Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
Ze zahraničí |
Pondělí 28. března 2011, 21:03, přidal: OMH |
|
E-pohledem zdravím čtenáře Pražských tramvají z Dortmundu. Na pohledu vidíme Ruhrschnellweg (městskou dálnici) a linku stadtbahnu U 47
metrem). Dortmund, dříve průmyslové, dnes zelené město má 587 830 obyvatel, rozlohou je cca 1/2 Prahy, je baštou sociální demokracie a fotbalovým
klubem zde je Borussia Dortmund. Průmyslově-dopravní fotogalerii Odjinud můžete časem očekávat.
|
Vypravení |
Neděle 27. března 2011, 23:51, přidal: MOp |
|
Výluka Zenklova přinesla do Prahy další novinku, která je běžná i v jiných městech Československa - jízdu obousměrných vozů KT8 na zadní sběrač. Díky tomu se může zrychlit obrat na povrchové výhybce kalifornien při změně stanoviště. "Pokroku" napomohlo rozšíření počtu radiově ovládaných výhybek a absence ovládání pomocí trolejových kontaktů v úseku.
|
Vypravení |
Neděle 27. března 2011, 23:29, přidal: MOp |
|
O tom, že na některých místech preference přestupních vazeb je div ne sprosté slovo, se můžeme přesvědčit na příkladu provizorní zastávky Vosmíkových. Zatímco v případě výluk uskutečněných na Praze 5 v Hlubočepích, kde pravidelně za dohledu dispečerů odjíždí autobusy ve směru Barrandov až po přestupu cestujících z tramvajové soupravy dle jejich pokynu, na Bulovce vidíme naprostý opak. Právě v okamžiku, kdy přijíždí autobus náhradní dopravy do zastávky, tramvaj již přejíždí povrchovou výhybku kalifornien a vydává se do Kobylis.
|
Aktualita |
Neděle 27. března 2011, 21:52, přidal: MOp |
|
Při opravě tramvajových oblouků u zastávek U Kříže a Vosmíkových byla v Praze poprvé užita bezstojinová žlábková kolejnice B3, určená do velkoplošných panelů. V porovnání s kolejnicí B1 je výška kolejnice o 2mm nižší (70mm) a šířka i hloubka žlábku je o 5mm větší (45mm). Hlavní rozdíl však spočívá v poloměru zakřivení hlavy kolejnice, kde je poloměr větší skoro o dvojnásobek, čímž tvarově více odpovídá poloměru v Praze nově užívaných kolejnic.
|
Ostatní - Vážení klienti |
Úterý 22. března 2011, 11:10, přidal: Mr.Cross |
|
Ano i těchto cestujících (klientů) si musíme vážit,to že vás po probuzení napadnou a jsou agresivní už nikoho nezajímá...
|
Aktualita |
Čtvrtek 17. března 2011, 16:03, přidal: MOp |
|
Po dlouhé době od využívání, přistoupila vrchní stavba k likvidaci tak trochu zapomenuté provizorní tramvajové zastávky Vítězné náměstí v ulici Jugoslávských partyzánů. Zastávka byla užívána loni v letních měsících při výluce tramvajové trati ve Svatovítské ulici a Prašného mostu k přestupu na náhradní autobusovou dopravu X-26. Demontáže se ujali pracovníci vrchní stavby konkrétně skupina Masáků.
|
Ostatní - Výstavba metra - V.A |
Úterý 15. března 2011, 18:26, přidal: OMH |
|
V informačním středisku stavby metra V.A. můžete vidět kromě různých fotografií, vizualizací a plánků, také model razícího štítu. Informační středisko naleznete v ulici K Lánu 2, Praha 6 a je otevřené každé úterý od 14 do 18 hodin. Zároveň je na místě technik pro konzultace ohledně výstavby.
|
Aktualita |
Úterý 15. března 2011, 10:15, přidal: MOp, zdroj: Tisková zpráva DPP |
|
Veřejnosti se 2. dubna opět otevře Muzeum MHD, které láká více než čtyřmi desítkami historických vozidel a mnoha dalšími exponáty, mezi něž patří modely, fotografie, historické dokumenty, jízdenky či plánky. Muzeum je návštěvníkům otevřeno o sobotách, nedělích a svátcích až do 17. listopadu 2011, vždy od 9 do 17 hodin. Základní vstupné činí 35 Kč. Expozice také nabídne ke zhlédnutí několik novinek - autobus Škoda 706 RO, který patří mezi první autobusy tzv. trambusového typu. Jedná se o označení typu kabiny vozu, kde řidič sedí nad nebo před předními koly, tedy s motorem uvnitř, které zakoupil Pražský dopravní podnik již v letech 1948–1957. Název vznikl pravděpodobně ze spojení slov tram a bus, protože u těchto vozidel se tato karosérie objevila nejdříve. Rekonstrukce Škody 706 RO byla dokončena v polovině loňského roku a je stejně jako ostatní exponáty vozidel v Muzeu MHD plně provozuschopná. Ze souboru specielních vozidel bude na dvoře muzea nově k vidění strojní zatlačovačka SZ 1. Stroj byl pravděpodobně vyroben v roce 1974 jako strojní podbíječka kolejí, která se používala při rekonstrukci tramvajových tratí metodou velkoplošných panelů, rekonstruována kolem roku 1997 na strojní zatlačovačku.
