Scanjournal č.039

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.039

Fotografické okénko do nedávné historie


39. Praha v lednu 1998
V pořadí 39. vydání Scanjournalu nás zavede do ulic Prahy v lednu roku 1998. V provozu byly novinkou tramvaje typu T6A5 z poslední dvacetikusové série. Třetí série vozů T6A5 měla oproti prvním dvěma sériím novinku ve formě bočních digitálních transparentů. Současně s dodávkami nových tramvají probíhala nadále šrotace vyřazených vozů T3, z nichž některé byly odstaveny již od jara roku 1996. Některé starší vozy typu T3 opustily po mnoha letech žižkovskou vozovnu, aby dosloužily v jiných vozovnách. Nikdo tehdy netušil, že dodané vozy T6A5 budou na dlouhých osm let poslední nové vozy v provozu...
V lednu 1998 došlo vzhledem k dodávkám vozů T6A5 k přesunům starších vozů T3 z vozovny Žižkov. Z první série vozů T3 zůstal ve vozovně Žižkov pouze vůz ev.č.6124, který jezdil v lednu v soupravě s novější tramvají T3 ev.č.6630. Tato napůl reklamní souprava byla vyfotografována na lince 9 na Andělu | 19.1.1998 Souprava vozů T3 ev.č.6142+6103 z první série tramvají T3 byla v lednu 1998 přesunuta ze Žižkova do vozovny Pankrác. Ve svém novém působišti byla vyfotografována na lince 18 v zastávce Pražského povstání | 17.1.1998 Strašnická souprava vozů T3 ev.č.6678+6638 klesá k zastávce Královský letohrádek. Krásných souprav vozů T3 se starou kabinkou a případně také oblými směrovkami (vůz ev.č.6678) sice ubývalo, ale stále byly ze Strašnic na linku 22 denně vypravovány. Dnes potkáváme vůz T3 ev.č.6678 v Praze jako T3R.P pod novým ev.č.8245 | 29.1.1998 Další ze strašnických vozů, ev.č.6700, právě zastavil na lince 7 v zastávce Anděl. Také tato tramvaj se přeměnila na vůz typu T3R.P a dnes ji potkáváme s ev.č.8242 | 25.1.1998 Slušivá celovozová reklama Večerníku Praha na voze T3 ev.č.6763, vypraveném z vozovny Kobylisy na linku 14. Snímek byl pořízen u zastávky Na Knížecí, přes kterou byla linka v té době nově vedena | 14.1.1998
6124+6630 - 9
19.1.1998
6142+6103 - 18
17.1.1998
6678+6638 - 22
29.1.1998
6700 - 7
25.1.1998
6763 - 14
14.1.1998
Míjení souprav linky 22 u Královského letohrádku. Souprava vozů T3SUCS ev.č.7128+7129 existuje dodnes, jen ta alej mezi kolejemi během uplynulých let trošku povyrostla | 29.1.1998 Vůz T3SUCS ev.č.7251 byl opatřen odlišným nátěrem ke zvýraznění poptávkového otevírání dveří. V lednu 1998 jezdil sólo na lince 14 a vyfotografován byl u zastávky Palackého náměstí | 9.2.1998 Celovozová reklama Coris na soupravě T3M ev.č.8023+8024 je známá spíše na pankráckých linkách, avšak v první polovině roku 1998 byla souprava v hloubětínské vozovně a tak mohla být vyfotografována se sněhovým popraškem na lince 12 na Malostranském náměstí | 28.1.1998 V Hloubětíně byl vůz T3M ev.č.8023 s reklamou Coris provozován i jako sólo. Na snímku je zachycen v zastávce Trojská na lince 5 | 11.1.1998 Zatímco tramvaje typu RT6N1 již ve zkušebním provozu vozily cestující, probíhaly intenzivní testy novějšího modelu RT6S bez cestujících. Modrobílý vůz s číslem 0031 byl v lednu 1998 v provozu prakticky denně. Vyfotografován byl na Náměstí bratří Synků | 17.1.1998
7128+7129 - 22
29.1.1998
7251 - 14
9.2.1998
8023+8024 - 12
28.1.1998
8023 - 5
11.1.1998
0031
17.1.1998
V souvislosti s dodávkou třetí série vozů T6A5 bylo rozhodnuto na všech starších tramvajích T6A5 nahradit boční papírové cedule digitálními transparenty po vzoru třetí série. Proto na následujících snímcích přiblížíme původní umístění bočního informačního systému na vozech T6A5 číselné řady 8601-8730. Na snímku ze stanice Spojovací je zřejmé umístění původních bočních orientací na soupravě vozů 8715+8716 | 11.1.1998 Detail boční orientace byl vyfotografován na voze T6A5 ev.č.8730 (zadní vůz soupravy 8729+8730 na lince 6) | 8.1.1998 Pohled do interiéru vozu T6A5 ev.č.8668 (zadní vůz soupravy 8667+8668 na lince 4). Na levé straně je zřejmé umístění přední ze dvou bočních orientací | 25.1.1998 Detail boční orientace ve voze T6A5 ev.č.8668 (zadní vůz soupravy 8667+8668 na lince 4) | 25.1.1998 Pohled do interiéru vozu T6A5 ev.č.8668 (zadní vůz soupravy 8667+8668 na lince 4). Na pravé straně je zřejmé umístění zadní ze dvou bočních orientací | 25.1.1998
8715+8716 - 9
11.1.1998
8729+8730 - 6
8.1.1998
8668+8667 - 4
25.1.1998
8668+8667 - 4
25.1.1998
8668+8667 - 4
25.1.1998
Konečně se dostáváme k novým vozům T6A5 ze třetí série. První vypravení nových tramvají bylo na linkách 5 a 14, kde jezdily sólo vozy. Na snímku je první vůz třetí série, ev.č.8731, na lince 14 v zastávce Křížová v Radlické ulici ve směru do centra | 20.1.1998 Nový vůz T6A5 ev.č.8733 byl vyfotografován na lince 5 v zastávce Masarykovo nádraží | 8.1.1998 Na počátku února 1998 byly vozy T6A5 z nové série vypraveny i v soupravách. Na lince 9 byla u Anděla u křížení s železniční vlečkou smíchovské Tatrovky vyfotografována souprava vozů ev.č.8737+8738 | Ve smyčce Vozovna Kobylisy se setkaly dvě generace vozů z vozovny Žižkov. Vlevo na lince 5 nový vůz T6A5 ev.č.8733, vpravo na lince 14 vůz typu T3 ev.č.6622 | 8.1.1998 Zatímco do pražských ulic vyjelo 20 nových tramvají typu T6A5, na odstavných kolejích nákladového nádraží na Smíchově čekala některé staré tramvaje T3 již jen šrotace. Na snímku v popředí pozůstatky vozu ev.č.6444. Zelená barva připomíná celovozovou reklamu Vaillant, se kterou vůz ev.č.6444 dojezdil | 14.1.1998
8731 - 14
20.1.1998
8733 - 5
8.1.1998
8737+8738 - 9
12.2.1998
8733 - 5
6622 - 14
8.1.1998
6444
14.1.1998

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024