Oslavy 50 let pantografů

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Oslavy 50 let pantografů


Prototypová jednotka 451.001-2+451.002-0 v retro nátěru v Lysé nad Labem. | 26.4.2014
Jednotka 451.025-1+451.026-9 ve společnosti jednotky 971.045-0+471.045-5 je připravená jako první spoj toho dne na pražském Masarykově nádraží k odjezdu do Milovic. | 26.4.2014 Jednotka 451.025-1+451.026-9 přijela do cíle své cesty, do železniční stanice Milovice. Na sousední koleji je odstavená jednotka 451.095-4+451.096-2, která bude sloužit jako statický exponát, z tohoto důvodu dochází k instalaci pásek, zabraňujícím vstupu do pojížděné koleje. | 26.4.2014 50 let pantografů a důkaz toho, jak se chováme k veřejnému prostoru. Poškrábaná a zničená okna patří ke standardu současnosti... | 26.4.2014 Vystavená jednotka 451.095-4+451.096-2 ve společnosti provozované jednotky 451.025-1+451.026-9 v železniční stanici Milovice. | 26.4.2014 Hasiči v Milovicích předváděli, co umí. | 26.4.2014
Jednotka 451.025-1+451.026-9 vyjíždí na malé kolečko Milovice - Lysá nad Labem. | 26.4.2014
Jednotka 451.026-9+451.025-1 vyjíždí na malé kolečko Milovice - Lysá nad Labem. | 26.4.2014 V železniční stanici Milovice vystavená jednotka 451.095-4+451.096-2 ve stávajícím korporátním laku Českých drah, dle návrhu grafického studia Najbrt. | 26.4.2014 V železniční stanici Milovice vystavená jednotka 451.096-2+451.095-4 se zotvíranými technologickými celky, dávala cestujícím možnost nahlédnout pod pokličku, „proč TO jede“. | 26.4.2014 V železniční stanici Milovice vystavená jednotka 451.096-2+451.095-4 se zotvíranými technologickými celky, dávala cestujícím možnost nahlédnout pod pokličku, „proč TO jede“. | 26.4.2014 V železniční stanici Milovice vystavená jednotka 451.096-2+451.095-4 se zotvíranými technologickými celky, dávala cestujícím možnost nahlédnout pod pokličku, „proč TO jede“. | 26.4.2014
Takřka vše, co mohlo být na čelním voze 451.096-2 zotvíráno, zotvíráno bylo... | 26.4.2014
V roce 2014 uplynulo 50 let, co Československé státní dráhy nasadily do provozu nové elektrické jednotky řady EM 475.1 (451). I přes životnost plánovanou původně jen na 15 let, tvořily tyto elegantní, a koncepčně nadčasové, jednotky základ příměstské dopravy v okolí Prahy výrazně déle. Organizace ROPID proto dne 26. dubna 2014 uspořádala, v rámci 1. regionálního dne Pražské Integrované Dopravy, oslavy jejich výročí.

Celkem 51 kusů jednotek řady 451 bylo dodáváno mezi lety 1964 - 1968, v letech 1972 a 1973 navázala dodávka 11 jednotek částečně upravené řady 452.

Na oslavy zamířily čtyři jednotky. Jednotka 451.095-4+451.096-2, vystavená v železniční stanici Milovice, je opatřena aktuálním korporátním nátěrem Českých drah, dle návrhu grafického studia Najbrt. Prototypová jednotka 451.001-2+451.002-0 byla v roce 2007 opatřena pokusem o retro nátěr. Bohužel modrá barva byla vybírána "odhadem", ozdobné pruhy byly navíc špatně rozmístěny. Jednotka 451.025-1+451.026-9 byla nalakována do nátěru, který byl z výroby používán až do jednotky ev.č.027+028. Jednotka 451.046-7+451.045-9 obdržela nejstarší dochované barevné řešení své série dle výkresové dokumentace. Jednotka je ve stavu Depa historických vozidel v Lužné u Rakovníka.

