|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Smyčka Kubánské náměstí
|
Po rekonstrukci v osmdesátých letech bylo obratiště v síti pražských tramvají poněkud raritní. S výjimkou prostoru výhybek, které byly klasické konstrukce se zákrytem ze žulové dlažby, bylo celé zřízeno konstrukcí velkoplošných panelů BKV. Raritně vypadaly zejména ostré levé oblouky obou odstavných kolejí smyčky.
Elektricky ovládaná rozjezdová výhybka ve smyčce byla jako poslední v pražské kolejové síti ovládána přestavníkem Öerlikon (EMP1), pro jehož provoz musel být na poslední léta vydán speciální vnitropodnikový předpis. Dne 17. září 2012 však došlo k zahoření tohoto výhybkového veterána, jehož oprava se, s ohledem na chystanou rekonstrukci smyčky, nevyplatila. Proto řidiči museli výhybku až do 31. října 2012 přestavovat ručně. Současně byl zrušen i příslušný vnitropodnikový předpis týkající se těchto výhybek.
Mezi 1. a 28. listopadem 2012 proběhla rekonstrukce smyčky, během níž byla původní konstrukce velkoplošných panelů BKV nahrazena klasickou konstrukcí tvořenou žlábkovými kolejnicemi na příčných pražcích. Zákryt kolejiště v obratišti nově tvoří drobný štěrk, v prostoru vozovky pak litý asfalt.
Fotocesta po smyčce Kubánské náměstí .::. 26. května 2007 | ||||