Scanjournal č.043

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.043

Fotografické okénko do nedávné historie


43. Ústřední dílny v únoru 1998
Čtyřicátý třetí díl Scanjournalu nás zavede do areálu ústředních dílen Dopravního podniku, kde se podíváme na vozy, které se zde nacházely na venkovním kolejišti. Některé vozy zde byly odstaveny z důvodu vyřazení z provozu a čekala je již pouze likvidace, jiné trávily venku pouze kratší pauzu v průběhu oprav nebo pravidelných dílenských prohlídek. Sice v tomto díle neuvidíme žádné fotografie z provozu, ale na odstavených vozech si ukážeme několik zajímavostí.
Vyřazený cvičný vůz T3 ev.č.5507 (ex ev.č.6187) již v dílnách čeká jen na šrotaci. Na voze stojí z povšimnutí staré dveře s panty zvenku (již jsme si o nich povídali v minulém díle u fotky vozu T3 ev.č.6355) | 18.2.1998 Pohled zezadu na cvičný vůz T3 ev.č.5507 nám ukazuje zajímavou kombinaci starých a nových prvků zadních světel. Vůz má dodatečně nainstalovánu couvačku a dvě červená světla indikující činnost kolejnicových brzd dle vzoru vozů T3SUCS. Kromě toho má také původní kulaté sdružené svítilny z vozů T3, avšak i ty jsou přesunuty do polohy dle pozdějších sérií. Úpravy koncových světel a směrovek dle pozdějších sérií vozů byly v Praze velmi časté | 18.2.1998 Vůz T3 ev.č.6207 sloužil po svém vyřazení necelý rok jako zadní vůz do souprav cvičných jízd. Za tímto účelem byl přečíslován na ev.č.5512. Na snímku je již rozebírán před šrotací | 18.2.1998 Čelní pohled na rozebíraný vůz T3 ev.č.5512 (ex ev.č.6207) | 18.2.1998 Pohled na stanoviště řidiče vozu T3 ev.č.5512 (ex ev.č.6207). Vnitřní evidenční číslo v kabině nebylo ve voze změněno | 18.2.1998
5507
18.2.1998
5507
18.2.1998
5512
18.2.1998
5512
18.2.1998
5512
18.2.1998
Vůz T3 ev.č.6388 uzavírá trojici vozů, čekajících v dílnách na šrotaci. Z provozu s cestujícími byl odstaven na konci roku 1997. Podívejme se na zásuvku mnohočlenného řízení na čele vozu - na předním čele se nejedná o původní provedení, ale o úpravu podle pozdějších sérií. Část čela vozu byla zřejmě někdy vyměněna po nehodě | 18.2.1998 Zásuvka na zadním čele vozu T3 ev.č.6388 má jiný tvar - je menší. Jedná se totiž o původní provedení. Na snímku je otevřená, zavřenou starou zásuvku si můžeme prohlédnout na voze T3 ev.č.6470 o dva snímky dále | 18.2.1998 Pohled do interiéru vozu T3 ev.č.6388 naznačuje důvod jeho vyřazení. V otevřeném kabelovém kanále vidíme ohořelé kabely - zřejmě došlo k závadě na elektroinstalaci | 18.2.1998 Na čele vozu T3 ev.č.6470 vidíme starou zásuvku mnohočlenného řízení. Vůz byl odstaven po menší nehodě v lednu 1998 a v dílnách postupně upraven na cvičný vůz T3 ev.č.5518 (dokončen v roce 2000) | 18.2.1998 U vozu T3 ev.č.6388 jsme se zmínili o výměně části čela. Na tomto snímku vidíme vůz T3M ev.č.8106, který měl nehodu, po které musela být rovněž vyměněna část čela vozu | 18.2.1998
6388
18.2.1998
6388
18.2.1998
6388
18.2.1998
6470
18.2.1998
8106
18.2.1998
Odstavený vůz T3M ev.č.8088/I nebyl po vyřazení sešrotován, neboť z jeho skříně bude postaven cvičný vůz. Za půldruhého roku bude opět jezdit po Praze s číslem 5519. V pozadí vyčkává na opravu vůz T3 ev.č.6102 | 18.2.1998 Pozorní čtenáři článků na našich internetových stránkách jistě znají vůz T3G ev.č8200. Přestože byl modernizován v roce 1994, do provozu s cestujícími byl uveden až v roce 2000. Po dlouhé době odstavení ve vozovně Hloubětín byl převezen do ústředních dílen s cílem opravy a zprovoznění, přestože na začátku roku 1998 tomu ještě nic příliš nenasvědčovalo | 18.2.1998 Zadní čelo vozu T3G ev.č.8200, který trpělivě čeká na své lepší zítřky | 18.2.1998 Ve druhé polovině 90. let proběhlo v dílnách mnoho úprav, které se občas projevily i na venkovním kolejišti. Tak se mohlo stát i to, že před vozem ev.č.9002 čekajícím na dílenskou prohlídku končila (a i v roce 2011 končí) kolejnice odpojené koleje v novém živičném povrchu | 18.2.1998 Interiér tramvaje T3 ev.č.6537 v průběhu demontáže interiéru. Vůz se v roce 1998 ještě vrátil do provozu a jezdil až do roku 2003, kdy byl modernizován na T3R.P ev.č.8395 | 18.2.1998
8088
18.2.1998
8200, 8088, 6102
18.2.1998
8200
18.2.1998
9002
18.2.1998
6537
18.2.1998

Související články:
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021