Od nového grafikonu je od prosince 2013 nasazeno do pravidelného provozu již jen v pracovní dny pět jednotek řady 451. Dvě třívozové a tři čtyřvozové. Třívozové míří na městskou linku S41 Praha, Libeň - Roztoky u Prahy. Dvě čtyřvozové jednotky obíhají mezi Prahou, Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. Poslední vypravovanou jednotkou je čtyřvozová, záložní, vyčkávají na nádraží Praha Vysočany pro případ záskoku. Samozřejmě neplánovaně mohou jednotky zaskakovat za své nástupce, CityElefanty...

Takřka vše, co mohlo být na čelním voze 451.096-2 zotvíráno, zotvíráno bylo... | 26.4.2014
Takřka vše, co mohlo být na čelním voze 451.096-2 zotvíráno, zotvíráno bylo... | 26.4.2014 Takřka vše, co mohlo být na čelním voze 451.096-2 zotvíráno, zotvíráno bylo... | 26.4.2014
Takřka vše, co mohlo být na čelním voze 451.096-2 zotvíráno, zotvíráno bylo... | 26.4.2014 Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014
Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014 Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014
Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014 Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014
Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014 Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014
Stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014 Nad průchodem do uličky je táhlo odpojovače - uzemňovače, po přestavení do bezpečné polohy je možno klíčkem v zakončovací bambuli zajistit tuto polohu uzamčením a klíčkem je možné... | 26.4.2014 ...uvolnit klíče od strojoven umístěné v klíčovém hospodářství. Opačně odtud nejde klíček vyjmout bez navrácení všech klíčů. | 26.4.2014 Přístupová chodbička na stanoviště strojvedoucího v čelním voze 451.095-4. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014
Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014 Přechodová část mezi jednotlivými vozy jednotky. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014
Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.095-4+451.096-2. | 26.4.2014 Za dveřmi se skrývají... | 26.4.2014 ...ano opravdu to jsou toalety. Dokonce s kachlovou podlahou a... | 26.4.2014 ...a zrcadlem. | 26.4.2014
Jednotka 451.095-4+451.096-2 vystavená v Milovicích. | 26.4.2014
Milovice jsou v hlavách mnohých synonymem pro vybydlenost objektů poté, co místo opustila Sovětská vojska. Ač to již neplatí zcela, i poblíž železniční stanice na vybydlený objekt narazíte dosud... | 26.4.2014
Historický autobus Škoda 706 RO zajišťoval provoz na lince 432 do zábavního parku Mirakulum. | 26.4.2014 Stanoviště řidiče historického autobusu Škoda 706 RO. | 26.4.2014 Interiér historického autobusu Škoda 706 RO. | 26.4.2014 Interiér historického autobusu Škoda 706 RO. | 26.4.2014 Historický autobus Škoda 706 RO zajišťoval provoz na lince 432 do zábavního parku Mirakulum. | 26.4.2014
Speciální autobus Škoda 706 RTO bez střechy zajišťoval také provoz na lince 432 do zábavního parku Mirakulum. | 26.4.2014
Speciální autobus Škoda 706 RTO bez střechy zajišťoval také provoz na lince 432 do zábavního parku Mirakulum. | 26.4.2014 Jednotka 451.026-9+451.025-1 ve společnosti jednotky 451.096-2+451.095-4 v Milovicích. | 26.4.2014 Jednotka 451.026-9+451.025-1 v Milovicích. | 26.4.2014 Jednotka 451.001-2+451.002-0 v Milovicích. | 26.4.2014 Jednotka 451.001-2+451.002-0 ve společnosti jednotky 451.096-2+451.095-4 v Milovicích. | 26.4.2014
Setkání retrolaku s nynějším lakem jednotek řady 451 v Milovicích. | 26.4.2014
