|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drážďany 2015
Fanoušci městské hromadné dopravy si zde přijdou na své díky rozsáhlému tramvajovému provozu, svým pojetím podobnému těm českým, který je doplněn autobusy a dvěma lanovkami (jednou pozemní a jednou visutou). Pozornost si také zaslouží mimořádně rozsáhlá a funkční parková železnice v Großer Garten. Nejpočetnějším typem tramvají je NGT6DD v počtu 60 kusů, vyprodukovaných v letech 1995 – 1998 konsorciem SachsenTram (DWA Bautzen – později odkoupen Bombardierem). Jedná se o nízkopodlažní pětičlánkové vozidlo s třemi pevnými podvozky pod lichými články, kdy krajní podvozky jsou hnací a střední běžný. Vyrobeno bylo 47 jednosměrných a 13 obousměrných vozů. Z let 2001 – 2002 pocházejí koncepčně i vzhledově shodné sedmičlánkové vozy Bombardier NGT8DD. Mají 4 pevné podvozky, z nichž 1., 3. a 4. jsou hnací. Celkem těchto (přes 40 metrů dlouhých) vozů jezdí po Drážďanech 23. Dalším typem je Bombardier NGTD8DD, provozovaný v počtu 40 kusů. Jedná se o jednosměrné cca 30metrové vozy z let 2006 – 2009, které jsou tříčlánkové. Krajní články jsou vybaveny dvojicemi podvozků, krátký střední článek je nesený. Ze 4 otočných podvozků jsou 3 hnací a 1 běžný. I k těmto vozům existuje prodloužená varianta (cca 45 metrů) Bombardier NGTD12DD, která sestává z 5 článků, kdy každý lichý má dvojici otočných podvozků (v krajních článcích hnané, ve středním běžné) a sudé články jsou nesené. Těchto vozů jezdí po Drážďanech 43 a byly vyrobeny v letech 2003 – 2010. U všech 4 typů platí, že podlaha nad běžnými podvozky je v jedné rovině s nízkopodlažními nesenými články. Nad hnacími podvozky je podlaha o jeden schod zvýšena. Ve stavu přežívá také posledních pár vozů T4D-MT a B4D. V době našich návštěv však do provozu nezasahovaly. Velkým lákadlem jsou v Drážďanech také 2 nákladní téměř 60metrové tramvaje CarGoTram, které slouží firmě Volkswagen. Z drážďanského provozu by bylo dobré si vzít příklad. Stav tratí, zastávek i samotných vozů je perfektní, především čistota interiéru tramvají je příkladná. Dále také tichost samotných vozů je příkladná, ani dveřní výstraha není rušivým elementem. Dále může být drážďanský provoz příkladný sloučením výstupní a nástupní zastávky na konečných, kdy cestující nemusí čekat na nástupní zastávce, ale mohou se během řidičovy pauzy usadit a vyčkat na odjezd přímo ve voze. Téměř všechny spoje pak zajišťují nízkopodlažní vozidla.
Text: Hhoonnzzaa
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |