Scanjournal č.031

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.031

Fotografické okénko do nedávné historie


31. Bratislava v září 1997
Když jsem psal úvod k minulému dílu Scanjournalu, domníval jsem se, že další díl bude následovat během několika dní a tak jsem rovnou prozradil, že se bude jednat o Bratislavu v září 1997. Okolnosti však řídily můj život jinak a v týdnech následujících po vydání 30. Scanjournalu na mě čekala náhlá ztráta "šotoušského brlohu" ve kterém jsem několik let přebýval v pražských Strašnicích s postupně proměnným množstvím koček a narůstající šotosbírkou. Po vynuceném stěhování se musela dohánět zanedbaná práce a tak se slíbený 31. Scanjournal objevuje na internetu se zpožděním několika měsíců a vzniká v poněkud jiných podmínkách.
Nicméně je tady a tak se můžeme společně vydat do ulic hlavního města našich východních sousedů ve slunečném odpoledni dne 20. září 1997.
První snímek, vyfocený proti všem správným zvyklostem proti slunci, přináší pohled do Obchodní ulice, v dnešních dnech již změněné téměř k nepoznání. Vůz ev.č.7059 byl vyfotografován na lince 9 v blízkosti zastávky Poštová | 20.9.1997 Na smyčce u hlavní železniční stanice se setkal vůz K2 ev.č.7064 na lince 1 se soupravou T3M ev.č.7602+7610 na lince 3 a sólo vozem T3SU ev.č.7830 na lince 2 | 20.9.1997 Detailní pohled na vůz K2 ev.č.7064 vypravený na linku 1 ve smyčce Hlavná stanica. Na snímku je vpravo pozoruhodný multifunkční sloupek, osazený signalizačním zařízením, reproduktorem a telefonem | 20.9.1997 Pohled do interiéru vozu K2 ev.č.7064, vypraveného na linku 1. Snímek byl pořízen ve smyčce Hlavná stanica | 20.9.1997 Vůz ev.č.7064 vypravený na linku 1 vyjíždí na východním konci z bratislavského električkového tunelu | 20.9.1997
7059 - 9
20.9.1997
7064 - 1; 7830 - 2
7602+7610 - 3
20.9.1997
7064 - 1
20.9.1997
7064 - 1
20.9.1997
7064 - 1
20.9.1997
Pohled na křižovatku u východního portálu bratislavského električkového tunelu. Tento prostor vypadá v dnešních dnech úplně jinak. Zastávka se jménem Tunel a přilehlá zeleň ustoupily obnovení náboženského památníku a namísto zeleně v pozadí vzniká nová zástavba. Místo zrušené zastávky byla na nábřeží zřízena zastávka Chatam Sófer | 20.9.1997 Ve smyčce Karlova Ves byly zachyceny vozy K2 ev.č.7068 na lince 9 a ev.č.7070 na lince 1. Linka 1 zde byla ukončena z důvodu probíhající výluky trati ve směru na Dúbravku | 20.9.1997 Vůz ev.č.7068 na lince 9 v blízkosti zastávky Poštová v centru Bratislavy. V Obchodní ulici byla tramvajová trať provedena z panelů BKV | 20.9.1997 Druhý snímek ze smyčky Karlova Ves, tentokrát již jen s vozem ev.č.7070 na lince 1. Na přejezdu přes jízdní pás pozemní komunikace je zřetelná v obou kolejích splítka rozchodů 1000 mm a 1435 mm z doby, kdy v Bratislavě byla plánována změna rozchodu na 1435 mm | 20.9.1997 Boční pohled na vůz K2 ve výstupní zastávce smyčky Hlavná stanica, tentokrát s vozem K2 ev.č.7073 na lince 1 s typickými Bratislavskými bočními reklamními panely | 20.9.1997
7064 - 1
20.9.1997
7068 - 9
7070 - 1
20.9.1997
7068 - 9
20.9.1997
7070 - 1
20.9.1997
7073 - 1
20.9.1997
Téměř totožný pohled na okolí zastávky Tunel, jako s vozem ev.7064 o řádek výše, ale tentokrát zde jede v opačném směru vůz K2 ev.č.7077 na lince 9 | 20.9.1997 Při výlukové činnosti používali pracovníci vrchní stavby vůz K2 ev.č.7079 jako služební a tak byl poblíž zastávky Karlova Ves zachycen na trati ve společnosti traťových mechanismů | 20.9.1997 Vůz K2 ev.č.7080 na lince 9 stoupá od zastávky Kapucínská a za chvíli vjede do električkového tunelu. Stejně jako Obchodní ulice se i toto místo v nedávných letech díky rekonstrukci trati a pokládce nového dlážděného povrchu změnilo k nepoznání | 20.9.1997 Další snímek z centra Bratislavy přináší pohled na typický kryt tramvajové trati vytvořený betonovými zákrytovými panely. Vůz ev.č.7086 na lince 1 odbočuje do Obchodní ulice | 20.9.1997 Poblíž zastávek Floriánské námestí byla zachycena na lince 3 jediná vypravená souprava vozů typu T3M evidenčních čísel ev.č.7602+7610. Souprava najíždí na tříkolejnou trať, sloužící jako řadící koleje před křižovatkou | 20.9.1997
