|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vozovna Motol
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Povrchovou kolej, zřízenou na přelomu let 2003 a 2004 tvoří cca 20 m dlouhá dvojice blokových kolejnic B1. Kolejnice jsou ve správném rozchodu uložené pomocí dvojice rozchodnic z pásoviny, které jsou napevno přivařeny ke kolejnicím. Z jedné strany byly ke kolejnicím navařeny nájezdové klíny pro snazší nakolejení podvozků. V současnosti jsou již utrhané prací sněhových pluhů v areálu vozovny.
Zpočátku kolej sloužila pouze pro odstavování běžných (jalových) podvozků. V souvislosti s dvojicí vážných nehod vozů T6A5 se však její využití přeměnilo.
V roce 2008 se povrchová kolej využila k dlouhodobému odstavení vozu T6A5 ev.č.8671, který byl vážně poškozen 1. září 2008 při nehodě na vjezdu do vozovny Motol. Aby nezabíral tolik potřebné metry deponovacích kolejí, byl dne 6. prosince "vykolejen" a s pomocí jeřábu přesunut právě na povrchovou kolej, do rozhodnutí o jeho konečném osudu. Nakonec vůz na povrchové koleji posloužil k nácviku hasičů při rozřezávání vozu během požárního cvičení.
K zatím poslednímu využití povrchové koleje k odstavení tramvajového vozu došlo v roce 2011, kdy zde byl 19. září odstaven před přesunem do Ústředních dílen a následnou likvidací vůz T6A5 ev.č.8697 po těžké dopravní nehodě na Kotlářce.
V současnosti povrchová kolej neslouží svému účelu a polorozebrané jalové podvozky se okolo ní jen ledabyle povalují...
Odstavené vozy T6A5 ev.č.8671 a 8697 na povrchové koleji ve vozovně Motol | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |