Smyčka Černokostelecká původní podoba

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Černokostelecká
původní podoba


Souprava vozů T3SUCS ev.č.7214+7215 na lince 9 ve smyčce Černokostelecká
Souprava vozů T3 ev.č.6092+6512 na lince 11 ve smyčce Černokostelecká
Vůz T3M ev.č.8030 na lince 19 a vozy T3SUCS ev.č.7104+7105 na lince 26 ve smyčce Černokostelecká
Souprava vozů T3 ev.č.6584+6611 na lince 7 ve smyčce Černokostelecká
Souprava vozů T6A5 ev.č.8653+8654 na lince 7 ve smyčce Černokostelecká
Souprava vozů T3 ev.č.6571+6609 na lince 7 ve smyčce Černokostelecká
Vůz KT8D5 ev.č.9034 na lince 24 v prostoru smyčky Černokostelecká
Souprava vozů T3 ev.č.6496+6536 na lince 22 ve smyčce Černokostelecká
Již v roce 1937 se od Strašnic přiblížila k dnešní smyčce nová tramvajová trať, vedená Černokosteleckou ulicí. Ukončena tehdy byla ještě přejezdem u zastávky Nové Strašnice. Teprve o 15 let později byla trať prodloužena do polohy dnešní smyčky Černokostelecká. 24. července 1952 zahájila nová smyčka provoz a dalších patnáct let byla smyčkou koncovou. Smyčka byla vybavena předjízdnou kolejí o délce 143 metrů. Pro zvýšení kapacity smyčky byla od 4. listopadu 1963 prodloužena vnitřní kolej smyčky a byla opatřena vlastním nástupištěm. Původní propojení vnitřní koleje na společné nástupiště zůstalo zachováno v podobě kolejového přejezdu i nadále. Smyčka tedy byla opatřena jednou výstupní zastávkou a dvěmi nástupními. Teprve v roce 1967 byla tramvajová trať prodloužena až k areálu vznikajících Ústředních dílen DP a smyčka Černokostelecká se stala smyčkou mezilehlou. Po přestavbě smyčky v roce 2002 došlo ke zjednodušení kolejiště do podoby s jednou předjízdnou kolejí a jednou výstupní a jednou nástupní zastávkou.

Smyčka byla před rekonstrukcí postrachem všech řidičů, osová vzdálenost kolejí totiž neumožňovala jízdu po vnitřní koleji pro soupravu s nastavenou hrazdou zrcátek, za situace, že na koleji vnější již jiná souprava stála. Při obsazení vnější koleje jiným vlakem tedy musel vlak jedoucí po koleji vnitřní hrazdu sklápět. A že bylo zapomnětlivých řidičů... S výjimkou obou výhybek na Černokostelecké ulici (vjezdové a výjezdové), které byly s pružnými jazyky, byly zbylé čtyři výhybky smyčky s jazyky čepovými. Vjezdová výhybka do smyčky byla vybavena elektrickým ovládáním a nesla ev.č.208, výhybka na vnitřní a vnější kolej smyčky byla také vybavena elektrickým ovládáním a nesla ev.č.009. Rozjezdová výhybka přejezdu z vnitřní na vnější kolej smyčky byla přestavovatelná ručně.

Fotocesta po původní smyčce Černokostelecká
Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká
Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká
Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká Původní podoba smyčky Černokostelecká

Fotografie: © Pražské tramvaje


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021