|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekt tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov
Nová tramvajová trať začínající u stávající smyčky
Hlubočepy a mířící na sídliště Barrandov je velmi potřebnou
a i obyvateli očekávanou stavbou. V souladu s územním plánem byla navíc prohlášena veřejně prospěšnou stavbou.
Připravovaná tramvajová trať Hlubočepy - Sídliště Barrandov všechny zápory autobusové dopravy řeší a do prostředí monotónního sídliště přináší městotvorný prvek, který si pochvalovali již naši předci.
Těsně za mostem přes Růžičkovu rokli vede tramvajová trať souběžně s ulicí K Barrandovu na místě stávajícího sypaného protihlukového valu, částečně též v terénním zářezu. Před křižovatkou ulice K Barrandovu a Geologické je umístěna druhá zastávka na trati, nazvaná Geologická. Pomocí stávajícího podchodu pod ulicí K Barrandovu je zajištěna návaznost na Geologickou pro pěší. Trať pokračuje obloukem podél ulice K Barrandovu k počátku sídliště, kde je umístěna pod úrovní okolního terénu zastávka K Barrandovu.
Tramvajová trať dále prochází na samostatném tělese podél Werichovy ulice až do konečné zastávky Sídliště Barrandov. Ze severní strany je trať lemována lesem, z jižní strany Werichovou ulicí s množství obytných budov. Z důvodu splnění hlukových norem je nezbytná realizace protihlukových opatření, spočívajících v zatravnění tramvajového tělesa a ve výstavbě cca 1 metr vysoké betonové zídky, na níž navazuje prosklená protihluková stěna umožňující vizuální kontakt s tramvajovou tratí a průhled na navazující les.
Jako zcela nezbytnou součást všech zastávek je nutno chápat i navazující opěrné zdi zahloubených úseků tratě, včetně tunelových portálů. Opěrné zdi budou obloženy smaltovaným plechem, známým již ze stanic úseku IV. B pražského metra. Barevnost všech viditelných částí opěrných zdí, tunelových portálů, zábradlí a stožárů trolejového vedení je sjednocená s barevností zastávky, ke které přísluší. Zastávky zasazené do přírodního prostředí jsou bílé (Hlubočepy a Sídliště Barrandov), dominantní barvou zastávky Geologická je žlutá, zastávce K Barrandovu vévodí modrá, na Chaplinově náměstí na plné čáře vítězí červená a konečně Poliklinice Barrandov dominuje zelená.
Hlubočepy - nácestná zastávka v obou směrech. Geologická - nácestná zastávka v obou směrech. K Barrandovu - nácestná zastávka v obou směrech. Chaplinovo náměstí - nácestná zastávka v obou směrech. Poliklinika Barrandov - nácestná zastávka v obou směrech. Sídliště Barrandov - dočasně výstupní a nástupní zastávka.
Související články: Obratiště Holyně Trať Holyně - Sídliště Barrandov Trať do Slivence Smyčka Sídliště Barrandov pracovní jáma Trať Sídliště Barrandov - Hlubočepy variantní trasování Zastávka Hlubočepy Zastávka Geologická Zastávka K Barrandovu Zastávka Chaplinovo náměstí Zastávka Poliklinika Barrandov Zastávka Sídliště Barrandov Trať Sídliště Barrandov - Hlubočepy Zkušební provoz tramvají zaměřený na zatěžování energetického systému trati na Barrandov Den D tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov Výstavba tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov 9. srpna 2003 Výstavba tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov červen-červenec 2003 Výstavba tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov 20.dubna 2003 Výstavba tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov prosinec 2002-duben 2003 Výstavba tratě Hlubočepy - Sídliště Barrandov květen-červenec 2002 Smyčka Sídliště Barrandov |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |