Ač byl v roce 2010 rekonstruován celý úsek vedený ulicemi Vyšehradskou a Na Slupi ohraničený křižovatkami
Moráň
a
Albertov, původní plány hovořily zcela jinak. Když totiž v roce 2007 vznikal pomyslný balík investičních akcí
a aktualizoval se pasport tramvajových tratí, figurovala v něm pouze zmínka o nutné rekonstrukci kolejových protioblouků v prostoru křižovatky
Botanická zahrada, kde vznikla lokální porucha vyžadující si větší stavební zásah.
Když se v roce 2009 hledalo vhodné místo pro vyzkoušení nové technologie opravy tramvajových tratí metodou
velkoplošných panelů systému Light rail Boegl (LRB), patřil předmětný úsek mezi nejžhavější adepty pro její vyzkoušení. Výrobce však nebyl schopný dodat přesné panely
kopírující relativně složité směrové a výškové vedení tratě (opravdu není jednoduché vymodelovat esíčko z protioblouků a s přechodnicemi,
a to celé v údolnicovém oblouku), byl nakonec vybrán pro zkoušku úsek v křižovatce Střelničná.
Když ani následně vybraný termín rekonstrukce na podzim roku 2009 nebyl naplněn, protože nedošlo k dohodě s politickou reprezentací,
a při vědomí, že úsek je z části tvořen velkoplošnými panely BKV z "úspěšné" série z let 1994 až 1997, přistoupila jednotka Dopravní
Cesta Tramvaje (jDCT) k přípravě projektu rekonstrukce tramvajové tratě jako celku pro následující rok. Oprávněnost tohoto rozhodnutí
se potvrdila záhy. Úsek v oblouku u Emauzského kláštera se začal rozpadat před očima a musela zde být výrazně omezena rychlost. Navíc
27. června 2010 došlo vlivem teplotní roztažnosti z důvodu vysokých teplot ke vzdutí kolejnice a vyhřeznutí dvou velkoplošných panelů BKV
v křižovatce Botanická zahrada. Oprava takto poškozené trati byla vykonána provizorně a na trati byl s okamžitou platností zakázán provoz
vozů Škoda 14T a 15T.
Již od prosince 2009 probíhají přípravy na rekonstrukci trolejového vedení. V ulici Na Slupi se nové sloupy staví již v tomto období,
v průběhu letních prázdnin dochází postupně k betonování základů pro stožáry trakčního vedení a jejich instalaci ve Vyšehradské ulici.
Trolejové vedení ale do zahájení výluky zůstává vesměs na původních stožárech.
Samotná rekonstrukce tramvajové trati započala 1. září 2010 a byla rozvržena do dvou základních etap podle úseků uzavírek. Při první
se renovoval úsek vedený ulicí Vyšehradskou, ve druhé úsek vedený ulicí Na Slupi. Při každé etapě byl zachován automobilový provoz ve druhém
úseku. První etapa navíc obsahovala podetapu, při které došlo od 3. do 6. září k úplné uzavírce křižovatky Moráň a souvisejících úseků,
pro výměnu kolejového rozvětvení.
Již dva dny po začátku rekonstrukce tak byl celý úsek ve Vyšehradské ulici zbavený kolejnic B1 a velkoplošných panelů BKV a zatímco se
pracovníci Vrchní stavby přesunuli na kolejové rozvětvení Moráň, externí firma odfrézovávala podkladní vrstvy a očišťovala těleso. V pátek
3. září dochází ještě za provozu tramvají mezi Karlovým a Palackého náměstím k rozebírání dlažby na rozvětvení Moráň a očisťování a
odstranění nepojížděné kolejové konstrukce, aby po začátku víkendové výluky ve 20 hod mohla být přes noc konstrukce zcela demontována
a odbagrováno podloží v místě napřímení protisměrných oblouků přivádějících trať do Vyšehradské ulice. V průběhu soboty dochází k usazení
nových výhybek a rozvozu zbývajících konstrukcí a betonování připravených kolejových polí. Jelikož musí být zachován provoz automobilové
dopravy, dochází ke komické situaci, kdy na sebe navazují dva nesouhlasné stavy kolejové konstrukce v místě provizorního přejezdu pro
automobily. Osa tramvajové tratě je v tomto místě nově posunuta o cca 1,5m východním směrem, výhybky jsou nově tvořeny blokovými výměnami.
Neděle 5. září se nesla v duchu pouze dokončovacích prací na rozvětvení, sváření a dlaždičských prací.
Dne 6. září dochází k odstranění provizorního přejezdu, odfrézování zbytku podkladních vrstev a prvním instalacím nového kolejiva
s upevněním W-tram. K 8. září začínají také první betonáže pevné jízdní dráhy. Stejně jako v případě Plzeňské u křižovatky s Mozartovou jsou
i zde pro zachování správného rozchodu a převýšení ve směrově i sklonově náročných podmínkách Vyšehradské ulice a pro usnadnění betonáže,
pod kolejnice ukládány v nepravidelných intervalech železobetonové pražce.
Průběžná druhá betonáž nad bokovnicemi v následujících dnech umožní položení povrchů a ukončení první etapy k 17. září. V průběhu víkendu
18. a 19. září se práce přesunou na renovaci přejezdu Benátská x Vyšehradská a po něm bude zahájena druhá etapa. Její součástí je též úprava
zastávkových ostrůvků a příprava pro možnost úpravy zastávky Botanická zahrada do centra jako zastávkového mysu.
Po rekonstrukci bude celá trať nově tvořena pevnou jízdní dráhou založenou na podkladnicích W-tram s živičným krytem. Pouze úsek na
Karlově náměstí je tvořen kolejovým polem na betonových pražcích s krytem z velké žulové dlažby.
Rekonstrukce tramvajové trati bude ukončena k 8. říjnu 2010 kolaudační jízdou a od následného ranního výjezdu 9. října 2010
bude na trati obnoven pravidelný provoz.