Gdańsk 2015 aneb návštěva po roce

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Gdańsk 2015
aneb návštěva po roce


Bombardier NGT6 ev.č. 1005 v zastávce Wojska Polskiego. | 16.7.2015
Ve vozovně Nowy Port zachycen historický vůz Konstal 105N ev.č. 06205 a vůz Konstal 105Na ev.č. 1241, který byl na podzim roku 2015 přesunut na koleje před bývalou třetí gdańskou vozovnu Łąkowa, která byla zrušena včetně trati k ní již v 90. letech. | 18.7.2015
Článek Pražských tramvají z roku 2014 nabádá k návštěvě Gdańsku, rychle se rozvíjející metropole na severu Polska.

Za rok (od léta 2014 do léta 2015) došlo v oblasti vozového parku i infrastruktury v Gdańsku k výraznému posunu, a tak nezbývá než se sem po roce vrátit.

V oblasti vozového parku došlo hned k několika novinkám. Na přelomu let 2014 a 2015 došlo k dodávce 5 ks obousměrných 100% nízkopodlažních vozů Pesa Jazz (128NG) o délce cca 30 metrů. Vozy jsou 100% nízkopodlažní, klimatizované, s moderním informačním systémem. Zajímavostí těchto vozů byl již v době výběru dodavatele požadavek na 100 % nízké podlahy bez šikmých podlah v interiéru. Úroveň podlahy je tak v celé délce vozu ve shodné výšce. Dále proběhla v roce 2015 dodávka 16 ks rekonstruovaných obousměrných vozů Düwag z Kasselu s označením Düwag N8C-MF, které se na první pohled neliší od dříve dodaných tramvají z Dortmundu. Hlavní změnou však je dosazení celovozové klimatizace.

S dodávkami nových a rekonstruovaných vozů se v rozporu se zvyklostmi nevázalo vyřazování starších tramvají Konstal z důvodu rozšiřování tramvajové sítě. Na západě města byla prodloužena tramvajová trať ze smyčky Siedlce více na západ. Tato trať se na svém konci dělí na 2 samostatné větve. Zajímavostí je, že obě větve jsou ukončeny úvratí, je zde tedy možné provozovat pouze vozy Düwag N8C-MF nebo pětici vozů Pesa Jazz. Jedna z nových konečných je umístěna v sídlištní zástavbě. Druhá pak přímo v zastávce nově vybudované železniční tratě spojující centrum a letiště. V červenci 2015 byly obě stavby těsně před zprovozněním.

Rozvoj infrastruktury i vozového parku v Gdańsku by měl být svým tempem příkladem pro mnohé dopravní podniky a to nejen v České republice.

Vozy Konstal 105Na různých provedení ve vozovně Nowy Port. | 18.7.2015
Vůz Alstom Konstal NGd99 ev.č. 1001 v zastávce Jaśkowa Dolina. | 16.7.2015 Bombardier NGT6 ev.č. 1007 projíždí úsekem mezi zastávkami Subisława a Opacka na severu města. Zajímavostí je kolejové uspořádání. | 16.7.2015
V zastávce Wojska Polskiego odbavuje cestující Düwag N8C-MF ev.č. 1146. | 16.7.2015 Setkání vozů Pesa Swing ev.č. 1040 a Düwag N8C-MF ev.č. 1110 v zastávce Jaśkowa Dolina. | 16.7.2015
Pesa Swing ev.č. 1036 projíždí s cestujícími smyčkou Jelitkowo, kde je výstupní zastávka zároveň nástupní. Dočkáme se něčeho takového i v ČR? | 16.7.2015 Pesa Swing ev.č. 1027 mezi zastávkami Klonowa a Galeria Bałtycka. | 16.7.2015
Vůz Pesa Jazz ev.č. 1054 odbavil cestující v zastávce Wojska Polskiego. | 16.7.2015 Ukončení kolejí v úvraťové konečné Migowo. Dle plánů má být trať v dalších letech prodloužena, proto zde nebyla vybudována smyčka. | 17.7.2015
Pohled na část nové tratě od konečné zastávky Migowo. | 17.7.2015 Na konci jedné z nových tramvajových větví se nalézá dlouhá estakáda končící u vlakové zastávky. | 17.7.2015
Vpravo tramvajová estakáda, vlevo přemostění ulice železničním mostem se zastávkou. Zde se setkává tramvaj s vlakem na letiště tzv. hrana-hrana. | 17.7.2015 Zastávka Brętowo je pro vlaky na letiště jen nácestná, pro tramvaje konečná. I zde je plán na prodloužení tramvajové tratě, ačkoli nyní tramvaje končí doslova do zdi. | 17.7.2015
Vůz Pesa Jazz ev.č. 1055 v zastávce Jaśkowa Dolina. | 16.7.2015

Text: Hhoonnzzaa


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024