Scanjournal č.042

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.042

Fotografické okénko do nedávné historie


42. Praha v únoru 1998
Ve 42. vydání Scanjournalu se podíváme do ulic Prahy v únoru roku 1998. Novinkou ve vozovém parku byly vozy T6A5 třetí série, které vozovna Žižkov již vypravovala na většinu svých linek. Na Smíchově byla zahájena demolice bývalé továrny ČKD Tatra a tak se podíváme několika snímky i do oblasti u Anděla. Kromě dokumentace každodenního běžného provozu objektiv fotoaparátu zachytil v únoru také jednu mimořádnou událost s vykolejením tramvaje typu KT8D5 na křižovatce u smyčky Hloubětín, dnes s přídomkem Starý.
Z důvodu dodávek třetí série vozů T6A5 do vozovny Žižkov docházelo k přesunům vozů nejnižších evidenčních čísel z Žižkova do jiných vozoven. Tak se na konci února dostala souprava vozů T3 ev.č.6092+6228 do vozovny Kobylisy, ze které byla vypravena na linku 12 a vyfotografována na Újezdě. Oba vozy se v Kobylisích dlouho neohřály - vůz T3 ev.č.6092 putoval ještě v únoru na Pankrác a vůz T3 ev.č.6228 zpět na Žižkov | 23.2.1998 Několik let jezdila na Pankráci souprava vozů ve složení T3 ev.č.6321+6323. V únoru 1998 bylo pořadí vozů v soupravě změněno a do čela se dostal vůz ev.č.6323. Změněná souprava byla zachycena na lince 11 na zastávce Želivského | 18.2.1998 Vůz T3 ev.č.6355 patřil k nevelkému počtu vozů, které dožily do konce 90. let s původním typem dveří a zároveň s tlustými okenními rámečky typickými pro necelých 200 vozů z let 1964 a 1965. Na snímku ze smyčky u ústředních dílen je zařazen jako řízený v soupravě vozů T3 ev.č.6356+6355 na lince 11 | 18.2.1998 Pohled do interiéru vozu T3 ev.č.6355 odhaluje kromě tlustých okenních rámečků také starší typ dveří. Tyto dveře byly na vozy T3 pro Prahu instalovány do roku 1968 a v 90. letech byly téměř vždy lakovány zevnitř stříbrošedě | 18.2.1998 Interiér vozu T3 ev.č.6355 při pohledu zezadu dokumentuje typické dobové provedení kabiny většiny zbývajících Pankráckých vozů T3 z číselné řady 63xx a 64xx | 18.2.1998
6092+6228 - 12
23.2.1998
6323+6321 - 11
18.2.1998
6355+6356 - 11
18.2.1998
6355
18.2.1998
6355
18.2.1998
Přes dodávky vozů T6A5 a jimi vyvolané přesuny vozů vypravovala vozovna Žižkov i nadále hojně soupravy složené pouze z vozů T3. Na snímku ze zastávky Strašnická je souprava T3 ev.č.6618+6619 vypravená na linku 19 | 16.2.1998 Další žižkovská devatenáctka na Strašnické - souprava úplně nových tramvají typu T6A5 ev.č.8733+8734 | 16.2.1998 A do třetice ze Strašnické - tentokrát linka 26 a jedna z klasických souprav z vozovny Strašnice - vozy T3 ev.č.6692+6693 | 16.2.1998 Na náměstí Míru se potkaly dvě soupravy na lince 4. Ve směru do centra jede souprava vozů T3 ev.č.6639+6676 z vozovny Strašnice a ve směru z centra souprava vozů typu T6A5 ev.č.8629+8630 z motolské vozovny | 20.2.1998 Ukončení linky 4 na Kotlářce bylo v únoru 1998 mimořádné z důvodu výluky, linka normálně jezdila až na Sídliště Řepy. Na snímku vjíždí do výstupní zastávky na Kotlářce souprava vozů T6A5 ev.č.8671+8672. Čelní vůz této soupravy se o deset let později stal první vyřazenou tramvají svého typu | 22.2.1998
6618+6619 - 19
16.2.1998
8733+8734 - 19
16.2.1998
6692+6693 - 26
16.2.1998
6639+6676 - 4
8630+8629 - 4
20.2.1998
8671+8672 - 4
22.2.1998
Linka 7 již dnes na Kotlářku nejezdí, ale v 90. letech sem patřila. O víkendech byla provozována sólo a vozovna Strašnice sem vypravila vůz T3SU ev.č.7010 s nárazníkem z typu T3 | 22.2.1998 Souprava vozů T3SUCS ev.č.7286+7287 na lince 9 projíždí před likvidovanou továrnou, kde byly oba vozy v roce 1989 vyrobeny. Snímek pochází z Plzeňské ulice u zastávky Anděl, dnes by na jeho pozadí byla budova obchodního centra Nový Smíchov | 19.2.1998 Zatímco na Smíchově se bourala původně Ringhofferova továrna, na náměstí Republiky začínaly stavební práce k zastavění dlouholeté proluky na nároží ulic Na Poříčí a V Celnici. V popředí projíždí obvykle zadní vůz T6A5 ev.č.8610, řazený nezvykle jako sólo na lince 14, jen díky tomu, že jeho čelní vůz ev.č.8609 byl odstavený po vážné nehodě | 19.2.1998 Zatímco sólo vůz T6A5 ev.č.8610 z minulého snímku byl nezvyklý, tramvaj ev.č.8728 byla na lince 14 k vidění poměrně často. Řazení vozů ve vozovně Motol mělo ze začátku provozu vozů T6A5 pevný řád a tak některé vozy jezdily výhradně v ucelených soupravách a jiné se často pohybovaly sólo. Snímek byl pořízen v zastávce Palackého náměstí | 19.2.1998 Tato fotografie již byla publikována, ale zaslouží si být doložena v provozním přehledu z února 1998. Vůz RT6N1 ev.č.9101 sice s cestujícími najezdil asi nejméně ze všech tramvají RT6N1, ale přesto se v provozu objevil. Na snímku je zachycen na zastávce Želivského | 18.2.1998
7010 - 7
22.2.1998
7286+7287 - 9
19.2.1998
8610 - 14
19.2.1998
8728 - 14
19.2.1998
9101 - 11
18.2.1998
V posledních pěti snímcích se přesuneme na křižovatku u zastávky Hloubětín (dnes Starý Hloubětín), kde došlo k vykolejení tramvaje KT8D5 ev.č.9046, vypravené na náhradní výlukové lince | 18.2.1998 Tramvaj KT8D5 ev.č.9046 vykolejila tak nešťastně, že musel být zastaven tramvajový provoz i ve směru na Lehovec a automobilová doprava musela být obousměrně převedena do jízdního pásu, sloužícího běžně pro směr z centra | 18.2.1998 K nakolejení tramvaje bylo použito pohotovostní vozidlo Berger, jako ostatně v této době obvykle. Tramvaj byla vykolejena pouze předním podvozkem a tak stačilo nadzvednout krajní článek vozu | 18.2.1998 Detail zdvihání tramvaje KT8D5 ev.č.9046 při jejím nakolejování po mimořádné události u zastávky Hloubětín. Dnes již tramvaj s číslem 9046 nepotkáme, byla modernizována na vůz KT8D5RN2.P ev.č.9096 | 18.2.1998 Vykolejenou tramvaj musely objíždět také autobusové linky, vedené Poděbradskou ulicí ze sídliště Černý Most ke stanici metra Českomoravská. Tak se zde objevil v protisměru na tramvajovém tělese i Ikarus ev.č.4442 vypravený na linku 141 | 18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
Ikarus 442 - 141
9046 - X
18.2.1998

Související články:
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021