|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9114
|
Dodávka tramvají Škoda 14T určených pro Prahu nadále pokračuje.
Po předání vozu 9113, který dorazil do Prahy 30. října 2006,
dorazil 22. prosince 2006 další, již čtvrtý vůz tohoto typu, nesoucí budoucí evidenční číslo 9114.
Stejně jako v předešlém případě se přeprava vozu Škoda 14T uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s. z plzeňské Škody Transportation. Dne 21.prosince 2006 byl vůz budoucího ev.č.9114 ve 21:10 naložen v areálu Škody Transportation na plošinové vozy Smmp, a ve 4:30 následujícího dne se souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín. Náklad přivezla po sedmé hodině ranní souprava motorového lokomotivy 740 469-2 a tří plošinových vozů typu Smmp, které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel. V cca 8:00 hodin došlo k přistavení soupravy ke kusé předávací koleji a poodjetí motorové lokomotivy. K vytažení vozu byla určena souprava vozů T6A5 ev.č.8611+8612. Po oživení a vyzkoušení základních funkcí nové tramvaje započalo v 8:30 její vytahování. Souprava T6A5 najela nad rampu, kde byla s pomocí mezikusu a 3 metrové spojovací tyče opatřené spřáhly pražského typu obě vozidla propojena. Vzhledem k pevnému spojení obou vozů proběhl přesun vozidla (v porovnání s minulou přepravou) na koleje velmi rychle a vůz Škoda 14T byl během dvou minut přesunut na pražské tramvajové koleje. Po rozpojení vzniklé soupravy z vozů T6A5 a 14T, došlo ke krátkému vyzkoušení funkčnosti nového vozu. Již před devátou hodinou se vůz ev.č.9114 přepravil vlastní silou do motolské vozovny, z níž se po krátkém předání Dopravnímu podniku okolo 10 hodiny přemístil do areálu Opravny tramvají Ústředních dílen, kde v 11 hodin úspěšně absolvoval technicko-bezpečnostní zkoušku. Poté se vrátil zpět do vozovny Motol. |
||||