Provoz tramvají během MS v ledním hokeji 1972

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Provoz tramvají během
MS v ledním hokeji 1972


Velmi často sportovní a kulturní akce konané na půdě našeho hlavního města znamenají změny a posilování hromadné dopravy. V minulosti se tak dělo zejména v oblasti Holešovic (Sportovní hala) a Strahova (Spartakiádní stadion). V souvislosti s Mistrovstvím světa v ledním hokeji konaném v roce 1972 se tak v pražských ulicích objevily tramvajové linky označené písmeny.

Dějištěm zápasů, konaných mezi 7. a 22. dubnem 1972 byla tradičně holešovická sportovní hala v areálu tehdejšího Parku kultury a oddechu Julia Fučíka (dnešní Výstaviště Holešovice). Pro návoz diváků sloužily pravidelné tramvajové linky 3 (staré třívozové soupravy), 14 (1xT1), 17 (2xT3) a 29 (2xT3). Těsně před začátky utkání byly do oblasti odkláněny linky 13 (2xT3), 15 (2xT3) a 26 (staré vlaky motorový vůz + vlek Krasin). Pro odvoz diváků pak sloužily ještě účelové linky A a B. Obě byly v provozu od 18:30 hodin (odvoz z odpoledního utkání) do 22:30 hodin (odvoz z večerního utkání).

V čele kolony odstavených vozů ve smyčce Park kultury a oddechu Julia Fučíka vyčkává vůz typu T1 vypravený na linku A, která bude rozvážet po ukončení zápasů sportovní fanoušky. | duben 1972
Linka A byla vedena v trase: Park kultury a oddechu Julia Fučíka (dnes Výstaviště Holešovice) – Veletržní – Nádraží Bubny – Těšnov – Florenc – Jindřišská – Vodičkova – Karlovo náměstí – Albertov - Výtoň – Palackého náměstí – Karlovo náměstí a stejnou cestou zpět do Holešovic.
Linka byla obsazena 15 vlaky. Ve všední den byly vozy pro tuto linku získávány přejezdy ze špičkových linek 31 a 32. S ohledem na typ vlaku těchto linek byla linka A obsazena sólo vozy T1 (přejezdy z linky 32) a sólo vozy T3 (přejezdy z linky 31).
V sobotu a v neděli, když linky 31 a 32 nejezdily, byly určeny pro přejezd určená pořadí určitých linek. S ohledem na linky, ze kterých se přejíždělo, byla linka A obsazena jedním sólo vozem T1 (přejezd z linky 14), 3 sólo vozy T3 (přejezdy z linek 10 a 24) a 11 vlaky 2xT3 (přejezdy z linek 5, 13, 15, 17). V neděli to bylo obdobné, jezdily tu 3 sólo vozy a 12 souprav 2xT3.

Linka B byla vedena v trase: Pelc, Tyrolka – Park kultury a oddechu Julia Fučíka (dnes Výstaviště Holešovice) – Strossmayerovo náměstí – Dlouhá třída – Můstek – Muzeum – Italská – Olšanské hřbitovy.
Linka byla obsazena 16 vlaky. Ve všední den na ní přejíždělo 12 vlaků ze špičkové linky 25 (2xT3) a 4 vozy ze špičkové linky 31 (1xT3).
V sobotu a v neděli, když linky 25 a 31 nejezdily, byly přejezdy tvořeny podobně jako u linky A. V sobotu zde jezdilo 9 vlaků 2xT3 (přejezdy ze spřažených linek), 1 sólo T1 (přejezd z linky 14) a 6 sólo T3 (přejezdy z linek 10 a 16). V neděli zde bylo nasazeno 13 vlaků 2xT3 a 3 sólo T3. Přejezd z linky 16 mohl být i sólo vůz T1.


Související články:
 Tramvajová linka 15
 Tramvajová linka 10
 Tramvajová linka 21
 Tramvajová linka 17
 Tramvajová linka 3
 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 poprvé v provozu
 Tramvajová linka 24
 Jednokolejný provoz v Zenklově ulici od 15.5.2018 do 10.8.2018
 Přestávky řidičů tramvají
 Projekt organizace pražské MHD 1967 aneb Co by se stalo, kdyby...
 Praha 1963: Zkoušky »tunelového provozu«
 Tramvajová linka 8
 Tramvajová linka 18
 Tramvajová linka 11
 Tramvajová linka 7
 Statistika nuda je... aneb jak budeme jezdit od září 2016
 Tramvajová linka 5
 Tramvajová linka 4
 V roce 1974 dojezdily v Praze dvounápravové tramvaje
 Tramvajová linka 1
 Tramvajová linka 25
 Tramvajová linka 2
 Jak pražské koleje opouštěly vozy T1
 Tramvajová linka 16
 Předpisy a přezkoušení DP Praha
 Tramvajová linka 20
 Tramvajová linka 14
 Tramvajová linka 13
 Tramvajová linka 22
 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 opět v provozu
 Tramvajová linka 27
 Tramvajová linka 26
 Tramvajová linka 29
 Tramvajová linka 32
 Tramvajová linka 6
 Tramvajová linka 31
 Když Prahu ovládla Téčka
 Tramvajová linka 28
 Nasazení vozů T3 na linky 9 a 14 v nočním provozu
 Noční provoz tramvají nejen na Štědrý den a Silvestra
 Náhradní tramvajová doprava za metro
 Provoz - archivní data vypravení
 Povolání: řidič tramvaje
 Označování vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1730
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2020