|
Aktualita |
Pondělí 14. března 2011, 09:54, přidal: MOp |
|
Prvním letošním stromořadím podél tramvajové trati, které bylo v minulých dnech pokáceno, se stalo to na Patočkově ulici před vozovnou Střešovice. Přiložené snímky přinášejí původní a současnou podobu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 13. března 2011, 10:33, přidal: MOp |
|
Dnešními snímky se vraťme k právě proběhlé opravě oblouků Muzeum x Škrétova.
|
Reklamní vozy |
Čtvrtek 10. března 2011, 20:30, přidal: admin Petr |
|
Další souprava vozů T6A5 získává kabát v podobě celovozové reklamy. Jde o soupravu ev.č.8675+8676, která získává barvy obchodního centra Harfa
|
Reklamní vozy |
Středa 9. března 2011, 22:02, přidal: Mr.Cross |
|
Nová cvr na voze T3m ev.č. 8096-8043 Galerie Harfa, na tf je foto z čela tak tady pohled zezadu :-)
|
Ostatní |
Středa 9. března 2011, 17:00, přidal: OMH |
|
U tramvajové zastávky Vítězné náměstí ZC byla dnes instalována na přístřešku nová reklama na podnik s rychlým občerstvením.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 9. března 2011, 11:02, přidal: MOp |
|
Rád bych drobně doplnil předchozí příspěvek pana Martyna. Práce na výměně oblouku Škrétova byly zahájeny v pondělí 7.3. přípravnými pracemi, spočívajícími v odstranění vrchního krytu a očištění kolejnic od zbytného štěrku za plného provozu tramvají a pokračovaly ještě i dnes (středa) v dopoledních hodinách. Z přiložené fotografie je patrná při pozornějším pohledu jedna zajímavost - celý oblouk je zde položen tzv. ¨na boso¨ - tj. rozchod je zajištěn pomocí rozpor a oblouk není ukotven k pražcům ani podkladní betonové desce, je pouze usazen na zhutnělý podklad. Část přiléhající ke křižovatce s Anglickou je ukotvena pomocí vrtulí navrtaných do podkladu a plastových svěrek. Výměny se dle mých posledních informací dočká pouze zmíněný oblouk v uvedeném směru. Sobotní denní výluka bude zejména patřit frézování povrchů vozovek pro zajištění potřebného průjezdného profilu pro vozy 15T. Kryt tramvajového tělesa v nové podobě bude zřejmě tvořit pouze jemný štěrk, aby nesváděl řidiče jedoucí Škrétovou k nájezdu na tramvajové těleso a zkracování si cesty směrem k Vinohradské.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 9. března 2011, 02:31, přidal: Martyn |
|
Již jen poslední hodiny do své výměny odpočítává více než třicet let starý oblouk tramvajové trati mezi zastávkami Muzeum a I. P. Pavlova, nad nímž visí omezená rychlost do 15 km/h pro vozy KT8D5. Hlavním cílem dnešní noční výluky (jež pokračuje druhou denní etapou ještě i v sobotu) ale není zrychlení provozu "kachen", nýbrž nanejvýš žádoucí zprovoznění tohoto úseku trati pro vozy Škoda 15T.
|
Ostatní - Humor |
Úterý 8. března 2011, 20:59, přidal: Mr.Cross |
|
Těch pět let provozu začíná být znát... ;-)
|
Ostatní - Humor |
Úterý 8. března 2011, 20:55, přidal: Mr.Cross |
|
Něco nám tu nelícuje...Kde udělali soudruzi z NDR chybu? :-)
|
Aktualita |
Úterý 8. března 2011, 20:51, přidal: Mr.Cross |
|
Ranní svítání v Ústředních dílnách Hostivaři a tramvaj 15t ev.č.9222 čekající na své složení.Omluvte nepříliš kvalitní mobilní fotku.
|
Aktualita |
Pondělí 7. března 2011, 16:24, přidal: MOp |
|
Z důvodu opravy tramvajové trati bude od úterý 22. března 2011 do soboty 30. dubna 2011 etapovitě přerušen provoz tramvají v ulici Zenklova, a to v obou směrech. Výluka obsahuje dvě etapy: První etapa bude v období od úterý 22. března (cca 0:30 hod.) do čtvrtka 24. března (cca 4:30 hod.) a vyloučený úsek bude Palmovka - Ke Stírce.
Druhá etapa bude v období od čtvrtka 24. března (cca 4:30 hod.) do soboty 30. dubna (cca 4:30 hod.) a vyloučený úsek bude Palmovka - Vosmíkových. V obou etapách budou odklonové trasy tramvajových linek stejné, lišit se budou pouze trasy a druhy náhradní dopravy.
Změny tras tramvajových linek:
Linka 10 bude v úseku Palmovka - Ke Stírce odkloněna přes zastávky Maniny, Nádraží Holešovice a Trojská.
