Scanjournal č.019

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.019

Fotografické okénko do nedávné historie


19. Nejen Karlovo náměstí v srpnu 1997
Se Scanjournalem dnes poskočíme do srpna roku 1997, který byl v Praze zajímavý pokračující výlukovou činností na několika místech. Stěžejní akcí byla rekonstrukce kolejového trojúhelníku na Karlově náměstí. Právě této výluce a jejímu vlivu na tramvajový provoz se bude věnovat dnešní vydání Scanjournalu.
Na prvním snímku je zachycen cvičný vůz ev.č.5502, který se od doby pořízení snímku nijak moc nezměnil. Co však z našich ulic zmizelo, je černá čelní orientace s nápisem Cvičný vůz. Tu nahradila poněkud sterilní modrá orientace s písmenem L | 1.8.1997 Tak a jdeme na ty odklony linek z Karlova náměstí :) Na snímku jede po Mostě legií před Národním divadlem souprava vozů T3 ev.č.6614+6615 na lince 4. V roce 1997 ještě měly dovoleno vést soupravu vozy bez pevné kabinky pro řidiče a depo Pankrác takové soupravy hojně vypravovalo | 1.8.1997 Žižkovská sólo T3 ev.č.6634 s reklamou na Siemens projíždí křižovatkou Národní divadlo na odkloněné lince 14. Tahle bílá reklama byla v roce 1997 na mnoha soupravách, vozy se lišily jen provedením obrázků na boku | 1.8.1997 Tenhle obrázek nemá s výlukou na Karlově náměstí nic společného, ale připomíná věčnou louži před zastávkou Václavské náměstí do centra. Zde byly za přejezdem Václavského náměstí propadnuté panely a při každém dešti se vytvářela kaluž. Při přejezdu tramvaje došlo k dvojitému gejzíru - voda stříkala z kaluže a také zpod panelů. Dnes již zde panely BKV nenajdeme | 1.8.1997 Prvního srpna se ještě přes Karlovo náměstí jezdilo obloukem Ječná - Spálená, avšak již byl rozebírán kryt křižovatky. Na snímku je zřetelná čepová výměna, souprava vozů ev.č.7070+7071 na lince 4 a spousta špíny | 1.8.1997
5502
1.8.1997
6614+6615 - 4
1.8.1997
6634 - 14
1.8.1997
6892 - 14
1.8.1997
7070+7071 - 4
1.8.1997
Pohled z opačné strany na stejné místo - tentokrát se soupravou vozů T3SUCS ev.č.7210+7211 na lince 22. Tato pankrácká souprava vozila CVR Coris jen krátkou dobu, aby byla posléze stejná reklama umístěna na soupravu T3M ev.č.8023+8024 | 1.8.1997 Třetí snímek z posledního dne rozebírané křižovatky na Karlově náměstí přináší soupravu vozů T6A5 ev.č.8637+8638 na lince 16. Jede doprava, protože ve směru na Moráň je již výluka | 1.8.1997 Druhého srpna již se přes křižovatku na Karlově náměstí nejezdilo. Z důvodu absence oblouků na Otakarově linka 22 vůbec nejela přes úsek Koh-i-noor - I.P.Pavlova. Byla proto zřízena náhradní linka 32, která končila na Zvonařce. Zde je zachycena souprava vozů T3 ev.č.6525+6373 ve výstupní zastávce | 2.8.1997 Stejná souprava jako na předchozím snímku, pankrácké vozy T3 ev.č.6373+6525, zachycená na lince 32 při couvání na trojúhelníku Zvonařka | 1.8.1997 Po téhle křižovatce se ještě včera jezdilo... Karlovo náměstí druhý srpnový den odpoledne. Nutno poznamenat, že dnes by se za první den udělalo podstatně víc práce | 2.8.1997
7210+7211 - 22
1.8.1997
8637+8638 - 16
1.8.1997
6525+6373 - 32
2.8.1997
6373+6525 - 32
1.8.1997
Karlovo náměstí
2.8.1997
Linka 24 objížděla uzavřenou křižovatku na Karlově náměstí přes Výtoň a Jiráskovo náměstí a tak mohla být zachycena v zastávce Myslíkova. Soupravě kobyliských T3 ev.č.6716+6717 na lince 24 dělá společnost havarované IAD Škoda 120L, které zde čestně stálo celou výluku | 2.8.1997 Vozovna Pankrác vypravovala na náhradní linku 32 téměř výhradně soupravy vozů T3. Na snímku je souprava vozů ev.č.6457+6454 v manipulačním prostoru smyčky Zvonařka. Zatímco dnes jsou zde parkovací zóny pro IAD, v roce 1997 nebyl problém natáhnout mezi značkami pásku pro zdůraznění zákazu zastavení | 4.8.1997 Couvající souprava T3 ev.č.6463+6464 na lince 32 v trojúhelníku Zvonařka. Tehdy mi bylo líto, že do záběru vlezly místní babky, ale dnes mám dojem, že dokonale dotvářejí atmosféru tehdejších Vinohrad | 4.8.1997 Vůz KT8D5 ev.č.9046 na odkloněné lince 3 v Myslíkově ulici. Kontrolní otázka pro pečlivé čtenáře: Proč není tramvaj vyfocená v zastávce? (Kontrolní odpověď: Přece proto, že tam stojí bouraná Škoda 120L) | 6.8.1997 Tak a jsme zase na Karlově náměstí - pět dní po zahájení výluky již se v prostoru křižovatky zřizuje konstrukce nové tramvajové trati. To bílé, co je na snímku úplně vypálené, není sníh, ale geotextilie :-) | 6.8.1997
6716+6717 - 24
2.8.1997
6457+6454 - 32
4.8.1997
6463+6464 - 32
4.8.1997
9046 - 3
6.8.1997
Karlovo náměstí
6.8.1997
Porovnání designu tramvaje T3 a tzv. Tančícího domu na Jiráskově náměstí. Na snímku je souprava vozů ev.č.6513+6512 na lince 6, odkloněné kvůli výluce na Karlově náměstí | 6.8.1997 V opačném směru byla na Jiráskově náměstí zachycena souprava vozů T3SUCS ev.č.7180+7181 na odkloněné lince 22. Na zastávkovém slupku je zřetelné, jak to vypadalo v době závěsných cedulek při výluce tramvajové dopravy - zastávka je ověšená tak, že linkové cedulky přesahují i přes prostor pro informace. Tak informace o výluce visí na provázku u koše na odpadky | 6.8.1997 Krásná reklamní souprava Twix na soupravě vozů T3 ev.č.6382+6383, vypravená na náhradní linku 32 byla zachycena poblíž Vršovického náměstí | 8.8.1997 o prvních dvou dnech pomalých prací na Karlově náměstí nabrala stavba rychlé tempo a tak byly již po týdnu kladeny pražce pro novou kolejovou konstrukci | 8.8.1997 No a tady je máme - nové oblouky a srdcovky se přesouvají do křižovatky Karlovo náměstí. Poznáváte je? Ano, jsou to ty samé kusy železa, které byly jako ojeté na podzim 2007 zdokumentovány ve fotožurnále při výměně kolejové konstrukce. Tak rychle běží čas frekventovaných kolejových křižovatek | 8.8.1997
6513+6512 - 6
6.8.1997
7180+7181 - 22
6.8.1997
6382+6383 - 32
8.8.1997
Karlovo náměstí
8.8.1997
Karlovo náměstí
8.8.1997

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024