Scanjournal č.052

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.052

Fotografické okénko do nedávné historie


52. Praha v červnu 1998
Dnešní vydání Scanjournalu se věnuje zejména náhradním linkám, zřízeným během výluk v druhé polovině června 1998. Zásadní v tomto období byla dvoutýdenní výluka křižovatky Flora a trati ve Vinohradské ulici. Během této výluky byly linky č. 11 a 16 ukončeny na kolejovém přejezdu v zastávce Orionka a v úsecích Olšanské Hřbitovy až Ústřední dílny DP respektive Spojovací byly zřízeny náhradní linky 31 a 36. Brzy po konci této výluky nastala neplánovaně další výluka, během které byl využit jeden z pevných kolejových přejezdů, na kterém byla ukončena linka označená číslem 39. Jak to s linkou 39 bylo, to se dozvíme v následujících obrázcích...
Na rozjezd se podíváme jedním snímkem do naprosto běžného provozu. Na pravidelnou linku 34 se občas nedostávalo čelních cedulí a tak se dostala ke slovu improvizace. Souprava vozů T3SU ev.č.7016+T3 ev.č.6670 na lince 34 vyfotografovaná na náměstí Míru je vybavena čelní orientací složenou zřejmě metodou “rozřež a svař” ze dvou jiných orientací. | 18.6.1998 V zastávce Želivského byl na lince 19 vyfotografován sólo vůz T3M ev.č.8017. Z důvodu výluky křižovatky Flora se na lince 19 objevily tramvaje z vozovny Pankrác. Hotel Don Giovanni ještě září novotou a tramvaj s neuzavřenou kabinkou může ještě vesele jezdit jako čelní vůz. | Ze smyčky Olšanské hřbitovy vyjíždí ve směru k Ústředním dílnám DP na náhradní tramvajové lince 31 strašnická souprava vozů T3 ev.č.6679+6685. | 14.6.1998 Na Olšanských hřbitovech se setkávaly soupravy linek 31 a 36. Na snímku jsou zachyceny soupravy vozů T3SUCS ev.č.7217+7215 na lince 36 a 7058+7059 na lince 31. | 14.6.1998 Další setkání linek 36 a 31 na Olšanských hřbitovech je mnohem zajímavější – setkaly se zde nejnovější a nejstarší vozy z vozovny Žižkov. Na lince 31 je vypravena souprava vozů T3 ev.č.6124+6619 na lince č. 31 je vedena vozem T3 z roku 1963. Linku 36 zastupuje souprava nových vozů typu T6A5 ev.č.8741+8742 ze třetí série z roku 1998. | 14.6.1998
7016+6670 - 34
18.6.1998
8017 - 19
14.6.1998
6679+6685 - 31
14.6.1998
7217+7215 - 36
7058+7059 - 31
14.6.1998
8741+8742 -36
6124+6619 - 31
14.6.1998
Jak již bylo zmíněno v úvodu, linky 11 a 16 byly ukončeny na kolejovém přejezdu u Orionky. Odtamtud na dnešním filmu žádná fotka nebyla, ale vůz KT8D5 ev.č.9023 na lince 16 byl vyfotografován na Náměstí míru společně se soupravou vozů T6A5 ev.č.8643+8644 na lince 4. | 18.6.1998 Také linka 11 byla vypravována ve vozech KT8D5 a jezdila přes náměstí Míru, kde byl vyfotografován vůz ev.č.9038 vozící mnoho let celovozovou reklamu na zemní plyn. Linky 11 a 16 nebyly na plátnech pro vozy KT8 natištěny a tak byly vozy označeny symbolem “X” a zadní cedulí z vozů T3 za čelním sklem. | 18.6.1998 Copak se to děje u Hlavního nádraží dne 24.6.1998? Jako kdyby z vozu 9045 na nějaké lince “X” právě zmateně vystupovali cestující ještě kousek před zastávkou? Pojďme to zkoumat dál a otočme se na druhou stranu... | 24.6.1998 Aha, na druhé straně je také vůz KT8D5, tentokrát je to ev.č.9003 a právě obrací na pevném kolejovém přejezdu a na transparentu má jako cíl Olšanské náměstí... Zdá se, že tady je zřízena nějaká náhradní linka, zřejmě dispečersky z důvodu nečekané výluky... | 24.6.1998 Ano, cestující skutečně nastupují do vozu KT8D5 ev.č.9003 na lince ve směru na Olšanské náměstí. Tato linka jezdila z důvodu výluky na Senovážném náměstí a nahrazovala na Žižkově linky 5, 9 a 26. | 24.6.1998
9023 - 16
8644+8643 - 4
18.6.1998
9038 - 11
18.6.1998
9045 - 39
24.8.1998
9003 - 39
24.6.1998
9003 - 39
24.6.1998
Linka 39 jezdila bez jízdního řádu a snažila se dodržovat interval cca 4 minuty. Obrat cestujících v zastávce Hlavní nádraží byl však veliký a nástup probíhal na přejezdu, což provoz ještě zpomalovalo. Proto se před konečnou zastávkou Hlavní nádraží tvořila fronta tramvají až do podjezdu pod magistrálou. Na snímku jsou vozy ev.č.9013, 9039 a v pozadí ev.č.9038. | 24.6.1998 Důkaz umístění nástupní zastávky přímo v místě přejezdu – cestující nastupují do vozu ev.č.9026 na lince 39. Nástupní zastávka byla umístěna z provozních důvodů nešťastně, ale pro cestující byla na ideálním místě, většina z nich díky stání vozu na přejezdu pochopila, že tramvaje od Žižkova zde končí. | 24.6.1998 Na stejném místě na přejezdu u Hlavního nádraží byl vyfotografován na lince 39 i vůz ev.č.9040, tentokrát již po nástupu cestujících. Vozy linky 39 byly označeny pouze orientací “X” a číslo linky na nich nebylo uvedeno, cestující se o čísle 39 dozvěděli pouze z letáku na zastávce. | 24.6.1998 Linka 39 jezdila z Olšanského náměstí dále přes Nákladové nádraží Žižkov a Želivského na Olšanské hřbitovy. Na snímku je zachycen vůz ev.č.9014 poblíž zastávky Olšanská. Trať v Olšanské ulici se od doby pořízení snímku velmi změnila. | 24.6.1998 V zastávce Olšanská byl vyfotografován vůz KT8D5 ev.č.9028. Moje paměť již neslouží dostatečně dobře a tak jsem měl zafixováno, že zde linka 39 zde končila jednosměrným objezdem pouze v protisměru, až moje vlastní fotografie a postřeh bystrého čtenáře mě vyvedly z omylu. | 24.6.1998
9013 - 39
9039 - 39
24.6.1998
9026 - 39
24.6.1998
9040 - 39
24.6.1998
9014 - 39
24.6.1998
9028 - 39
24.6.1998

Související články:
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021