Již krátce po zahájení provozu první linky metra se objevily velkorysé plány na její rozšíření a vybudování nových. Trasa M2
se začala stavět až v roce 1950, o tři roky později byly práce zastaveny a tunely nedokončené tratě se až do roku 1963 používaly
jako sklady.
Po oprášení projektu, se slavnostní zahájení provozu na druhé lince metra uskutečnilo 2. dubna 1970. V roce 1972 se začalo
s výstavbou třetí, dnes nejdelší linky. První úsek se šesti stanicemi byl zprovozněn v roce 1976 a postupně byl v dalších
letech prodlužován.
V letech, kdy se postupně zprovozňovaly nové trasy metra, nebyla věnována patřičná pozornost nejstarší lince a podle tvrzení
pamětníků byly bílé obklady stěn ve stanicích pokryté špínou a černým prachem způsobeným brzděním vlaků.
V 70. letech byla proto rekonstruována, povrchový úsek byl zahlouben a trasa byla prodloužena o jednu stanici (Mexikói út)
k novému depu. Původní stanice Deák Ferenc tér byla přeložena, aby se mohla stát přestupní stanicí všech linek metra. V polovině
původní stanice pak bylo zřízeno dopravní muzeum, kde jsou vystavena i historická vozidla. Na linku byly pořízeny nové tříčlánkové
neprůchozí jednotky od firmy Ganz-Mavag, které mají, vzhledem ke stísněnému prostoru tunelů, ve střední části skříně mezi podvozky
prohnuté rámy (podobně jako vozy T3R.PLF) aby se do vozů vešli stojící cestující. Nad vloženými podvozky jsou umístěna technologická
zařízení, nad krajními je pak kabina strojvedoucího pouze k sezení. V roce 1973 bylo dodáno 18 jednotek a v roce 1987 ještě další čtyři.
Budapešťský dopravní podnik BKV převzal údržbu a provoz metra až v roce 1973 a o tři roky později, po zahájení provozu třetí linky
metra představil veřejnosti jejich číslování a barevné odlišení. První linka (M1) dostala žlutou barvu, druhá (M2) červenou a třetí
(M3) modrou. Zelenou barvou je značena budovaná čtvrtá linka metra M4.
Pro provoz na linkách M2 a M3 byly zakoupeny ze Sovětského svazu vozy obdobné pražským Ečs značené jako typ Ev (1970-1972) a Ev/3
(1975-1979). Obdoba pražských vozů 81-71, avšak s drobnými změnami a značením 81.717.2 byla dodávána v letech 1981-1991. Nátěr vozů
je tmavě modrý. Kromě strojvedoucího tvoří vlakovou četu, ještě pomocník strojvedoucího. V roce 2000 byla dodána modernizovaná
souprava 81.717.2M.
Budoucnost budapešťského metra spočívá nejen ve zprovoznění trasy M4, ale také v dodávkách nových jednotek Alstom Metropolis AM5-M2
pro linku M2, kde nahradí přesluhující vozy Ev a Ev/3. Výrobcem je francouzský Alstom, ale výroba probíhá v polské továrně Alstom
Konstal Chorzów v GOPu. Jednotky AM5 se dodávají od r. 2009 dodnes. Stejné soupravy pod označením Alstom Metropolis AM4-M4 budou jezdit
na nové lince M4, jejíž výstavba se natolik zpozdila, že ji předběhla obnova vozů na lince M2.