Linka 24 bude ve směru od Kubánského náměstí ze zastávky Palmovka odkloněna přes zastávku Balabenka do zastávky Nádraží Libeň, kde bude ukončena.
Linka 25 bude ve směru od Vypichu celodenně ukončena v zastávce Palmovka.
Linka 55 bude ve směru od Ústředních dílen DP ze zastávky Palmovka odkloněna přes zastávku Balabenka do zastávky Nádraží Vysočany, kde bude ukončena.
Ve druhé etapě výluky bude zavedena denní náhradní tramvajová linka 30 v trase Vozovna Kobylisy - Kobylisy - Vychovatelna - Vosmíkových.
Náhradní autobusová doprava:
V první etapě bude linka X-10 zavedena v trase Palmovka - Bulovka - Kobylisy a v druhé etapě bude zkrácena do trasy Palmovka - Bulovka. V obou etapách bude také zavedena noční náhradní autobusová doprava X-55 v trase Palmovka - Bulovka - Kobylisy - Vozovna Kobylisy.
Změny zastávek v autobusové dopravě:
Pro linky 513 a 603 bude po celou dobu výluky přesunuta zastávka Palmovka ze zastávky TRAM (v ul. Zenklova) do terminálu BUS a zastávka Divadlo pod Palmovkou bude zrušena.
|
Ostatní |
Pondělí 7. března 2011, 16:21, přidal: MOp |
|
Z důvodu pravidelné revize bude v době od 14. března do 1. dubna 2011 přerušen provoz lanové dráhy Újezd - Petřín.
|
Ze zahraničí |
Neděle 6. března 2011, 13:10, přidal: OMH |
|
Ze zahraničí, resp. ze za hranicemi Prahy ;) V Brně se již delší dobu prohání tramvaje RT6N1 a tak jsme se vydali na výlet za nimi. Na fotce vidíme vůz 1802 na lince 3 v konečné Bystrc Ečerova. V ten den jezdila na zkušební jízdě také 1803. S postupem času přineseme fotogalerii. OMH a DavidD
|
Ze zahraničí |
Sobota 5. března 2011, 21:32, přidal: OMH |
|
E-pohledem zdravíme čtenáře Pražských tramvají ze Zwickau.
Přestupní zastávka Zentrum, kde vidíme přestup mezi motorovým vlakem a tramvají * Zwickau má 94.340 obyvatel, rozlohou je však stejně velké jako Plauen a leží 155 km vzdušnou čarou od Prahy.
Časem se můžete těšit na fotogalerii z tohoto tramvajového provozu. OMH, Absolut a DavidD
|
Ze zahraničí |
Sobota 5. března 2011, 21:31, přidal: OMH |
|
E-pohledem zdravíme čtenáře Pražských tramvají z Plauen.
Tramvaj KT4D-M ev. č. 234 v zastávce Am Albertplatz na lince 6 * Plauen má 66.412 obyvatel a leží 170 km vzdušnou čarou od Prahy v Německu.
Časem se můžete těšit na fotogalerii z tohoto tramvajového provozu. OMH, Absolut a DavidD
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 4. března 2011, 11:21, přidal: MOp |
|
V průběhu noci ze 3. na 4. března 2011 došlo v obratišti Nádraží Hostivař k vyměnění rozjezdové výhybky mezi střední a vnitřní kolejí smyčky. Výhybka není nová, pochází z repasovaných zásob. Stejně jako v předchozím případě ji tvoří ručně ovládaná čepová výměna. Po dobu vyloučení střední koleje obracely spoje noční linky na vnější koleji smyčky, která tak nebyla akcí dotčena.
|
Ostatní |
Pondělí 28. února 2011, 22:44, přidal: MOp |
|
Tak trochu v pozadí všeho dění se pozapomíná na výluku obratiště Harfa. Od mimořádné události večer 9. února 2011, kdy se zřítila část objektu ve smyčce, jehož trosky zničily stožáry trolejového vedení, zůstává obratiště pro všechnu tramvaje nadále nesjízdné. V těchto dnech probíhají výkopové práce pro dva nové stožáry trakčního vedení v oblasti rozpletu na vnější a vnitřní kolej smyčky.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 28. února 2011, 22:13, přidal: MOp, námět Honza Lukavec |
|
Od 26.února 2011 probíhá oprava oblouků spojující ulice Na žertvách a U Balabenky. V průběhu víkendu byla vytrhána dlažba a očištěna upevnovadla. Práce neprobíhaly tak lehce, jak bychom si přáli, mohou za to mrazy, díky kterým byl podklad důkladně promrzlý a dlažba nešla rozebrat ručně a musel přijít na řadu multifunkční Ahlmann. Samotná výměna kolejiva proběhne v noci na 1. března.
|
Ostatní |
Pondělí 28. února 2011, 21:57, přidal: MOp |
|
Postupná rekonstrukce či generální revize trolejového vedení v oblasti Vítězného náměstí se přesunula do další části. Příznivé povětrnostní podmínky již dovolily usadit chybějící nové stožáry trakčního vedení v kruhu okružní křižovatky, které jsou nově umístěny v jedné přímce. V následujících dnech proběhne převěšení samotného trakčního vedení a demontáž notně vysloužilých původních stožárů. Dále v těchto dnech probíhá ve Svatovítské ulici „výsadba“ nových stožárů, umožňujících převěšení trakčního vedení z růžic okolních domů.
|
Vypravení |
Pondělí 28. února 2011, 12:22, přidal: OMH |
|
Na ranní šejdr 15. pořadí linky 24 byla vypravena souprava 6938+7064. Pravděpodobně šlo o poslední vypravení vozu T3 6938 do provozu s cestujícími, jelikož mnoho kilometrů mu nezbývá. Poděkování patří Pepovi a vozovně Strašnice za vypravení soupravy s 6938 vpředu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 25. února 2011, 11:18, přidal: MOp |
|
Kvůli rekonstrukci pražského Národního divadla (resp. technologického tunelu) nepojedou od března do listopadu 2011 po Masarykově nábřeží tramvaje. Vyloučení provozu Dopravní podnik využije v závěrečné fázi také k rekonstrukci tramvajové tratě. Máte tedy jednu z mála možností si zde vyfotit tramvajové vozy na velkoplošných panelech BKV. Původně měla být výluka zahájena již 1. března, nový termín není dosud znám.
|
Aktualita |
Pátek 25. února 2011, 10:52, přidal: MOp |
|
Od cca pondělí 21. února 2011 se řidiči tramvají setkávají s novinkou na palubních jednotkách Apex - zobrazováním příštího kontrolního bodu i s časovým údajem o odjezdu z té které zastávky. Zobrazení údajů probíhá ve spodním řádku, kde vlevo se periodicky zaměňuje text ¨příští KB:¨ a název příslušné nejbližší zastávky s kontrolním bodem, vpravo je pak zobrazen plánovaný čas odjezdu. Dle mého názoru se jedná o velice užitečnou věc a dosavadní reakce řidičů jsou na novinku pozitivní. Drobné úpravy doznala i u informace o zpoždění. Písmeno ¨Z¨, informujícího o Zpoždění nahradila nově písmena ¨P¨,¨S¨,¨Z¨. S jako standard - tramvaj jede na čas (dle jízdního řádu v toleranci 0 - 179 sekund). P znamená předjetí (jakékoliv předjetí tramvaje oproti jízdnímu řádu o více než 1 sekundu) a Z je jakékoliv zpoždění tramvaje o více než 3 minuty oproti jízdnímu řádu.
|
Vypravení |
Pátek 25. února 2011, 10:33, přidal: MOp |
|
Pravděpodobně se dnes naposledy vydal do pražských ulic vůz T3 ev.č. 6938. Svou poslední směnu odsloužil v dopoledních hodinách na 515/24 řazený v soupravě jako řízený za řídícím vozem ev.č.6921.
|
Vypravení |
Úterý 22. února 2011, 19:57, přidal: MOp |
|
Na dnešním 2. pořadí linky 18 (vyhrazeném pro vozy Škoda 15T), si odsloužil svou premiéru s cestujícími vůz ev.č. 9209. Protože se stále objevují dotazy, v jaké časy toto pořadí jezdí, zopakujeme odjezdy z konečných uvedené v aktuálním vypravení.
|
Aktualita |
Pondělí 21. února 2011, 22:01, přidal: MOp |
|
V neděli 20.2.2011 proběhla ověřovací a zkušební jízda po provedené opravě tramvajové trati v ulici U Výstaviště. Kontroly trolejového vedení se jako vždy účastnil pomeranč 5521, následnou zkušební jízdu učinil vůz 8511, řízený vedoucím jednotky dopravní cesta tramvaje.
|
Vypravení |
Pátek 18. února 2011, 13:58, přidal: OMH |
|
Tramvajová linka 36 (Špejchar - Divoká Šárka) zůstává i v příštím týdnu. Naopak linka 15 bude ukončena vždy v obratišti Špejchar ve směru od Holešovic.
Na linku 36 se podívají také vozy vozovny Žižkov.
|
Aktualita |
Úterý 15. února 2011, 12:21, přidal: MOp |
|
Jeden příspěvek patřící nejspíše do sekce humor..
|
Orientační a informační systémy |
Úterý 15. února 2011, 12:18, přidal: MOp |
|
Přestože na Výstavišti skončil veletrh a svůj provoz ukončila i veletržní linka 47, jejíž jízdní řády a trasa byly svěšeny, nadále na označnících zůstává linka 47 uvedena. K pláči nebo smíchu? Diskutujte na tram-fóru. Edit 23:00 - dle nejnovějších informací bude veletržní linka č. 47 opět obnovena v období 17.-20.2.2011. Je tedy s podivem, že zastávková služba místo doplnění informace o platnosti jízdních řádů tyto zcela odstraní, aby je za pár dní opět vyvěšovala.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 15. února 2011, 12:09, přidal: MOp |
|
Rekonstrukce v ulici U výstaviště nabírá na obrátkách. Původní termín otevření 25. února je totiž o pár dní zkrácen a cestující se sem vrátí dříve. Od neděle proto bylo možné spatřit v ulici U výstaviště svářečský návěs v akci, sloužící ke svařování kolejnic B1 určených do velkoplošných panelů. Ještě bude ke konci týdne možnost jej vidět pracující na vlastní oči, tak neleňte a běžte se podívat!
|
Ze zahraničí |
Sobota 12. února 2011, 19:39, přidal: OMH |
|
A máme tu ještě jeden e-pohled, z německého Naumburgu. Zdejší nejmenší německý tramvajový provoz o délce 2,5 km obsluhuje jeden tramvajový vůz (avšak vozů ve vozovně je víc než dost;)) v intervalu 30 minut. I z tohoto města se můžete těšit na virtuální exkurzi vozovnou. Na pohledu Gotha 38 v zastávce Hlavní nádraží.
OMH, Absolut, DavidD
|
Ze zahraničí |
Sobota 12. února 2011, 19:33, přidal: OMH |
|
E-pohledem zdravíme čtenáře Pražských tramvají z Gery. Časem se můžete těšit na fotogalerii z tohoto tramvajového provozu. Od areálu a dílen po běžný provoz na linkách. Na pohledu vidíme historický vůz 320 KT4, který je zrekonstruován do podoby roku 1983.
OMH, Absolut a DavidD
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 12. února 2011, 14:03, přidal: MOp |
|
Ve čtvrtek 10.února 2011 v odpoledních hodinách se konala zkušební jízda na přeložce tramvajové tratě v prostoru zastávky Horoměřická, která bude v následujícím několikaměsíčním období sloužit cestujícím, jako náhrada z důvodu budování výstupů z vestibulu metra. Jelikož je ale trať na Evropské ulici kvůli provádění vrtných sond a běžné údržby v současnosti nesjízdná, byl měřící vůz 5521 dočasně deponován v odstřižené vozovně Vokovice a pro provedení zkušební jízdy bylo nutné se s ním po Evropské zpětně pohybovat. Fotograf jej zachytil v dočasně zřízené zastávce Horoměřická zc po úspěšném absolvování zkoušky.
|
Ostatní |
Pátek 11. února 2011, 22:53, přidal: MOp |
|
Ve čtvrtek 10.února 2011 proběhl v knihkupectví Juditina věž na malostranské straně Karlova mostu slavnostně pokřtěna nová publikace ze série Zmizelá Praha. Tentokráte se jednalo již o druhý díl věnovaný tramvajovým vozům a tratím, věnovaný tratím na levém břehu Vltavy, konkrétně oblasti Anděla, Radlic, Plzeňské ulice, Špejcharu a Dejvic. Stejně jako v případě prvního dílu není autorem kompilace sbírky historických fotografíí nikdo jiný, než dvorní archivář Dopravního podniku Mgr. Pavel Fojtík. Kmotrem knihy se stal Kroužek přátel městské dopravy, zastoupený předsedou Ing. Janem Lutrýnem.
|
Vypravení |
Čtvrtek 10. února 2011, 20:54, přidal: OMH |
|
Tento týden je nabitý na výjimečné události. Dnes byl zahájen provoz na tramvajové veletržní lince 47 v trase Výstaviště - Vltavská - Palmovka. A aby toho nebylo málo, Hloubětín na 6. pořadí vypravil soupravu 8070+8049 s červenou čelní orientační cedulí.
|
Vypravení |
Středa 9. února 2011, 21:17, přidal: OMH |
|
Někdy se zadaří. Dneska bylo možné na lince 17 potkat dvě soupravy 2xT3, které jezdily za sebou. Dík patří diskutérovi Tom 11 za včasné avízo, strašnické vozovně a zpoždění tramvají. I proto mohla vzniknout fotka, kdy vedle sebe stály dvě soupravy 2xT3 ve smyčce Výstaviště.
512/17 6921+6938 a 511/17 6892+6863.
(Stálo to i za ty řidičovi vulgarity;))
|
Vypravení |
Neděle 6. února 2011, 22:05, přidal: OMH |
|
V druhý den běžného provozu 15T byl vypraven vůz 9212 na osmé pořadí linky 18. Na fotografii vidíme 15T (9212) ve společnosti s vozem 14T (9142), který byl na 9. pořadí, ve smyčce Vozovna Pankrác.
|
Orientační a informační systémy |
Neděle 6. února 2011, 21:59, přidal: OMH |
|
Návod cestujícím: jak dávat znamení řidiči v zastávce na znamení. Pravidelní cestující autobusem jistě už znají, my cestovatelé IAD, příp. kolejovou dopravou si všimli až teď;)
|
Vypravení |
Sobota 5. února 2011, 13:14, přidal: MOp |
|
Jak již bylo mnohokrát avizováno, dnes nastal den D, kdy vyjel vůz Škoda 15T v rámci běžného provozu s cestujícími na 3. pořadí linky 18. Cestující se vozy 15T budou nejprve setkávat na lince 18, kde jsou pro ně rezervovaná tato pořadi: PO-PA 1,2,8 SO 3,8,9 NE 2,4,8.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 4. února 2011, 17:13, přidal: admin Petr |
|
V sobotu 5. února začíná vysněná oprava tramvajové tratě v ulici U Výstaviště. Rozmlácené a plovoucí velkoplošné panely BKV nahradí ta samá konstrukce svršku, jen zlepšující komfort jízdy.
|
Aktualita |
Pátek 4. února 2011, 13:55, tisková zpráva DPP |
|
Dnešním dnem Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil zkušební provoz tramvají Škoda ForCity (Škoda 15T). Cestující se s novými zcela nízkopodlažními tramvajemi mohou svézt od zítřejšího dne na lince č. 18. Další tramvajové soupravy Škoda 15T budou do provozu pražské MHD zařazovány průběžně do konce března 2011 a dodávka dalších tramvají typu 15T bude již průběžně pokračovat až do celkového objednaného množství 250ks. Ukončení dodávky předpokládáme dle nastaveného harmonogramu v roce 2017.
|
Aktualita |
Pátek 4. února 2011, 11:14, přidal: admin Petr |
|
Když se při pohledu na čelo elegantní patnáctky ev.č.9203 podíváte, nechybí vám něco? Ano chybí nám viditelné označení bezbariérovosti. Tvůrce manuálu, kam lepit který piktogram zvolil pozici, kdy je mezinárodní symbol bezbariérovosti viditelný teprve z boku vozu. V jiných městech to přitom jde viditelněji a lépe, ostatně i na našich autobusech... Proč se k vylepení piktogramu nezvolila černá plocha v levé části pod čelním sklem (kryt pískovače) ví jistě jen onen normovač.... No a když se podíváte na vůz ev.č.9202 tak tam chybí ještě něco dalšího... Najdete? Odpovědi piště do návštěvní knihy!
|
Aktualita |
Pátek 4. února 2011, 09:52, přidal: Mr.Cross |
|
Že se ve vozech Škoda 14T pořád něco zkouší (např. se neustále inovuje ovládací software) je zřejmé.
Nyní DP Praha, pravděpodobně v rámci pokusu o ještě větší naštvání cestujících, po náhradě 1,5 sedáků v nízkých článcích jednosedáky začal ve vybraných vozech otáček první sedák proti směru jízdy.
Mezi skleněnou zástěnou a otočených sedákem vznikl prostor např. na odložení lyží, neboť sedák není "přiražený". Jak se s tímto způsobem vyrovnávají cestující, kteří se odmítají tlouct koleny s protisedoucím cestujícím dokládají více než zřejmě obrázky.
|
Aktualita |
Pátek 4. února 2011, 08:12, přidal: admin Petr |
|
Jako dobrý vtip se v české společnosti traduje informace o tom, že Američané mívají v návodech na obsluhu mikrovlnky, že neslouží k sušení koček po koupeli a párátkem se mohou píchnout... Bohužel se tento jev dostává i do české společnosti. Po pár letech provozu vozů Škoda 14T v pražských ulicích byly do mezičlánkových kloubů doplněny samolepky zakazující stání v prostoru zádržné tyče, které začínají být doplňovány dalším piktogramem... Zákazovou značkou se symbolem podrážek...
|
Ze zahraničí |
Neděle 30. ledna 2011, 14:25, přidal: OMH |
|
E-pohledem zdravím čtenáře Pražských tramvají z Grazu a zároveň děkuji všem, co na tram-fóru dali tipy "co vidět". Postupem času zde vznikne fotogalerie.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 27. ledna 2011, 17:30, přidal: OMH |
|
Práce na výstavbě metra V.A pokračují. V oblasti Horoměřické se stavba dotýká také tramvajové tratě.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Čtvrtek 20. ledna 2011, 23:37, přidal: Mr.Cross |
|
Z důvodu tzv. volné výhybky (což je stav, kdy oba jazyky výhybky nejsou spojeny táhlem a každý jazyk může přilehnout do jiného směru - tedy stav, který je přípustný mimořádně pouze u sjezdových výhybek!) došlo k vykolejení vozu Škoda 14T ev.č.9169 vypraveného na linku 3, jehož řidič při zpětném pohybu v obratišti Levského tuto závadu na výhybce přehlédl. Oba krajní podvozky vozu jely správně zpět na vnější kolej, střední podvozek vykolejil a pokračoval v jízdě podél vnější koleje. Dlužno poznamenat, že při následné kontrole vozu po nakolejení nebylo zjištěno jeho žádné poškození!
|
Reklamní vozy - Další vznikající CVR na voze Škoda 14T
|
Čtvrtek 20. ledna 2011, 10:14, přidal: Mr.Cross |
|
Ve vozovně Motol vzniká další celovozová reklama na voze Škoda 14T, jde o vůz ev.č.9154, který ponese také CVR Citibank. Fotka je narychlo zachycená mobilem, tak omluvte šum a kvalitu.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Středa 19. ledna 2011, 23:51, přidal: MOp |
|
V úterý večer 18. ledna 2011 došlo k mimořádné události ve Vršovicích. V pravém oblouku za zastávkou Ruská zc praskl na obdobném místě jako v lonském roce vodovodní řad tak nešikovně, že musela být okamžitě vyloučena tratová kolej. Linky 4 a 22 místo jednosměrně objíždějí přes Bělehradskou a Vršovickou ulici. Dopravní podnik využil vyloučení tratové koleje a provádí běžnou údržbu (broušení, navařování) oblouku před spořitelnou na Vršovickém náměstí.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 18. ledna 2011, 16:19, přidal: MOp |
|
V souvislosti s výstavbou vestibulu metra Horoměřická je od 4:00 hodin dne 21. ledna 2011 přibližně do konce roku 2011 přemístěna tramvajová zastávka Horoměřická ve směru na Sídliště Červený Vrch o přibližně 80 metrů po směru jízdy. V zastávce zastaví pro odbavení cestujících vždy jen jedna tramvajová souprava nebo jedna kloubová tramvaj. Ve směru na Bořislavku dochází od 13. února 2011 přibližně do konce roku 2011 k přemístění zastávky o přibližně 140 metrů po směru jízdy.
