Trať Želivského - Vinice rekonstrukce 2012

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Želivského - Vinice
rekonstrukce 2012


Definitivní konec tramvajového nádraží Želivského a o další kilometr bezžlábkových kolejnic více. I takto prostě by se v kostce dala shrnout rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradské třídě v mezikřižovatkovém úseku Želivského – Vinice.

Likvidovaný výstup
z metra Želivského
Obestavěný výstup z vestibulu stanice metra Želivského sádrokartonem, za nímž se skrývá bednění... | 17.9.2012
Likvidovaný střední vstup do vestibulu stanice metra Želivského. | 17.9.2012
Likvidovaný střední vstup do vestibulu stanice metra Želivského. | 17.9.2012
Likvidovaný střední vstup do vestibulu stanice metra Želivského. | 17.9.2012
Uprostřed staveniště zůstává součástí rozebíraného schodiště do podchodu informační prvek vstupu do metra... | 17.9.2012
Likvidovaný střední vstup do vestibulu stanice metra Želivského. | 17.9.2012
Likvidovaný střední vstup do vestibulu stanice metra Želivského. | 17.9.2012
Uprostřed staveniště ještě ústí tři výstupy z vestibulu stanice metra Želivského. | 17.9.2012
Vinohradská ulice
..:: 17.9.2012 ::..
Rekonstrukce tramvajové tratě v prostoru zastávek Želivského. | 17.9.2012
Rekonstrukce tramvajové tratě v prostoru zastávek Želivského. | 17.9.2012
Rekonstrukce tramvajové tratě v prostoru zastávek Želivského. | 17.9.2012
Zachovalý úsek ve velkoplošných panelech BKV. | 17.9.2012
Zřizování spodku tramvajové tratě ve Vinohradské ulice. | 17.9.2012
Zřizování spodku tramvajové tratě ve Vinohradské ulice. | 17.9.2012
Navážení štěrku pro zřízení spodku tramvajové tratě. | 17.9.2012
Zřizování spodku tramvajové tratě ve Vinohradské ulici. | 17.9.2012
Bezpochyby největší podzimní akcí vrchní stavby Dopravního podniku byla v roce 2012 rekonstrukce Vinohradské ulice. Akce bezprostředně navazovala na rekonstrukci křižovatky Flora a návazných úseků, včetně výměny kolejových oblouků u zastávky Blanická, odkud se na Vinohradskou přesunula vrchní stavba.

Počínaje 12. zářím 2012 došlo k zahájení trhacích prací velkoplošných panelů BKV. Celý úsek byl rozdělen na 2 částí v poměru cca 40 ku 60%. Větší část přiléhající ke křižovatce Vinice byla v režii Dopravního podniku společně s Eurovií, vrchní, kratší zato však komplikovanější část byla v režii Hanse Wendela. Ke 14. září zbývalo vytrhat již jen krátký úsek v zastávce Vozovna Strašnice, který však musel ještě nějaký čas zůstat nedotčen, neboť sloužil jako mezideponie materiálu.

Již třetí den po začátku výluky se na stavbě v režii Hanse Wendela pokládaly s pomocí speciálního přípravku první pražce a pouhých pět dní po začátku výluky začala pokládka nových kolejových polí, tvořených bezžlábkovými kolejnicemi S49 na betonových pražcích i u Dopravního podniku.

Součástí renovace kolejiště byla i kompletní přestavba terminálu Želivského. Zlikvidovány byly veškeré pozůstatky po tramvajovém nádraží vybudovaném se spuštěním metra v roce 1980. Po odpojení třetí koleje v roce 1992 a její úplné likvidaci v říjnu 1999 zde stále po ní zůstávala památka v podobě odlišného asfaltového povrchu a třetího výstupu z podchodu metra s nástupištěm. Výstup byl zaslepen a na jeho místě se nyní nachází traťová kolej ve směru do centra. Renovace kolejiště v tomto místě nebyla vůbec snadná. Stropní deska podchodu se musela pracně ubourávat, a aby byla dosažena správná výška traťových kolejí, bylo nutné zde na krátkém kousku využít pevné jízdní dráhy W-tram.

Po provedené rekonstrukci je zastávkový prostor Želivského uzpůsoben pro pojíždění autobusy vyjíždějící z terminálu. Cestujícím je tak umožněn ve směru do centra přestup hrana x hrana. Smutným faktem však je, že v místě výjezdu je nevhodně umístěn obrubník, tudíž zde došlo již během pouhých dvou dní od spuštění do provozu k několika protržením pneumatiky.

Od křižovatky Želivského je v novém stavu trať tvořena žlábkovou kolejnicí, kterou za výjezdem z autobusového obratiště střídá samostatné těleso s bezžlábkovou kolejnicí ve štěrkovém loži. Přejezdy přes tramvajovou trať jsou provedeny ve stejném provedení jako v případě tratě na Lehovec – tedy žlábek je tvořen přídavným profilem Krug.

Přestože vrchní stavba Vinohradskou opustila již 19. října, odkud se přemístila do Chotkových sadů, probíhala zde ještě spousta dokončovacích prací. V pondělí 29. října byla vykonána zkouška trakčního vedení, následovaná kolaudační jízdou vozy KT8D5.RN2P ev.č.9053 a 9074 ve středu 31.října. Počínaje ranním výjezdem k 1. listopadu 2012 zde byl obnoven pravidelný provoz, tedy ještě dva dny před plánovaným ukončením výluky.

Dopravní opatření během opravy:
  • Linka 5 ve směru od Hlavního nádraží vedena ze zastávky Želivského jednosměrným objezdem přes Nákladové nádraží Žižkov a Olšanskou na Olšanské náměstí a zpět po své trase na Špejchar, respektive Divoké Šárky.
  • Linka 26 ve směru od Hlavního nádraží vedena ze zastávky Mezi Hřbitovy jednosměrným objezdem přes Olšanské hřbitovy a Floru na Olšanské náměstí a zpět po své trase do Divoké Šárky.
  • V trase Černokostelecká - Strašnická - Nádraží Strašnice - Nádraží Hostivař zavedena náhradní tramvajová doprava linkou 36.
  • V trase Olšanské hřbitovy - Želivského - Vozovna Strašnice zavedena náhradní autobusová doprava X-5.
  • Vinohradská ulice .:::. 27. září 2012
    Rekonstrukce tratě ve Vinohradské uliciRekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012
    Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 27.9.2012
    Vinohradská ulice .:::. 10. října 2012
    Rekonstrukce tratě ve Vinohradské uliciRekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012
    Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012 Rekonstrukce tratě ve Vinohradské ulici. | 10.10.2012


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024