Jednotka 451.001-2+451.002-0 ve společnosti jednotky 451.096-2+451.095-4 v Milovicích. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.001-2+451.002-0 prošel modernizací a dosazena byla například malá vyklápěcí okénka...  | 26.4.2014 Jednotka 451.001-2+451.002-0 v Lysé nad Labem. | 26.4.2014 Jednotka 451.001-2+451.002-0 v Lysé nad Labem. | 26.4.2014 Jednotka 451.001-2+451.002-0 v Lysé nad Labem. | 26.4.2014
Setkání jednotky CityElefant 471.011-7+971.011-2 s celovozovým polepem k dvacátému výročí začlenění železnice do systému Pražské integrované dopravy (1992-2012) s první jednotkou řady 451 (451.001-2+451.002-0) v Lysé nad Labem. | 26.4.2014 Jednotka 451.001-2+451.002-0 v Lysé nad Labem připravená po malém kolu na cestu zpět do Milovic. | 26.4.2014 Jednotka 451.002-0+451.001-2 odjíždí z Lysé nad Labem do Milovic... | 26.4.2014 ...a přesně po dvaceti minutách se z Milovic přes Lysou nad Labem vrací do Prahy. | 26.4.2014 Poslední jednotka, jenž se zúčastnila oslav, 451.046-7+451.045-9 přijíždí do Lysé nad Labem od Prahy. | 26.4.2014
Jednotka 451.046-7+451.045-9 v Lysé nad Labem. | 26.4.2014
Jednotka 451.046-7+451.045-9 odjíždí z Lysé nad Labem do Milovic. | 26.4.2014 Jednotky, oslavující výročí padesáti let, vykonávaly oběhy Praha - Milovice, následně Milovice - Lysá nad Labem - Milovice a oběh uzavíraly trasou Milovice - Praha. Pro oběh na malém kolu byly v Lysé nad Labem přistavovány na kusou kolej u nádražní budovy. | 26.4.2014 Návrat jednotky 451.045-9+451.046-7 do Lysé nad Labem z Milovic. | 26.4.2014 Jednotka 451.046-7+451.045-9 v Lysé nad Labem před odjezdem do Milovic. | 26.4.2014 Jednotka 451.046-7+451.045-9 v Lysé nad Labem před odjezdem do Milovic. | 26.4.2014
Jednotka 451.046-7+451.045-9 v Lysé nad Labem před odjezdem do Milovic. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.046-7+451.045-9. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.046-7+451.045-9. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.046-7+451.045-9. | 26.4.2014 Interiér jednotky 451.046-7+451.045-9. | 26.4.2014
Výrobní štítek v interiéru. | 26.4.2014
Výrobní štítek. | 26.4.2014
Původní a současné označení jednoho z vozů jednotky. | 26.4.2014 Výrobní štítek. | 26.4.2014 Vlastnická značka. | 26.4.2014 Hmotnost a počet míst k sezení v čelním vozu jednotky. | 26.4.2014 Hmotnost a počet míst k sezení ve vloženém vozu jednotky. | 26.4.2014
Natáčení jednoho z dílů seriálu Třicet případů majora Zemana? Vrah se skrývá v poli? Kdepak, to jen fotografové se skrývají v polích :-) | 26.4.2014 Desetiletí stále stejný a přesto pokaždé jiný výhled z panťáku... | 26.4.2014 Jednotky 451.046-7+451.045-9 a 451.096-2+451.095-4 v železniční stanici Milovice. | 26.4.2014 Jednotka 451.046-7+451.045-9 v železniční stanici Milovice. | 26.4.2014 Jednotky 451.095-4+451.096-2 a 451.045-9+451.046-7 v železniční stanici Milovice. | 26.4.2014
Jednotka 451.046-7+451.045-9 na Masarykově nádraží ve společnosti jednotky 971.012-0+471.012-5. | 26.4.2014
Střídání generací v podobě jednotek CityElefant 471.012-5+971.012-0 a „žabotlamy“ 451.045-9+451.046-7 na Masarykově nádraží. | 26.4.2014 Jednotka 451.046-7+451.045-9 na Masarykově nádraží. | 26.4.2014 Sběrač jednotky řady 451 v pracovní poloze na troleji. | 26.4.2014 Design čela jednotek je nadčasový i po letech. | 26.4.2014 Bezplatně rozdávaná publikace o historii jednotek, byla jistě třešinkou na dortu ke krásnému razítku (škoda, že s chybou v čísle jednotky), pamětní jízdence a vystřihovánce. | 26.4.2014
ČSD... | 26.4.2014

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024