|
Reklamní vozy |
Pondělí 17. ledna 2011, 22:34, přidal: Mr. Cross |
|
Ve vozovně Motol vzniká další celovozová reklama na voze Škoda 14T. Tentokráte jde o vůz ev.č.9152, který ponese CVR Citibank. Po vozech 9111, 9112, 9113, 9116 (již sloupána), 9117, 9121 a 9146 jde o osmý vůz nesoucí CVR. Fotky jsou narychlo zachycené mobilem, tak omluvte šum a kvalitu.
|
Aktualita |
Pondělí 17. ledna 2011, 10:03, přidal: MOp |
|
Asi dosud nejviditelněji se v minulých dnech projevila výstavba tramvajové trati do zastávky Podbaba. V průběhu minulého týdne došlo ke snesení mostovky bývalé železniční vlečky do areálu teplárny Juliska, o které jsme psali [url=http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010120601] zde[/url] a postupnému ubourávání zemního tělesa tak, aby na jejím místě mohla vzniknout nová jednokolejná smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi.
|
Vypravení |
Středa 12. ledna 2011, 16:12, přidal: MOp |
|
Dnes byl novinářům na Staroměstské ¨slavnostně¨ představen nový nízkopodlažní hybridní autobus SOR NBH 18. Vozidlo se od svého 18m bratříčka odlišuje pouze pohonnou jednotkou firmy Allison umožňující akumulaci brzdné energie, která je následně využívána pro rozjezd. Tímto principem dochází k úsporám pohonných hmot při provozu, které by mělo dosahovat v průměru 20%. DPP zařadí nové autobusy s hybridním motorem v první fázi zkoušek na páteřní linku č. 136, později se přidají linky 139, 250 a 271, aby bylo možné porovnat výsledné údaje a zařadit autobusy na linku, kde prokáží největší úsporu energií. Rámcová smlouva na dodávku nových autobusů ze SOR Libchavy předpokládá dodávku až 20-ti kusů těchto autobusů. V současnosti se v DPP nachází dvě vozidla. Škoda jen, že ze záhadného důvodu nedošlo na zkušební projíždku, aby měli možnost všichni přitomní poznat rozdíl od standardního vozidla.
|
Aktualita |
Pondělí 10. ledna 2011, 20:15, přidal: MOp |
|
První větší lednová obleva přinesla, kromě zjevení se hromad vajglů na zastávkách, také novou práci pro tratové správce a přidává JDCT vrásky na čele. Zatímco v centrální části města došlo v loňském roce k velké obnově tratí, tratě náležící k širšímu centru a v okrajových částech města, stále skrývají časované bomby nejen v podobě poškozených dilatací, ale hlavně propadaných velkoplošných panelů. Jeden takový se urodil i v mezistaničním úseku Lihovar - ČSAD Smíchov, tedy na trati, která momentálně po Zenklově ulici patří k jedné z nejpoškozenějších. Přítomnost omezené rychlosti do 10km/h značí, že se o problému již ví a bude se časem řešit. Na tram-foru můžete uvádět své odhady, kdypak bude v Nádražní zakázán provoz vozů 14T a 15T.
|
Ostatní - Nepořádek na Hradčanské |
Pondělí 10. ledna 2011, 02:06, přidal: admin Petr |
|
Stačí odpadkový koš chybějící u označníku zastávky a po pár dnech je hotovo. Naši kouřící spoluobčané přece nebudou nosit nedopalky až do na hony vzdáleného odpadkového koše. A to je ještě štěstí, že na Hradčanské jako součást vybavení zastávky je... Je vám z toho pohledu OK?
|
Ostatní - Oprava |
Pondělí 10. ledna 2011, 02:00, přidal: admin Petr |
|
Jak bylo přislíbeno, proběhla v neděli 9. ledna odpoledne provizorní oprava "umělého dilatačního styku" na Hradčanské. A to originálním způsobem, spočívajícím ve vložení části kolejnice, která vyplní prostor této umělé dilatace a zamezí vyvolaným rázům od tramvajových kol projíždějících souprav.
|
Aktualita |
Středa 5. ledna 2011, 23:26, přidal: MOp + Rzeczpospolita |
|
Ve středu 5. ledna v odpoledních hodinách došlo k požáru v neobydleném objektu u stanice tramvaje Křižíkova. Zásah hasičů si vynutil v úseku Palmovka - Florenc odklony linek 8 a 24 (později jednosměrné pouze ve směru dc) přes Dělnickou. Provoz ve směru zc probíhal pod dozorem na pokyny osádky dispečerského vozu KGX 24. Jedinou uvězněnou soupravu v úseku tvořila souprava T6A5 ev.č. 8610+8630 sloužící na 515/24.
