Scanjournal č.049

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.049

Fotografické okénko do nedávné historie


49. Brno 18. dubna 1998
Čtyřicátýdevátý díl Scanjournalu se odehrává v Brně dle 18. dubna 1998. Do Brna jsem se toho dne vydal pořádně se projet poslední soupravou vozů T2 ev.č.1470+1462, která byla stále v běžném provozu s cestujícími a jezdila na lince 8. První část fotografií bude tedy věnována této soupravě. Pak se podíváme na vozy T3 z prvních sérií, konkrétně ev.č.1500 a 1495 a ukážeme si některé původní prvky, se kterými jezdily tyto vozy v Brně až do svého vyřazení. No a nakonec nás čeká několik článkových tramvají K2 a K2R...
Poslední souprava tramvají typu T2 jezdila v dubnu 1998 na lince 8. Vyfotografována je v zastávce Soukenická poblíž křižovatky Nové Sady. Souprava byla vyzdobena vkusnou a nevtíravou upoutávkou na čtyřicáté výročí vozovny v Medlánkách a tramvají T2 v Brně | 18.4.1998 Každý, kdo fotí tramvaje to musí znát... Podmínky jsou nejisté, ale touha vás neúprosně žene na TO MÍSTO, máte TEN ZÁBĚR v hlavě a prostě musíte. A když TO FAKT VYJDE, tak je tramvajový fotoamatér je moc šťastný. Souprava T2 ev.č.1470+1462 na lince 8 byla z nadhledu vyfotografována na příjezdu do zastávky Běloruská, kde už ji vyhlíží čekající cestující | 18.4.1998 Dnes už do Líšně jezdí jen obousměrné tramvaje, ale v roce 1998 zde byla ještě smyčka u dnešní zastávky Kotlanova. Na smyčce v Líšni se souprava T2 ev.č.1470+1462 setkala se soupravou tramvají T3M ev.č.1589+1542, vypravenou rovněž na linku 8 | 18.4.1998 Souprava T2 ev.č.1470+1462 přijíždí ve směru od Líšně k zastávkám Hlavní nádraží | 18.4.1998 Pořádnou fotku vozu předního vozu soupravy T2 ev.č.1470+1462 z dveřní strany nemám, tak se podívejme alespoň na tuhle z výstupní zastávky smyčky Starý Lískovec | 18.4.1998
1470+1462 - 8
18.4.1998
1470+1462 - 8
18.4.1998
1470+1462 - 8
1589+1542 - 8
18.4.1998
1470+1462 - 8
18.4.1998
1470+1462 - 8
18.4.1998
Na stejném místě jsem vyfotografoval soupravu T2 ev.č.1470+1462 i zezadu. V levém horním rohu si povšimněte efektu způsobeného deset let odleželým otiskem prstu na negativu | 18.4.1998 V následujících snímcích ze Starého Lískovce se podíváme do interiéru vozu T2 ev.č.1462, zadního v soupravě ev.č.1470+1462. Tento vůz měl ještě zachovánu kabinu z plexiskla, byť prošla úpravami, např. dosazením dveří | 18.4.1998 Průhled vozem T2 ev.č.1462 zezadu. Na stropě jsou zřetelná místa původních žárovkových svítidel, která byla nahrazena zářivkami z vozů T3 | 18.4.1998 Spokojení cestující si čtou noviny a uhánějí městem Brnem v tramvaji T2 ev.č.1462 v soupravě ev.č.1470+1462 na lince 8 | 18.4.1998 Detail zadní části interiéru vozu T2 ev.č.1462 v soupravě ev.č.1470+1462 na lince 8 | 18.4.1998
1462+1470 - 8
18.4.1998
1462
18.4.1998
1462
18.4.1998
1462
18.4.1998
1462
18.4.1998
Kromě tramvají T2 bylo pro Pražáka v Brně ještě jedno veliké lákadlo. Všechny zbývající tramvaje T3 z prvních sérií již v Praze jezdily s okny vyměněnými podle vzoru pozdějších sérií. V Brně tomu tak však nebylo a tak má přední vůz soupravy T3 ev.č.1500+1522 na lince 1 ještě úzkou otevírací část oken, což bylo typické pro první série tramvají T3 vyráběné do roku 1964. Snímek byl pořízen na Mendlově náměstí | 18.4.1998 V interiéru vozu T3 ev.č.1500 zaujme kromě již popsaných úzkých oken také původní provedení sedaček s koženkovým potahem a velkým přidržovacím madlem. Tyto sedačky byly v roce 1998 v Brně ještě na několika vozech běžně v provozu, zatímco v Praze byly na všech starších vozech sedačky vyměněny za laminátové. Snímek byl pořízen na příjezdu do smyčky Bystrc, Ečerova | 18.4.1998 Přední část interiéru vozu T3 ev.č.1500 ve smyčce Bystrc, Ečerova. Kabina pro řidiče byla ve voze v rámci dílenských prohlídek zcela přestavěna | 18.4.1998 Průhled vozem T3 ev.č.1500 ve směru od kabiny dozadu. Na snímku je kromě úzkých oken zřetelné i umístění vnitřních okrasných lišt. Ty byly v Praze zachovány v této době na více vozech také, ale byly přetřeny barvou. V Brně byly lišty hrdě ponechány do konce provozu | 18.4.1998 Další snímek interiéru vozu T3 ev.č.1500 ze smyčky Bystrc, Ečerova přináší detailní pohled v oblasti u zadních dveří. Je zde dobře vidět úzké okno, staré sedačky, původní dveře i okrasná lišta | 18.4.1998
1500+1522 - 1
18.4.1998
1500
18.4.1998
1500
18.4.1998
1500
18.4.1998
1500
18.4.1998
Na posledním snímku z interiéru vozu T3 ev.č.1500 se podíváme na zadní plošinu. Opět velmi dobře vidíme vnitřní okrasné lišty a také je zřetelné dodatečně instalované otočné madlo k otevírání střešní větrací klapky (má červenou barvu). V Brně si cestující mohli na starých vozech T3 otevírat a zavírat střešní klapky, v Praze musel přijít řidič s čtyřhrannou kličkou | 18.4.1998 Druhým vozem T3 s úzkými okny, na který se podíváme, je vůz ev.č.1495. Byl zachycen na lince 11 jako zadní v soupravě vozů ev.č.1527+1495 na Moravském náměstí | 18.4.1998 Interiér vozu T3 ev.č.1495 je podobný vozu 1500, rozdílná je pouze kabina řidiče, která je na voze ev.č.1495 původní s doplněním dveří z plexiskla. Snímek byl pořízen v soupravě ev.č.1527+1495 na lince 11 poblíž zastávky Lesná | 18.4.1998 Šaliny typu K2 s vlnitými bočními plechy byly léta nepsaným tramvajovým symbolem Šalingradu. Několik kousků mi náhodně přijelo i na dubnovém výletě zaměřeném hlavně na jiné vozy. Na snímku je tramvaj K2 ev.č.1027 na lince 9 v zastávce Tkalcovská | 18.4.1998 Interiér tramvaje K2 byl zdokumentován na voze ev.č.1083 na lince 7 poblíž smyčky Židenice, Stará osada | 18.4.1998
1500
18.4.1998
1495+1527 - 11
18.4.1998
1495
18.4.1998
1027 - 9
18.4.1998
1083
18.4.1998
Tramvaj K2 ev.č.1068 se starším provedením evidenčního čísla jsem potkal na Mendlově náměstí na lince 5 | 18.4.1998 Při číhání na soupravu T2 se podařilo vyfotografovat na zastávce Běloruská z nadhledu také tramvaj K2 ev.č.1098 na lince 5 | 18.4.1998 Na vozech K2 již probíhal modernizační program. Jeden z vozů typu K2R byl vyfotografován ve smyčce Královo pole, Červinkova na lince 12 | 18.4.1998 V průběhu let se podoba modernizovaných vozů K2R měnila. Tak se stalo, že jsem mohl potkat a vyfotografovat jeden z prvních modernizovaných vozů s ponecháním původních rozlamovacích dveří. Vůz ev.č.1079 byl vyfotografován na lince 2 v zastávce Tkalcovská | 18.4.1998 Na závěr jsem si nechal jeden trolejbus. Škoda 14Tr ev.č.3251 stojí ve smyčce u Hlavního nádraží a chystá se zamířit do Šlapanic, kam jsem však v roce 1998 nejel. Snad se tam projedu v roce 2011... | 18.4.1998
1068 - 5
18.4.1998
1098 - 5
18.4.1998
1053 - 12
18.4.1998
1079 - 2
18.4.1998
3251 - 131
18.4.1998

Související články:
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021