|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nakládání tramvaje Škoda 14T
|
V pořadí již sedmý vůz typu Škoda 14T okusil v pátek 9. února 2007 kolejnice kusé předávací koleje nádraží Praha - Zličín.
Přesto bylo pro tentokráte všechno jinak. Zatímco vozy ev.čísel 9113-9118 se touto cestou na pražské koleje dostávaly, prototypový vůz ev.č. 9111 se vydával opačným směrem, zpět do výrobního
závodu ve Škodě Transportation. Důvodem je úprava vozu na sériové provedení, spočívající v úpravě části kabeláže, nahrání nového software, výměně podvozků a celkové repasi, při které si výrobce chce ověřit opotřebování
jednotlivých součástí. Vůz najel v pražských ulicích takřka 100 000 kilometrů.
Krátce po 10:30 vyrazil z vozovny Motol vůz Škoda 14T ev.č.9111, doprovázený soupravou vozů T6A5 ev.č.8683+8684 určenou k nasunutí vozu na železniční plošinové vozy Smmp. Po příjezdu do smyčky Sídliště Řepy oba vlaky v 10:50 najely na kusou předávací kolej u nádražní budovy. Souprava T6A5 zde byla s vozem Škoda 14T ev.č.9111 pevně spojena pomocí spojovací tyče s pražskými hlavami spřáhel na obou koncích a redukcí nasazených do hlav spřáhel Séchéron. Poté již začalo vyčkávání na příjezd vlaku soukromého dopravce Viamont a.s., aby mohlo dojít k naložení vozu
Během tohoto vyčkávání došlo ke zjištění politováníhodné skutečnosti, vzniklé souhrou náhod. Vůz Škoda 14T ev.č.9111 stažený od neděle 4. února 2007 z provozu, posloužil jako zásobárna náhradních
dílů pro vůz ev.č.9113, kdy došlo k využití předního spřáhla vozu ev.č.9111 náhradou za poškozené zadní spřáhlo vozu ev.č.9113, k jehož poškození došlo v úterý 6. února 2007 při sunutí pro technickou závadu jiným vlakem do smyčky
Sídliště Řepy. Protože jsou obě spřáhla nutná z důvodu ukotvení vozu během přepravy po železnici, musely se oba vlaky v 11:45 vrátit zpět do vozovny Motol,
aby mohlo být na vůz náhradou za chybějící spřáhlo upevněno jiné.
Krátce po 13:00 hodině z vozovny Motol opět vyrazil vůz Škoda 14T ev.č.9111, doprovázený znovu soupravou vozů T6A5 ev.č.8683+8684, určenou k nasunutí vozu na železniční plošinové vozy Smmp. Po příjezdu do smyčky Sídliště Řepy najely oba vlaky v 13:15 na kusou předávací kolej u nádražní budovy. Po opětovném propojení souprav pomocí spojovací tyče začalo ve 13:20 nasouvání vozu Škoda 14T ev.č.9111 na tři plošinové vozy typu Smmp (87 54 463 3 902-5, 87 54 463 3 903-3, 87 54 463 3 904-1), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, které byly mezitím upevněny k rampě kusé předávací koleje.
Ve 13:25 byl vůz Škoda 14T ev.č.9111 naložený na plošinových vozech a začalo jeho upevňování, teprve poté bylo zrušeno pevné spojení přes spojovací tyč a spřáhla s vozy T6A5
ev.č.8683+8684. Po připojení motorové lokomotivy 740 534-3, vyčkávající opodál odpojené od plošinových vozů, došlo ve 14:15 k posunu vlaku na pražské zhlaví nádraží Praha-Zličín, následnému přesunu vlaku do kolejiště železniční stanice, odpojení motorové lokomotivy
740 534-3, objetí plošinových vozů a zapojení motorové lokomotivy z druhé strany.
|
||||