Možná se podle fádního vzhledu vyhořelého domu zdá, že se o moc cenný objekt nejedná. Opak je však pravdou. Tento dům byl vystavěn v 1. fázi výstavby Karlína v klasicistním slohu a je to cenná ukázka karlínské zástavby 1. pol. 19. stol, pro niž je typická právě jednopatrová výška či klasicistní prvky na fasádě. Na příkladu tohoto objektu lze doložit známou fintu majitelů domů či developerů, jak se zbavit nepohodlného objektu, který brání nové zástavbě. Vyženou původní nájemníky a nechají dům několik let chátrat, bydlet v něm bezdomovce, kteří jsou nezřídka za cílenou likvidaci domu zaplaceni. Po takovéto devastaci, spojené v tomto případě s požárem, již není těžké sehnat statika, který podepíše doporučení k demolici objektu. Nic pak již developerovi nebrání ve výstavbě objektu nového, o mnoho pater vyššího a objemnějšího.
|
Ostatní - SSZ |
Středa 5. ledna 2011, 11:50, přidal: admin Petr |
|
Zajímavou informaci nově přináší zrekonstruované SSZ na křižovatce Ke Stírce. Při příjezdu tramvaje od zastávky Hercovka signalizuje výzvové návěstidlo navolení pro odbočení vpravo (do manipulačního oblouku) směr Palmovka, při příjezdu od Palmovky naopak odbočení vlevo (do manipulačního oblouku) směr Trojská. Po rozblikání výzvy padne signál volno do správného směru, který je však opačným od zobrazované výzvy, kdy si řidič opravdu není jistý, kterým směrem mu křižovatka zařadila signál volno. Od zastávky Ke Stírce pro změnu výzvu na signalizaci neuvidíte vůbec. Fotky pochází z 4. ledna 2011
|
Ostatní - Teploty |
Středa 5. ledna 2011, 10:03, přidal: admin Petr |
|
Jak umí zaúčinkovat dlouhodobé teploty pod bodem mrazu na kolejnice poznávají v uplynulých týdnech asi všichni pražští tramvajáci. Úsek tramvajové tratě bez praskliny abys pohledal. Přímo u přechodu pro chodce na Hradčanské, před splítkovou výhybkou, tak již pár týdnů straší provizorně vytvořený styk, zřízený v prosinci zhotovitelem stavby (Hans Wendel) právě proto, aby nedošlo vlivem mrazů ke vzniku vícenásobných prasklin a odtržení splítkové výhybky, čítající něco okolo 3 centimetrů. Rázy ozývající se při průjezdu tramvají tímto místem stojí opravdu za to... Bohužel jsou stále mrazy a svařování, případně oprava takovýchto míst potřebuje určité technologické podmínky, které nám příroda nedává. Fotky byly pořízeny 4.1.2011, kdyby z toho někomu bylo zle. O problému se ví a bude se v nejližší době (víkend) řešit dodáním materiálu.
|
Orientační a informační systémy |
Středa 5. ledna 2011, 09:56, přidal: admin Petr |
|
Jak skvělým informačním zařízením se může stát nový označník zastávky na Hradčanské, po ránu, za tmy a zimy dokazuje fotografie, která nepotřebuje snad žádný další komentář.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Sobota 1. ledna 2011, 12:30, přidal: MOp, námět Honza Lukavec |
|
Po osmé hodině ranní došlo u zastávky Nákladové nádraží Žižkov k poruše tramvajového vozu T6A5 ev.č. 8721, vyjíždějícího z vozovny Žižkov na linku 7. Vůz zůstal nehybně stát cca 15 minut mezi zastávkami NNŽ a Mezi hřbitovy, následně byl s pomocí mezikusu odtlačen pravidelným spojem linky 19 tvořený vozem T3M2DVC 8053 do vozovny Strašnice.
Doufejme, že se letos rčení "Jak na nový rok, tak po celý rok", nevyplní a vozidla budou sloužit bezchybně.
|
Vypravení |
Sobota 1. ledna 2011, 12:16, přidal: admin Petr |
|
To bylo slávy, když vznikala nová elektrobusová linka spojující nemocnici Pod Petřínem s Malostranským náměstím. Dokonce jsme její start odložili, aby mohly vyjet očekávané elektrobusy. Nevím, zda je to můj subjektivní pocit, ale osobně jsem je v ulicích neviděl již pár týdnů. Stále si tam brumlají naftové Ikarusy E91, nejčastěji 3906, nyní tedy 3136. Člověku se pak samozřejmě začne vkrádat na mysl otázka, zda byl tento autobus do pražských ulic (navíc krkolomné Malé Strany) vhodný a zda "politické zadání" nezvítězilo nad zdravým rozumem...
|
Ostatní - PF 2011 |
Sobota 1. ledna 2011, 10:28, přidal: admin Petr |
|
Vážení čtenáři, vše dobré do roku 2011!
|
|