|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Zámecká
|
Poté co začala v roce 1976 rozsáhlá rekonstrukce uzlu Otakarova, spočívající v přeložce komunikace, tramvajové tratě a zboření několika domů, bylo nutné v ulici Na Zámecké jezdit s tramvajemi oběma směry. Křižovatka Zámecká tak byla od 26. července 1976 doplněna o oblouk z ulice Na Zámecké k Vršovicím. Tramvaj odbočující vpravo tedy po jednokolejné trati přijela až k výhybce, a zde již pravým obloukem, který byl pojížděn jednosměrně, odbočila.
Z prostorových důvodů však nebylo možné podobný oblouk zřídit i ve směru do Nuslí, tedy doleva. Proto byl v Otakarově ulici do hlavní tratě umístěn kolejový přejezd, s jehož pomocí se tramvaj dostala na správnou kolej ve směru jízdy. Zkrátka při odbočování vlevo jela tramvaj po obousměrně pojížděném oblouku, následně se napojila na protisměrnou levou traťovou kolej, a po několika desítkách centimetrů jízdy v protisměru za pomoci kolejové spojky přejela na správnou kolej ve směru jízdy, tedy pravou.
Z počátku se obousměrnost tratě v ulici Na Zámecké využívala pouze k výjezdům a zátahům vlaků vozovny Pankrác. Pro směr z vozovny se trať směla využívat v době mezi 4:30 – 7:00 hodinou a 12:00 – 16:00 hodinou. Do vozovny se po trati smělo jezdit mezi 7:00 – 10:00 hodinou a 17:00 – 1:00 hodinou. Následně byla od 20. září 1976 vyloučena z provozu trať v Nuselském údolí a ulicí Na Zámecké jezdila pravidelná linka 18. Provoz řídila světelná signalizace a nebyl proto již omezen jen na určité hodiny.
V rámci třetí etapy byl od 13. října 1976 zrušen provoz po staré trati v Otakarově ulici a na všech provizoriích a začalo napojování přeložky. V této době skončilo pravidelné využívání tratě v ulici Na Zámecké pro manipulační jízdy vozovny. Od 23. října 1976 byl zahájen provoz na přeložené trati v Otakarově ulici, situované až od 21 metrů jižněji na vlastní těleso a vedené novým podjezdem pod železniční tratí. Provoz na trati v ulici Na Zámecké byl až 17. prosince 1976 poté, co byla dokončeno napojení křižovatky Zámecká, která zůstala, stejně jako v období před přestavbou, v podobě jednokolejného trojúhelníku, jen ležícího ve zcela jiné poloze, protože trať byla o několik desítek metrů zkrácena.