stavební činnosti si vyžádal učinit
výjimku a zařadit do harmonogramu opravu oblouků v ulici U Balabenky.
Píše se sobota 25. února 2011 a stupně na teploměru ukazují údaje hluboko pod nulou. Pracovníkům vrchní stavby to nevadí, resp. nesmí vadit. Berou do ruky bourací kladiva, pajcry, krumpáče a lopaty a vrhají se na dlažební kostky zakrývající kolejovou konstrukci. Po pár minutách je jasno - to sami nezvládnou, musí přijít na pomoc těžká technika. Počasí se totiž projevilo nejen na venkovních teplotách, ale hlavně na soudržnosti materiálu. V průběhu víkendu tedy dochází v denních výlukách ke skrývání vrchních vrstev a očišťování upevňovadel tak, aby samotné práce na výměně oblouků byly uskutečněny co nejrychleji. Přestože se jedná o místo, které je snadno nahraditelné, jsou práce prováděny v průběhu nočních výluk. Odkrytí svrchních vrstev odhalilo očekávané strukturální poškození materiálu s četnými podúrovňovými trhlinami. První noční výluka se koná v noci z pondělí na úterý 1. března. Při té je Groulíky a polovinou Masáků vyměněna kolejová konstrukce oblouku ve směru z centra. Jelikož práce probíhají docela rychle, pracovníci vrchní stavby si promažou také upevňovadla v protisměrném oblouku, aby následující noc proběhlo vše rychleji. Provoz denních linek probíhá dle standardních jízdních řádů s tím, že ve směru z centra již vozidla využívají vyměněné oblouky. Druhá noční výluka z úterý na středu 2. března znamená výměnu kolejiva v opačném směru. Nad ránem je vše vyměněno a může se přistoupit ke zkušební jízdě a následně zpětné zádlažbě. Jelikož již vše ostatní probíhá za standardního provozu linek, pokračují dokončovací práce na površích komunikace i následující den. Víkendové výluky ulice Na Žertvách se využilo také k dalším pracím. V sobotu dopoledne proběhla výměna sjezdové výhybky na křižovatce dolní Palmovka (pro směr z horní Palmovky a Libeňského mostu). Vzhledem k zatížení pomocí 5 denních linek a zatahujících spojů do vozovny Hloubětín, je původní výměna nahrazena blokovou sjezdovou výměnou odolávající lépe opotřebení. V okolí Palmovky byla také vykonána pravidelná revize upevnění trolejového vedení. Stavba byla provedena kompletně v režii vrchní stavby a pokryta z vlastních zdrojů.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |