|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9113
|
V prosinci roku 2005 byly do Prahy na silničních tahačích společnosti Universal transport postupně přivezeny
první dva tramvajové vozy Škoda 14T ev.č. 9111 (11.prosince) a 9112 (28.prosince).
Na pražské koleje byly složeny
s pomocí autojeřábů v Opravně tramvají v Ústředních dílnách DP v Hostivaři.
Až do 30. října 2006 si museli Pražané počkat na další tramvaj tohoto typu. Vůz 14T s pořadovým číslem tři a budoucího evidenčního čísla 9113 dorazil do Prahy právě v tento den. Jelikož však přeprava po silnici vyžaduje zvláštní opatření vztahující se k nadměrným nákladům, jsou s nimi spojené složité manipulace při nakládce a vykládce, přistoupilo se k již dříve osvědčeným přepravám tramvajových vozů po železnici. Místo vozů T6A5 přepravovaných ze závodu kolejových vozidel ve Zličíně v letech 1995-1997, se tentokráte přeprava vozu 14T uskutečnila v režii soukromého dopravce Viamont a.s. z plzeňské Škody Transportation.
V 10:15 hodin byla z motolské vozovny vypravena souprava vozů T6A5 ev.č.8607+8608 určená k vytažení vozu 14T ev.č.9113 z plošinových železničních vozů a přes vnější kolej smyčky Sídliště Řepy najela na kusou předávací kolej. Po oživení a vyzkoušení základních funkcí nové tramvaje nadešel následně ve 12:15 okamžik O, při kterém souprava T6A5 napájená zadním pantografem (z důvodu chybějícího trolejového vedení nad předávací rampou) najela svým předním podvozkem na železniční vagon. Zde mělo dojít k mechanickému propojení obou tramvají. Nastal však menší technický problém – spřáhla obou tramvajových vozidel se nacházela v rozdílné výšce. Přistoupilo se tak k operativnímu improvizovanému a nouzovému řešení, při kterém byla vozidla spojena pomocí vysokopevnostní kurty. Ve 12:26 byl vydán pokyn k vytažení vozu. Následný posun musel být vzhledem k volnému propojení obou vozů prováděn velice obezřetně. Současně musel být brán zřetel na kolejnicové brzdy, aby se nedostaly do konfliktu s přechody mezi jednotlivými železničními vozy. Za postupného couvání byl po přibližně dvoumetrových krocích (někdy až skocích) vůz postupně vytahován. Po vytažení prvního článku (tramvajový zadní) vozidla 14T na předávací kolej, se spřáhla dostala na stejnou úroveň. Následně mohlo dojít k pevnému propojení vozidlovými spřáhly. Celá souprava odcouvala ve 12:48 na kusou kolej, kde došlo k rozpojení této netradiční soupravy. Po předání vozu zaměstnancům Dopravního podniku Praha se vůz 9113 přepravil vlastní silou do motolské vozovny. |
|||||