Rekonstrukce smyčky Kubánské náměstí 2012

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Rekonstrukce smyčky
Kubánské náměstí 2012


Možná pro někoho naprosto zbytečná, ale přesto potřebná a v lecčems užitečná akce proběhla až téměř v úplném závěru roku 2012. Po rekonstrukcí Vinohradské třídy a ultrarychlé opravě Chotkovy ulice se pracovníci vrchní stavby přesunuli do smyčky Kubánské náměstí.

Úprava zemní pláně na vjezdové trati smyčky Kubánské náměstí. | 4.11.2012
Úprava zemní pláně na vjezdové trati smyčky Kubánské náměstí. | 4.11.2012
Vjezdová část smyčky Kubánské náměstí po odstranění velkoplošných panelů BKV. | 4.11.2012
Vjezdová část smyčky Kubánské náměstí po odstranění velkoplošných panelů BKV. | 4.11.2012
Odstraňování dřevěných pražců, které byly umístěny pod rozjezdovou výhybkou v samotném. | 4.11.2012
Shrnutý štěrk, který tvořil podkladní vrstvu pod velkoplošnými panely BKV v prostoru samotné smyčky. | 4.11.2012
Shrnování štěrku, který tvořil podkladní vrstvu pod velkoplošnými panely BKV v prostoru samotné smyčky. | 4.11.2012
Shrnování štěrku, který tvořil podkladní vrstvu pod velkoplošnými panely BKV v prostoru samotné smyčky. | 4.11.2012

Dne 17 září 2012 došlo k zahoření posledního přestavníku Öerlikon (EMP1) v pražské kolejové síti, který se nacházel na rozjezdové výhybce ve smyčce Kubánské náměstí. Současně byl zrušen i příslušný vnitropodnikový předpis týkající se těchto výhybek. Výhybka od té doby byla provizorně opravena a řidiči ji museli ručně přestavovat.

Od 1. listopadu 2012 započala rekonstrukce tramvajové trati. Ta začíná u kolejového rozvětvení křižovatky Kubánské náměstí, obsahuje tedy i vjezdovou část a prostor stejnojmenné nástupní zastávky. Již třetí den výluky se na vjezdové části buduje odvodnění budoucí tratě a ve smyčce probíhají zemní práce a odstraňování pražců z původní rozjezdové výhybky. Velkoplošné panely BKV zde již chyběly úplně. Původně zde byly uloženy ve štěrkovém loži, což se pozitivně projevilo na stavu tramvajové tratě a samotných panelů. Dešťová voda se díky vrstvě štěrku pohybovala a vsakovala ve spodnějších vrstvách, nedocházelo tak zde ke klasickým poruchám a značné podmáčení tratě nebylo na první pohled zřetelné. Stejně tak absence pojíždění panelů motorovými vozidly jim dává značnou šanci na jejich další využití, obzvláště jedná-li se o krátké panely vhodné pro časté opravy tratí s oblouky o malých poloměrech.

V sobotu 10. listopadu již leží na svém místě zaštěrkovaná vjezdová část a je připravená na pondělní podbíjení. V koleji u zastávkového ostrůvku jsou nově využity speciální kratší betonové pražce B03 o délce 220 cm, aby nemuselo dojít k úpravě hrany zastávkového ostrůvku. Na svém místě je již usazena i nová radiově ovládaná rozjezdová výhybka s pružnými jazyky. V samotném obratišti dochází k rozhrnování štěrkového lože a budování odvodnění.

Po rekonstrukci obsahuje vjezdová část mírně upravenou geometrii zvětšením poloměru vjezdového oblouku. Zákryt kolejiště v obratišti nově tvoří drobný štěrk, v prostoru vozovky litý asfalt.

K obnovení pravidelného provozu dochází ve středu 28. listopadu 2012.

Smyčka Kubánské náměstí .:::. 7. listopadu 2012
Prostor rozjezdové výhybky ze smyčky Kubánské náměstí byl nejprve nahrazen prostým kolejovým polem o délce výhybky, která byla na místo uložena až později. Jednoduchým důvodem tohoto netradičního řešení byla nutnost dodržení přesné vzdálenosti při pokládce kolejových polí. | 7.11.2012 Také prostor sjezdové výhybky do smyčky Kubánské náměstí byl nejprve nahrazen prostým kolejovým polem o délce výhybky.{7.11.2012 Další kolejová pole jsou tu! | 7.11.2012 Pokládka předmontovaných kolejových polí v prostoru nástupní zastávky smyčky Kubánské náměstí. | 7.11.2012 Pokládka předmontovaných kolejových polí v prostoru nástupní zastávky smyčky Kubánské náměstí. | 7.11.2012
Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 7.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 7.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 7.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 7.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 7.11.2012
Smyčka Kubánské náměstí .:::. 10. listopadu 2012
Prostor rozjezdové výhybky ze smyčky Kubánské náměstí nahrazený prostým kolejovým polem o délce výhybky. | 10.11.2012 Vjezdová část smyčky Kubánské náměstí v podobě dvoukolejné tratě s již položenými kolejovými poli. | 10.11.2012 Vjezdová část smyčky Kubánské náměstí v podobě dvoukolejné tratě s již položenými kolejovými poli. | 10.11.2012 Vjezdová část smyčky Kubánské náměstí s položenými kolejemi. | 10.11.2012 Vjezdová část smyčky Kubánské náměstí s položenými kolejemi. | 10.11.2012
Rozjezdová, uzamykatelná radiově ovládaná výhybka na rozjezdu vnitřní a vnější koleje smyčky Kubánské náměstí. | 10.11.2012 Rozjezdová, uzamykatelná radiově ovládaná výhybka na rozjezdu vnitřní a vnější koleje smyčky Kubánské náměstí. | 10.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 10.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 10.11.2012 Zřizování spodních vrstev zemní pláně ve smyčce Kubánské náměstí. | 10.11.2012

Dopravní opatření během rekonstrukce:
  • linka 4 ve směru od Kotlářky ukončena v zastávce Čechovo náměstí.
  • Linka 24 ve směru od Ortenova náměstí ze zastávky Kubánské náměstí prodloužena přes Průběžnou do zastávky Nádraží Strašnice, nástupní zastávka Radošovická.


  • www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021