Ve středu 17.9.2008 krátce po 12 hodině byl na zkušební koleji plzeňské Škody Transportation
představen novinářské obci prototyp nové, zcela nízkopodlažní tramvaje, Škoda 15T ForCity.
Po krátkém uvítání tiskovou mluvčí Škody Radkou Pistoriusovou, zazněl přesně ve 12:20 poprvé zvonec
tramvajového vozu, který po zkušební koleji přijel vlastní silou mezi natěšené novináře. Na tiskovou
konferenci jej přivezl sám primátor města Prahy Pavel Bém, společnost mu dělali radní pro oblast
dopravy Radovan Šteiner, ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák, generální ředitel Škody
Transportation Tomáš Krsek, šéf projektu tramvaje ForCity Pavel Tarant a další.
Řečníci ve svých projevech několikrát zmínili designové pojetí nového vozu, pocházející z ateliéru
architekta Patrika Kotase. Sám autor však musel potupně jejich projevy sledovat z hloučku přítomných
novinářů. Poté rétoři přistoupili ke křestu prototypového vozu šampaňským. Této události se společnými
silami ujali postupně všichni vedeni Pavlem Bémem. Zároveň se postarali o zábavu, jelikož napěněný sekt
"ohodil" nejen přítomné novináře, ale i před nimi stojící sličné hostesky.
Následovala samotná předváděcí jízda, při které byli účastníci svezeni po zkušební koleji tam a zpět.
Během jízdy Pavel Tarant shrnul základní technické specifikace o voze. K otázce interiéru Pavel Bém
dodal, že si Praha za tuto cenu zaslouží komfort a měla by dostat to nejlepší, avšak není na to
připravena, a proto bude nejspíše zvolena podoba s dřevěnými sedáky. Martin Dvořák v této souvislosti
uvedl jako největší problém čištění textilních potahů a kvalitu úklidu externími firmami. O definitivní
podobě interiéru tedy ještě stále není rozhodnuto.
Dva zkušební prototypy tramvají ForCity se objeví na kolejích v Praze již během prvního pololetí 2009.
Prototypy se budou lišit různými komponenty tak, aby pak pro Prahu byla na základě zkušeností z provozu
vybrána nejlepší konfigurace vybavení pro sériovou výrobu. K předání prvních vozů do pravidelného
provozu dojde ke konci roku 2009.
Škoda Transportation dodá pražskému dopravnímu podniku do roku 2017 celkem 250 těchto tříčlánkových
zcela nízkopodlažních tramvají.