|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9121
|
Jedenáctý vůz Škoda 14T, předaný z plzeňské Škody Transportation na pražskou kolejovou síť, přivezla do Prahy zapůjčená lokomotiva 740 469-2 v pondělí 5. března 2007. Stejně jako v předešlém případě se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s. K předání vozu došlo na kusé předávací koleji nádraží Praha Zličín.
Vlaková souprava složená již standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejichž ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel se vydala s nákladem v podobě vozu ev.č.9121 do Prahy v pondělí 4.března ve 3:30 ráno. Mimořádně ji opět vedla motorová lokomotiva 740 469-2 ŽOS Nymburk, nahrazující dočasně neprovozní lokomotivu 740 534-3 ve vlastnictví fy. Viamont. Jelikož je od začátku března standardně obsluhována 24 hodin denně odbočka Jeneček, dorazila souprava na nádraží Praha-Zličín již v 6 hodin a 50 minut. Nebýt křižování s protijedoucím osobním vlakem v Hostivicích, mohl by vlak přijet, s ohledem na obsazení Jenečku do Zličína ještě dříve. Po zběžné kontrole nákladu po příjezdu byly plošinové vozy s tramvají Škoda 14T ev.č.9121 přemístěny k předávací rampě, kde byly v 7:03 ukotveny a mohlo dojít odvěšení lokomotivy od soupravy. Až v 7:50 dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8677+8624, určená k vytažení vozu. Po uvolnění kotevních prvků, demontáži popruhů a uvolnění pantografu mohlo dojít k oživení a vyzkoušení nové tramvaje. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje proběhl velice hladce a rychle v 8:00. Následně byla vyzkoušena funkce kolejnicové brzdy a po oživení se ověřila provozuschopnost vozidla. Po příjezdu posledního vlaku linky 7 začala být linka 9 odkláněna na vnitřní kolej smyčky Sídliště Řepy, ovšem řidič již následujícího vlaku linky 9 chybně najel do výstupní zastávky vnější koleje, což s ohledem na probíhající manipulace soupravy vozů T6A5 ev.č.8677+8624 a vozu Škoda 14T ev.č.9121 na vnější koleji, znamenalo zablokování průjezdu smyčkou pro zpožděné vlaky linky 10 a vznik kolony vlaků vyčkávajících na uvolnění smyčky. V cca 8:40 se vůz vlastní silou přesunul za doprovodu krycího vlaku a vozu technické kontroly do domovské motolské vozovny. |
||||