Zkušební provoz tratě Nádraží Libeň - Balabenka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Zkušební provoz tratě Nádraží Libeň - Balabenka


Zcela neuspokojivý stav tramvajové tratě v Českomoravské ulici, zejména v úseku zastávek Mostárna - Balabenka, stál na počátku rozhodnutí městských orgánů o kompletní rekonstrukci Českomoravské ulice.

Vůz KT8D5 ev.č.9013 vypravený na linku 3 manipulačně projíždí prostorem budoucí zastávky Nádraží Libeň. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku 3 manipulačně projíždí prostorem někdejší zastávky Mostárna. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9008 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici se blíží k prostoru někdejší zastávky Mostárna. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9011 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici projíždí prostorem budoucí zastávky Sazka arena. | 21.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9015 vypravený na linku 17 projíždí manipulačně prostorem budoucí zastávky Sazka arena. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9021 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici projíždí prostorem budoucí zastávky Ocelářská. | 21.11.2003
Vozy KT8D5 ev.č.9012 a 9034 určené ke zkušebnímu zátěžovému provozu v prostoru budoucí zastávky Ocelářská. | 8.11.2003
Vůz T3M2-DVC ev.č.8080 vypravený na linku 15 zatahuje manipulačně do vozovny Hloubětín přes rekonstruovanou trať v Českomoravské ulici. | 21.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9044 na zkušební jízdě vozovny Hloubětín projíždí prostorem budoucí zastávky Nádraží Libeň na rekonstruované trati v Českomoravské ulici. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9044 při návratu z Opravny tramvají do vozovny Hloubětín využil rekonstruovanou trať v Českomoravské ulici. | 21.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9011 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici se blíží k prostoru někdejší zastávky Mostárna. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9021 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici projíždí prostorem budoucí zastávky Sazka arena. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9004 vypravený na linku 9 projíždí manipulačně prostorem budoucí zastávky Sazka arena na rekonstruované trati v Českomoravské ulici. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9008 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici projíždí prostorem budoucí zastávky Ocelářská. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9008 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici se blíží k prostoru budoucí zastávky Ocelářská. | 25.11.2003
Vůz KT8D5 ev.č.9011 určený ke zkušebnímu zátěžovému provozu rekonstruované tratě v Českomoravské ulici projíždí prostorem budoucí zastávky Balabenka. | 25.11.2003
Propadlé velkoplošné panely BKV, vyčnívající ocelové rošty panelů, uvolněné, popraskané a sjeté kolejnice jen vytvářely stav ohodnocený omezenou rychlostí do 20 km/h v takřka celém úseku. Původní dlažba vozovky byla překryta vrstvou nekvalitního asfaltového koberce, obrubníky chodníků byly propadlé a leckde tak byl chodník v jedné rovině s vozovkou.

Ideálním impulzem pro kompletní rekonstrukci Českomoravské ulice, její rozšíření a přeložku tramvajové tratě se stala výstavba víceúčelové sportovní haly Sazka arena pro mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2004.

Tramvajový provoz na trati byl přerušen 15. března 2003, kdy vypukla kompletní rekonstrukce celé Českomoravské ulice. Vzhledem k použití klasické konstrukce koleje na rekonstruované trati, bylo vhodné provést tzv. třetí podbití tramvajové tratě (sloužící ke konečnému geometrickému vyrovnání polohy koleje) až po určitém provozním zatížení tramvajové tratě běžným provozem. Protože však tuto rekonstruovanou tramvajovou trať chtěly orgány města představit občanům jak ze škatulky již při slavnostním otevření včetně travnatého zákrytu, musel se pro zatížení tratě zvolit zcela unikátní postup - ověřovací zatěžovací provoz bez cestujících.

Od 1. listopadu 2003 do 26. listopadu 2003 tak došlo ke zprovoznění čerstvě zrekonstruovaného úseku Nádraží Libeň - Balabenka pro manipulační provoz tramvají. Během něj byla v celém úseku omezena rychlost tramvají na 40 km/h a s ohledem na skutečnost, že tramvaje projížděly staveništěm, nebyly v provozu ani zastávky, protože fyzicky ještě ani neexistovaly.

Vyjíždějící a zatahující vlaky do vozovny Hloubětín, mimo linek č. 8, 19, 52 a 54 proto měly změněnu výjezdovou a zatahovací trasu a byly obousměrně vedeny v trase vozovna Hloubětín - Harfa - Palmovka (v ulici Na Žertvách z centra). Vozy byly označeny čelní orientací SLUŽEBNÍ JÍZDA. Při vyjíždění z vozovny měly stanovenu jako nástupní zastávku pro cestující Palmovku (v ulici Na Žertvách do centra), kde řidič změnil čelní orientaci na konečnou zastávku, do které měl určenu výjezdovou trasu. Při zatahování do vozovny měly tyto linky stanovenu jako výstupní zastávku Palmovku (v ulici Na Žertvách z centra). Vozy byly při zatahování mezi konečnou zastávkou a výstupní zastávkou Palmovka označeny čelní orientací PALMOVKA a přes boční orientace stříškou Vůz jede do zastávky Palmovka. Tyto orientace nebyly v klasickém provedení zeleného písma na bílém podkladě, ale v podobě černého písma na bílém podkladě.

Protože by však manipulační provoz jen v podobě vyjíždějících a zatahujících vlaků nezaručoval dostatečné vytížení tratě, byly v trase obratiště Harfa - Balabenka - Palmovka v Sokolovské ulici - Palmovka v ulici Na Žertvách - Balabenka - Harfa, vypravovány dva vlaky KT8D5, označované jako 51. a 52. pořadí linky 77, zatížené balastem, nahrazujícím zatížení cestujícími. Pro dodržení bezpečnostních přestávek a přestávek na oddech a jídlo se vlaky odstavovaly v manipulační zastávce Palmovka na Sokolovské ulici, v protisměru ukončení linky 12. Každý den museli řidiči těchto vlaků odjezdit minimálně 12 kol ve stanovené trase.

Po ukončení zkušebního provozu došlo k poslednímu podbití a zakrytí otevřené svršku dlažbou a trávníkem. Zrekonstruovaná trať byla zprovozněna 27. března 2004.

Fotocesta tramvajové trati Nádraží Libeň - Balabenka
Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003
Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Nádraží Libeň a Sazka arena. | 21.11.2003
Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Sazka arena a Ocelářská. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Sazka arena a Ocelářská. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Sazka arena a Ocelářská. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Sazka arena a Ocelářská. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Ocelářská a Balabenka. | 21.11.2003
Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Ocelářská a Balabenka. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Ocelářská a Balabenka. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Ocelářská a Balabenka. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Ocelářská a Balabenka. | 21.11.2003 Rekonstruovaná trať v Českomoravské ulici v úseku vznikajících zastávek Ocelářská a Balabenka. | 21.11.2003



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021