|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pražské vozy T3 v LiberciJiž v roce 1993 řešil liberecký Dopravní podnik nedostatek vozů zakoupením dosluhujících pražských vozů T3 ev.č.6521 a 6582 (oba z páté série T3, r.v. 1966), které zařadil do provozu pod novými evidenčními čísly 36 a 48. V roce 1998 byl vůz ev.č.48 přestavěn na pracovní vůz ev.č.213. Druhý vůz, nesoucí ev.č.36, byl v roce 2000 zrušen, v roce 2002 jej následoval i druhý Pražák - pracovní vůz ev.č.213. Na počátku nákupu většího počtu "ojetých" tramvajových vozů do Liberce stál rok 1995, v němž začaly být liberecké vozy T3 odesílány na „omlazovací kůry“ a v Liberci se projevil nedostatek tramvajových vozů. Nejprve bylo zakoupeno 8 vozů typu T2 z Ostravy, v červnu a červenci 1997 je následně doplnily další pražské vozy T3 s novými ev.č.82 a 83. Jednalo se o vozy T3 ev.č.6238 a 6241 (oba z druhé série T3, r.v. 1963), které prošly ve Škodě Plzeň zásadní modernizací elektrické výzbroje a interiéru. V roce 1997 byly z Prahy zakoupeny další čtyři vyřazené tramvaje T3. Ve středu 30. června 2004 pak v Liberci vykonaly své poslední kilometry na lince 2 původní nemodernizované pražské té-trojky, ev.č.33 (ex 6171 DP Praha, r.v. 1962), 34 (ex 6489 DP Praha, r.v. 1965), 39 (ex 6115 DP Praha, r.v. 1962 – šlo o nejstarší vůz typu T3 v pravidelném provozu v České republice) a 40 (ex 6148 DP Praha, r.v. 1962). Vozy byly do posledních okamžiků spřaženy do stabilních dvojic ev.č. 39+33 a 40+34, a to už od dodání do Liberce o prázdninách roku 1997. Souprava ev.č. 39+33 dojezdila na třetím pořadí linky 2 a "čtyřicítka s třicetčtyřkou" pak na pátém pořadí linky 2. Večer okolo 19:00 zatáhly naposledy do vozovny a druhý den už "modré vozy" (ev.č.40+34) neměly pantografy a započala jejich pozvolná likvidace. Zároveň se jednalo o v Liberci první vyřazené vozy typu T3 na rozchodu 1435 milimetrů. Poslední zastávkou těchto vozů se stal Dopravní podnik Ostrava, který je ve svých Ústředních dílnách v Martinově modernizoval s využitím nové vozové skříně VarCB3 a výzbroje Cegelec na typ T3R.PV, nesoucí stejná evidenční čísla.
Související články: Pražská historie na libereckých kolejích Podzimní Liberec 2016 Liberec Den otevřených dveří 2017 Liberec 2015 Zmodernizované meziměsto Liberec 2014 Meziměsto před výlukou Liberec 2013 Za Tédvojkami na úzké meziměsto Rekonstrukce meziměstské tratě Liberec - Jablonec nad Nisou 2014 Jak liberecké koleje opustil vůz RT6S... Liberecké Dny Evropského dědictví 2013 Liberecká vozovna tramvají 2013 Liberecké meziměsto roku 2013 EVO2 100 let tramvají do Horního Hanychova Den otevřených dveří Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Provoz libereckých tramvají mezi lety 1936-1939 Liberecké tramvaje v roce 2006 aneb vzhůru za »péxky« Pohlednice Pražských tramvají... ...od visuté lanové dráhy Horní Hanychov - Ještěd Vznikající přeložka u liberecké Textilany Probouzející se jaro na libereckých kolejích Po sedmi letech tramvají do Horního Hanychova.... Konec vozů T2 v Liberci poprvé.... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |