Novodobá letenská lanovka aneb kyvadlová linka 31 na Letné

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Novodobá letenská lanovka
aneb kyvadlová linka 31 na Letné


Do výstupní zastávky Strossmayerovo náměstí přijel vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 vypravený na linku 31. Přestože je zastávka ve své podstatě průjezdná, neexistujte situace, že by se na pár minut zavřely dveře a tramvaj zůstala bez cestujících, ostatně během výstupu cestujících již nastupují ti, jež hodlají jet na druhou stranu, na transparentech se objevuje obligátní „NENASTUPUJTE“. Na sousední koleji stojí vůz KT8D5.RN2P ev.č.9093 sloužící jako zázemí pro řidiče během čerpání přestávky. | 3.6.2012
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9076 tentokráte v roli odpočinkové místnosti na Strossmayerově náměstí a na lince 31 „lítá“ vůz ev.č.9083. | 4.8.2012
Co kdyby byl nával cestujících? Inu k lince 31 přidáme posilu linku 32 jezdící na Kamenickou. Sice vtípek, ale jeden dneska už neví, že. Stručně a jasně setkání vozů KT8D5.RN2P ev.č.9076 a 9093 na Strossmayerově náměstí. | 25.7.2012
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 vypravený na linku 31 stoupá ulicí Milady Horákové k zastávce Kamenická. | 3.6.2012
Ke Strossmayerovu náměstí klesá ulicí Milady Horákové vůz KT8D5.RN2P ev.č.9076 na lince 31. | 25.7.2012
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31 stanicuje v zastávce Kamenická při jízdě k Letenskému náměstí. Přestože tramvaj otevírá dveře pouze, z našeho pohledu, vlevo, cestující se vpravo marně snaží o nástup z protisměrné koleje. | 3.6.2012
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31 stanicuje při jízdě ke Strossmayerovu náměstí v zastávce Kamenická. | 3.6.2012
Ulicí Milady Horákové po jedné koleji tam a zpátky uhání vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31. Ulice je zjednosměrněná a pro automobily je obousměrně pojížděná tramvajová kolej opticky oddělena dopravním značením. | 3.6.2012
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9076 vypravený na linku 31 stanicuje v zastávce Letenské náměstí. | 25.7.2012
Co kdyby byl nával cestujících? Inu k lince 31 přidáme posilu linku 32 jezdící na Kamenickou. Sice vtípek, ale jeden dneska už neví, že. Stručně a jasně setkání vozů KT8D5.RN2P ev.č.9076 a 9093 na Strossmayerově náměstí. | 25.7.2012
Setkání vozů KT8D5.RN2P ev.č.9093 a 9059 v prostoru zastávky Strossmayerovo náměstí. | 3.6.2012
Zastávku Strossmayerovo náměstí opustil vůz KT8D5.RN2P ev.č.9083 jedoucí na lince 31 a stoupá ulicí Milady Horákové k Letenskému náměstí. | 4.8.2012
K zastávce Strossmayerovo náměstí klesá vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31, horní stanoviště je již označeno informační tabulkou pro řidiče s číslicí 1 související s výkonem služby, kdy řidiči během své směny putoval mezi spodním a horním stanovištěm. | 20.7.2012
Standardní situace řeklo by se, vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31 klesá ke Strossmayerovu náměstí. Jenže ono ne... Tenhle vůz totiž jede nahoru k zastávce Kamenická, jak prozrazuje mimo jiné i čelní transparent. | 3.6.2012
V zastávce Kamenická stanicuje vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31, spodní stanoviště je již označeno informační tabulkou pro řidiče s číslicí 2 související s výkonem služby, kdy řidiči během své směny putoval mezi spodním a horním stanovištěm. | 20.7.2012
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31 klesá k zastávce Kamenická. | 3.6.2012
V zastávce Letenské náměstí stanicuje vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31. | 3.6.2012
V zastávce Letenské náměstí stanicuje vůz KT8D5.RN2P ev.č.9059 na lince 31. | 3.6.2012
K vcelku netradičnímu řešení náhradní tramvajové dopravy během rekonstrukce tramvajové tratě na Letenské pláni v létě roku 2012 sáhl pražský Dopravní podnik. V úseku Letenské náměstí - Strossmayerovo náměstí byla v termínu 2. června - 31. srpna 2012 zavedena zvláštní tramvajová linka 31, obsazená vozem KT8D5.RN2P, jež byla kyvadlově provozována po jedné koleji. Ze zastávky Strossmayerovo náměstí do zastávky Letenské náměstí jel vlak po levé (nesprávné) koleji. Ze zastávky Letenské náměstí do zastávky Strossmayerovo náměstí jel vlak po pravé (správné) koleji.

Vše tedy probíhalo tak, že ráno se ve vozovně Hloubětín připravily na výjezd dva vozy KT8D5.RN2P. Ten první mířil manipulačně po trase Vozovna Hloubětín - Divadlo Gong - Palmovka - Maniny - Pražská tržnice - Vltavská na Strossmayerovo náměstí, kde řidič vyčkal příchodu dispečera a za jeho dohledu projel křižovatku přímo ve směru na Letnou a za sjezdovými výhybkami křižovatky se na úrovni protisměrné zastávky Strossmayerovo náměstí (v ul. Milady Horákové) odstavil. Zde sloužil nejen jako záložní vůz pro případ poruchy "kmenového" vlaku linky 31, ale zároveň jako odpočinkový zázemí pro řidiče linky 31. Záložní vůz byl po odstavení zajištěn klíny.

Druhý z vozů (kmenový pro linku 31) vyjížděl, také manipulačně, po stejné trase. Na Strossmayerově náměstí za dohledu dispečera odbočil vlevo na úroveň zastávky Strossmayerovo náměstí od nábřeží kapitána Jaroše a po změně směru jízdy z druhého stanoviště odbočil opět vlevo na nesprávnou kolej v ulici Milady Horákové.

Po ranním přistavení vozu do zastávky Strossmayerovo náměstí směr Kamenická řidič, který byl v čele vozu ve směru jízdy, otevřel levé dveře a po nástupu cestujících zavřel všechny dveře a poté odjel po nesprávné koleji směr Letenské náměstí.

K tomu, jak odbavovat cestující v zastávkách Strossmayerovo náměstí, Kamenická a Letenské náměstí během "standardního" provozu více pravil Oběžník dopravního ředitele:
V zastávce Strossmayerovo náměstí otevře řidič po příjezdu od Letenského náměstí pravé dveře, po výstupu a nástupu cestujících zavře všechny dveře a zkontroluje ve zpětném zrcátku, jestli nedošlo k přivření cestujícího do dveří. Řidič na druhém stanovišti po zhasnutí kontrolky dveří převezme řízení, zkontroluje v levém zpětném zrcátku situaci podél vozu a odjede směr Kamenická.
V zastávce Kamenická otevře řidič po příjezdu levé dveře, po výstupu a nástupu cestujících zavře všechny dveře a zkontroluje ve zpětném zrcátku, jestli nedošlo k přivření cestujícího do dveří a odjede směr Letenské náměstí.
V zastávce Letenské náměstí otevře řidič po příjezdu levé dveře, po výstupu a nástupu cestujících zavře všechny dveře a zkontroluje ve zpětném zrcátku, jestli nedošlo k přivření cestujícího do dveří. Řidič na druhém stanovišti po zhasnutí kontrolky dveří převezme řízení, zkontroluje v pravém zpětném zrcátku situaci podél vozu a odjede směr Kamenická, respektive Strossmayerovo náměstí.

Zatažení vozu z linky 31 probíhalo s cestujícími, záložního pak samozřejmě manipulačně.

Dveře na nepoužívané straně vozy byly mechanicky zajištěné, aby nedošlo nedopatřením k jejich otevření řidičem.

I za večerního soumraku čeká vůz KT8D5.RN2P ev.č.9083 na lince 31 na své cestující na Letenském náměstí. | 4.8.2012 Protože rekonstrukční práce na Letenské pláni zasahovaly až do prostoru standardních zastávek Letenské náměstí, musela být zastávka pro linku 31 přesunuta před křižovatku s Oveneckou ulicí. Poté, co tuto skutečnost několik řidičů tramvaje nezaregistrovalo a při jejich snaze o dojetí až do prostoru standardní zastávky došlo ke zvrácení pantografu na odpojeném trolejovém vedení, došlo k zvýraznění informace o tom, že dál by řidič s vozem vážně jet neměl. | 25.7.2012 Dopravní značení informující řidiče automobilů o zjednosměrnění ulice Milady Horákové a kyvadlovém provozu tramvaje po jedné koleji. | 3.6.2012 Dopravní značení informující řidiče automobilů o zjednosměrnění ulice Milady Horákové a kyvadlovém provozu tramvaje po jedné koleji. | 3.6.2012 Dopravní značení informující řidiče automobilů o zjednosměrnění ulice Milady Horákové a kyvadlovém provozu tramvaje po jedné koleji. | 3.6.2012

Jízdní řády linky 31 ve formátu .pdf:
Zastávkový jízdní řád
Vozový jízdní řád: sobota od 2.6.2012
Jízdní řád řidiče: sobota od 2.6.2012
            Vozový jízdní řád: neděle od 3.6.2012
            Jízdní řád řidiče: neděle od 3.6.2012
            Vozový jízdní řád: pracovní den od 4.6.2012
            Jízdní řád řidiče: pracovní den od 4.6.2012

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024