|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pražské vozy T3 v LiberciJiž v roce 1993 řešil liberecký Dopravní podnik nedostatek vozů zakoupením dosluhujících pražských vozů T3 ev.č.6521 a 6582 (oba z páté série T3, r.v. 1966), které zařadil do provozu pod novými evidenčními čísly 36 a 48. V roce 1998 byl vůz ev.č.48 přestavěn na pracovní vůz ev.č.213. Druhý vůz, nesoucí ev.č.36, byl v roce 2000 zrušen, v roce 2002 jej následoval i druhý Pražák - pracovní vůz ev.č.213. Na počátku nákupu většího počtu "ojetých" tramvajových vozů do Liberce stál rok 1995, v němž začaly být liberecké vozy T3 odesílány na „omlazovací kůry“ a v Liberci se projevil nedostatek tramvajových vozů. Nejprve bylo zakoupeno 8 vozů typu T2 z Ostravy, v červnu a červenci 1997 je následně doplnily další pražské vozy T3 s novými ev.č.82 a 83. Jednalo se o vozy T3 ev.č.6238 a 6241 (oba z druhé série T3, r.v. 1963), které prošly ve Škodě Plzeň zásadní modernizací elektrické výzbroje a interiéru. V roce 1997 byly z Prahy zakoupeny další čtyři vyřazené tramvaje T3. Ve středu 30. června 2004 pak v Liberci vykonaly své poslední kilometry na lince 2 původní nemodernizované pražské té-trojky, ev.č.33 (ex 6171 DP Praha, r.v. 1962), 34 (ex 6489 DP Praha, r.v. 1965), 39 (ex 6115 DP Praha, r.v. 1962 – šlo o nejstarší vůz typu T3 v pravidelném provozu v České republice) a 40 (ex 6148 DP Praha, r.v. 1962). Vozy byly do posledních okamžiků spřaženy do stabilních dvojic ev.č. 39+33 a 40+34, a to už od dodání do Liberce o prázdninách roku 1997. Souprava ev.č. 39+33 dojezdila na třetím pořadí linky 2 a "čtyřicítka s třicetčtyřkou" pak na pátém pořadí linky 2. Večer okolo 19:00 zatáhly naposledy do vozovny a druhý den už "modré vozy" (ev.č.40+34) neměly pantografy a započala jejich pozvolná likvidace. Zároveň se jednalo o v Liberci první vyřazené vozy typu T3 na rozchodu 1435 milimetrů. Poslední zastávkou těchto vozů se stal Dopravní podnik Ostrava, který je ve svých Ústředních dílnách v Martinově modernizoval s využitím nové vozové skříně VarCB3 a výzbroje Cegelec na typ T3R.PV, nesoucí stejná evidenční čísla.
Související články: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |