|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Želivského - Vinice
|
Likvidovaný výstup z metra Želivského |
Vinohradská ulice ..:: 17.9.2012 ::.. |
Počínaje 12. zářím 2012 došlo k zahájení trhacích prací velkoplošných panelů BKV. Celý úsek byl rozdělen na 2 částí v poměru cca 40 ku 60%. Větší část přiléhající ke křižovatce Vinice byla v režii Dopravního podniku společně s Eurovií, vrchní, kratší zato však komplikovanější část byla v režii Hanse Wendela. Ke 14. září zbývalo vytrhat již jen krátký úsek v zastávce Vozovna Strašnice, který však musel ještě nějaký čas zůstat nedotčen, neboť sloužil jako mezideponie materiálu.
Již třetí den po začátku výluky se na stavbě v režii Hanse Wendela pokládaly s pomocí speciálního přípravku první pražce a pouhých pět dní po začátku výluky začala pokládka nových kolejových polí, tvořených bezžlábkovými kolejnicemi S49 na betonových pražcích i u Dopravního podniku.
Součástí renovace kolejiště byla i kompletní přestavba terminálu Želivského. Zlikvidovány byly veškeré pozůstatky po tramvajovém nádraží vybudovaném se spuštěním metra v roce 1980. Po odpojení třetí koleje v roce 1992 a její úplné likvidaci v říjnu 1999 zde stále po ní zůstávala památka v podobě odlišného asfaltového povrchu a třetího výstupu z podchodu metra s nástupištěm. Výstup byl zaslepen a na jeho místě se nyní nachází traťová kolej ve směru do centra. Renovace kolejiště v tomto místě nebyla vůbec snadná. Stropní deska podchodu se musela pracně ubourávat, a aby byla dosažena správná výška traťových kolejí, bylo nutné zde na krátkém kousku využít pevné jízdní dráhy W-tram.
Po provedené rekonstrukci je zastávkový prostor Želivského uzpůsoben pro pojíždění autobusy vyjíždějící z terminálu. Cestujícím je tak umožněn ve směru do centra přestup hrana x hrana. Smutným faktem však je, že v místě výjezdu je nevhodně umístěn obrubník, tudíž zde došlo již během pouhých dvou dní od spuštění do provozu k několika protržením pneumatiky.
Od křižovatky Želivského je v novém stavu trať tvořena žlábkovou kolejnicí, kterou za výjezdem z autobusového obratiště střídá samostatné těleso s bezžlábkovou kolejnicí ve štěrkovém loži. Přejezdy přes tramvajovou trať jsou provedeny ve stejném provedení jako v případě tratě na Lehovec – tedy žlábek je tvořen přídavným profilem Krug.
Přestože vrchní stavba Vinohradskou opustila již 19. října, odkud se přemístila do Chotkových sadů,
probíhala zde ještě spousta dokončovacích prací. V pondělí 29. října byla vykonána zkouška trakčního vedení, následovaná kolaudační
jízdou vozy KT8D5.RN2P ev.č.9053 a 9074 ve středu 31.října. Počínaje ranním výjezdem k 1. listopadu
2012 zde byl obnoven pravidelný provoz, tedy ještě dva dny před plánovaným ukončením výluky.
Dopravní opatření během opravy: |
Vinohradská ulice .:::. 27. září 2012 | ||||
Vinohradská ulice .:::. 10. října 2012 | ||||