7077 - 9
20.9.1997
7079
20.9.1997
7080 - 9
20.9.1997
7086 - 1
20.9.1997
7602+7610 - 3
20.9.1997
Stejná souprava jako na minulém snímku (ev.č.7602+7610 na lince 3) vyfotografovaná zezadu ve smyčce Hlavná stanica. Vůz vlevo vzadu je operativní záloha, využívající odstavnou kolej na smyčce dodnes | 20.9.1997 Setkání sólo vozu T3SU ev.č.7706 na lince 2 se soupravou vozů T6A5 ev.č.7901+7902 na lince 11 na Floriánském náměstí. Na soupravě vozů T6A5 stojí za povšimnutí zejména původní střešní linková orientace na zadním voze | 20.9.1997 Detail vozu ev.č.7706 na lince 2 o několik metrů blíže k fotografovi, než na minulém snímku. Zajímavé je provedení reklamních panelů na střeše vozidla, typické pro bratislavský provoz | 20.9.1997 Vůz ev.č.7720, vypravený na linku 8, přijíždí k zastávce Predstanicne namestie. V současné době takovou zastávku v Bratislavě nenalezneme, první zastávka od smyčky Hlavná stanica se dnes jmenuje Kooperativa | 20.9.1997 Na zastávce Trnavské mýto byl zachycen vůz ev.č.7735 na lince 2. Některý z řidičů, jezdících s tímto vozem, jej vybavil barevnou úpravou nárazníku a zpětných zrcátek | 20.9.1997
7610+7602 - 3
20.9.1997
7706 - 2
7902+7901 - 11
20.9.1997
7706 - 2
20.9.1997
7720 - 8
20.9.1997
7735 - 2
20.9.1997
Souprava vozů ev.č.7737+7738 vypravená na linku 4 manipuluje v zadní části zastávky Karlova Ves ve směru do centra během výluky tratě na Dúbravku. Trať i zastávka jsou po nedávné rekonstrukci | 20.9.1997 Souprava vozů ev.č.7795+7796 byla zachycena na lince 12 při průjezdu křižovatkou Trnavské mýto poblíž stejnojmenné zastávky. Reklamní nátěr Allianz byl jedním z několika, které se vyskytovaly v České i Slovenské republice ve stejném provedení | 20.9.1997 Na lince 1 byly během naší návštěvy k vidění jak soupravy tramvají T3SU, tak i vozy K2. Souprava ev.č.7823+7824 byla zachycena v pozdním odpoledni při příjezdu do zastávky Poštová | 20.9.1997 Operativní záloha ve smyčce Hlavná stanica byla v den návštěvy Bratislavy zajištěna soupravou vozů ev.č.7827+7704 | 20.9.1997 Automatický fotoaparát typu krabička od mýdla si neuměl poradit se špatnými světelnými podmínkami, ale na snímku se nachází souprava vozů T6A5 ev.č.7901+7902 na lince 11 v původním provedení. Snímek byl pořízen poblíž zastávky Americké námestí | 20.9.1997
7737+7738 - 4
20.9.1997
7795+7796 - 12
20.9.1997
7823+7824 - 1
20.9.1997
7827+7704
20.9.1997
7901+7902 - 11
20.9.1997
Z električkového tunelu právě v původním směru trati vjela do křižovatky směrem k zastávce Tunel souprava tramvají T6A5 ev.č.7923+7924 vypravená na linku 5, proč jako jediná jezdila na přední sběrač je pro autory záhadou i do dnešních dní... | 20.9.1997 V opačném směru projíždí stejnou křižovatkou u vjezdu do tunelu souprava vozů ev.č.7927+7928, rovněž vypravená na linku 5 | 20.9.1997 Poblíž zastávky Detvianska na trati ve směru na Raču byla zachycena souprava vozů ev.č.7931+7932, vypravená na linku 11 | 20.9.1997 Na transparentu soupravy ev.č.7939+7940 na lince 5 si můžeme přečíst konečnou zastávku Karlova Ves a tramvaj je prázdná. Na trati na Dúbravku je výluka a prázdná souprava manipuluje v blízkosti zastávky Karlova Ves | 20.9.1997 Poslední přírůstek bratislavského vozového parku v roce 1997 - souprava tramvají T6A5 ev.č.7949+7950, vyrobená v ČKD DS v obdobném provedení, jako vozy druhé série pro Prahu. Souprava byla zachycena na lince 3 poblíž zastávek Floriánské náměstí | 20.9.1997
7923+7924 - 5
20.9.1997
7927+7928 - 5
20.9.1997
7931+7932 - 11
20.9.1997
7939+7940 - 5
20.9.1997
7949+7950 - 3
20.9.1997

Související články:
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021