|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kolejové přejezdy Soudní ulice
Po zrušení tramvajové tratě v ulici 5. května a jejímu přeložení do ulice Na Pankráci byla k 27. září 1970 zřízena
původně manipulační trať v ulicích Na Veselí a Soudní o délce cca 870 metrů,
napojená na trať v ulici Na Pankráci dvoukolejným trojúhelníkem. V Soudní ulici byly zřízeny dva křížové přejezdy. První
zhruba v místech dnešních rozjezdových výhybek do smyčky, druhý u vyústění ulice V Občanské domově.
Oba přejezdy sloužily manipulačním potřebám pankrácké vozovny, zejména pro vlaky vyjíždějící ze 4. a 5. lodě pankrácké vozovny, tedy z kolejí 15. - 23. díky nevhodnému kolejovému uspořádání po nesprávné koleji. Teprve s pomocí tohoto křížových přejezdů se dostávaly na správnou kolej. Při napojování sjezdové výhybky vznikající jednokolejné smyčky do Soudní ulice musela být snesena levá rozjezdová výhybka prvního z křížových přejezdů pro směr do centra, takže nadále mohl být využíván jen jako kolejová spojka pro vlaky vyjíždějící i nadále z 15. - 23. koleje vozovny po nesprávné koleji. Druhá, levá, již nevyužitelná výhybka kolejové spojky z centra byla odstraněna až v červenci 1981, nadále však na místě zůstaly zachovány všechny srdcovky a z křížového přejezdu tak byla využitelná jen jedna kolejová spojka. Křížový přejezd u ulice V Občanském domově byl zrušen během dvou nočních výluk ve dnech 21.-22. a 29.-30. května 1984. Torzo prvního křížového přejezdu na počátku Soudní ulice bylo sneseno 5. října 1991 a nahrazeno klasickým pravým přejezdem, který byl snesen po zahájení rekonstrukce tratě v ulici Na Veselí a Soudní od 22. srpna 1995.
Související články: Obratiště Pankrác Likvidace části kolejiště v ulici Na Pankráci Pozůstatky tratě v ulici Antala Staška Pozůstatky tratě v Budějovické ulici Likvidace části kolejiště v ulici Antala Staška |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |