Scanjournal č.020

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.020

Fotografické okénko do nedávné historie


20. Kolem dokola okolo metra....
Na počátku srpna 1997 se v Pražské MHD děly i jiné zajímavé věci, než tramvajová výluka Karlova náměstí. Smutný a poněkud uspěchaný konec provozu vozů Ečs byl završen šrotací většiny vozů. Nejčastěji byly vozy po vyřazení převezeny na nádraží Praha - Krč, kde byly rozřezány na poloviny a odvezeny do kovošrotu. Metra se týká i další část dnešní aktualizace, dokumentující provoz náhradní autobusové dopravy X-C při přerušení provozu metra dne 6. srpna 1997 z důvodu nahlášení bombového útoku ve stanici Muzeum.
Smutný konec jedné smutné epizody. Vozy typu Ečs byly vybrány pro Pražské metro místo jednotek R1, vyvíjených v ČKD Praha. Po téměř 25 letech jsou tyto vozy vyřazovány a chystá se jejich náhrada vozidly typu M1, vyvíjenými v ČKD Praha. S odstupem jedné generace se plní sen ing. Honzíka a Pražské metro získá moderní vozy domácí výroby. Na snímku jsou odstavené vozy typu Ečs v prostoru nákladového obvodu stanice Praha - Krč. Zleva ev.č.1078, 1074 a 1063  | 4.8.1997 Detail vozu Ečs ev.č.1080, odstaveného ke šrotaci v železniční stanici Praha - Krč. Kromě šrotace pověřenou firmou byly vozy rozebírány také svépomocí skupinkami vandalů a šotoušů. Absolut si z tohoto vozu odnesl tabulku s uvedením maximální provozní rychlosti, kterou však později někomu věnoval | 4.8.1997 Pohled do interiéru odstaveného vozu Ečs ev.č.1027. Tento vůz ještě před pěti týdny jezdil po trase C v poslední provozní soupravě vozů Ečs. Koženkové lavice se staly z mnoha vozů Ečs vítanou kořistí bezdomovců, ještě v létě 1999 byla jedna včetně osadníka k vidění v lese poblíž stanice ČD Praha - Braník, kde sloužila jako ložnice | 4.8.1997 Půl vozu Ečs ev.č.1082 se válí v louži na nádraží Praha - Krč. Tenhle třicetitunový drobeček spolehlivě vozil pracující lid a teď už jen čeká na odvoz do šrotu | 4.8..1997 Malinko odbočíme k tramvajím, protože na lince 11 přijela jedna z dlouholetých pankráckých souprav - T3 ev.č.6977+6343. Pohled do interiéru vozu ev.č.6343 v zastávce Chodovská připomíná okna s tlustými rámečky | 5.8.1997
Ečs 1078, 1074, 1063
4.8.1997
Ečs 1080
4.8.1997
Ečs 1027
4.8.1997
Ečs 1082
4.8.1997
6343 - 11
5.8.1997
No a zpátky k metru - to dnes nejezdí z důvodu anonymního telefonátu o uložení výbušniny. No a tak vyjela náhradní autobusová linka X-C. Na následujících snímcích se podíváme, co všechno ten den vyjelo nahrazovat všespásný dopravní prostředek. Ve stanici I.P.Pavlova nás vítá vůz ev.č.7086 | 6.8.1997 Krajní pruhy magistrály na Florenci sloužily jako manipulační zastávka náhradních autobusů linky X-C. Z opačné strany od Nádraží Holešovice sem byly prodlouženy pravidelné linky | 6.8.1997 Zastávkový sloupek náhradní dopravy na magistrále. Cestující právě nastupují do autobusu ev.č.7206 na lince X-C. Vůz není označen, neboť řidič zřejmě neměl křídu | 6.8.1997 Zato řidič vozu 5401 křídu měl a svoje vozidlo řádně označil, i když to není moc vidět. Na snímku stanicuje v zastávce Hlavní nádraží | 6.8.1997 Neoznačený náhradní autobus na lince X-C v zastávce I.P.Pavlova. Jediným popisem vozidla je samolepka dnes již zrušené garáže. No není dnešní doba BUSE panelů lepší? | 6.8.1997
7086 - XC
6.8.1997
vozy XC
6.8.1997
7206 - XC
6.8.1997
5401 - 175
6.8.1997
5561 - XC
6.8.1997
Kloubové pořadí linky X-C v zastávce Pankrác. Vlevo ještě zarůstá křovím plánované autobusové nádraží a parkují auta na bývalé tramvajové trati. Tohle místo se od doby pořízení snímku změnilo k nepoznání | 6.8.1997 Ruch u Hlavního nádraží. Přijely sem dva autobusy zároveň a cestující míří k nepoužívanému špinavému vstupu do podchodu. Na snímku je řepský Ikarus 280 ev.č.4513 | 6.8.1997 Ještě jeden pohled na Ikarus ev.č.4513 na Hlavním nádraží. Starší cestující na snímku byli očividně zmateni | 6.8.1997 Další dokumentační snímek zachycuje dění na Florenci pod magistrálou. Zde se otáčely linky, prodloužené ze stanice Nádraží Holešovice. Na snímku je za zastávkovým sloupkem a dispečerem maskovaný Ikarus 280 ev.č.4006 na lince 175 | 6.8.1997 No a protože bylo v dnešním Scanjournalu hodně technicky nedokonalých dokumentačních fotografií, tak si spravíme náladu s T3M ev.č.8005 na lince 14. Vůz stanicuje v zastávce Lazarská | 8.8.1997
6042 - XC
6.8.1997
4513 - XC
6.8.1997
4513 - XC
6.8.1997
4006 - 175
6.8.1997
8005 - 14
8.8.1997

Související články:
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021