Přísečnická dráha, neboli německy Pressnitztalbahn vznikla jako úzkorozchodná trať o rozchodu 750 mm, spojující podél toku říčky
Pressnitz (Přísečnice) města Wolkenstein a Jöhstadt. Provoz zde byl slavnostně zahájen 1. června 1892. O rok později, 15. května 1893,
byla trať prodloužena o cca 1,5 km až k hranicím. Tento úsek byl určen pouze pro nákladní dopravu.
Vyskytlo se také několik projektů, které plánovaly prodloužení trati přes Přísečnici (zaniklá česká osada v Krušných horách, která
musela ustoupit stavbě Přísečnické vodní nádrže) do Výsluní. Hlavním cílem těchto plánů bylo usnadnění přepravy uhlí z Čech do Saska.
Po první světové válce však potřeba dovozu českého uhlí značně poklesla a žádný z těchto návrhů se nedočkal realizace.
Damoklův meč se nad osudem tratě vznášel již od poloviny šedesátých let 20. století. Naštěstí místní továrna na výrobu lednic byla
hlavním zadavatelem nákladní přepravy a úzké horské silnice neumožňovaly náhradu silniční dopravou. To život dráhy značně prodloužilo.
Na jaře 1982 byla kvůli špatnému stavu trati zastavena nákladní doprava mezi Steinbachem a Jöhstadtem.
Dne 13. ledna 1984 se svezli poslední cestující mezi stanicemi Niederschmiedeberg a Jöhstadt a zastavení osobní dopravy ve zbývajícím úseku Wolkenstein –
Niederschmiedeberg následovalo od 30. září 1984. Následně se státní orgány NDR rozhodly trať zlikvidovat. Přísečnická dráha se tak stala
poslední tratí likvidovanou tratí, demontáž byla dokončena v létě 1989. Trať byla téměř kompletně snesena, rozebrány byly dvě třetiny
mostů. Aby byly jakékoliv snahy o případnou obnovu znemožněny, v Jöhstadtu v místě někdejšího kolejiště vyrostl obytný blok.
Po změně politických poměrů po roce 1989 znovu skupina příznivců oživuje sen o provozování dráhy. V roce 1990 vzniká Zájmové sdružení
Přísečnická dráha, jehož členové začínají nejprve s opravou ruiny železniční výtopny v Jöhstadtu. Pomalými krůčky startuje znovuvýstavba
drážního tělesa z Jöhsdtadtu. V dubnu 1992 je tak položeno prvních 180 metrů kolejí, v roce 2000 je dokončena obnova až do stanice
Steinbach, čímž dosáhla délka tratě 8 km z původních 24,38 km. V roce 2015 bylo rozšířeno kolejiště stanice Jöhstadt, které nyní
„obtéká“ zmíněný blok obytných domů.
Vozový park
5 parních lokomotiv
3 dieselové lokomotivy
12 osobních vozů
4 vozy pro přepravu zavazadel
14 nákladních vozů (4 normálněrozchodné)
8 podvalníkových vozů
7 drezín