Po více než padesáti letech byla na území České republiky postavena nová parní lokomotiva, která vyjela z dílny bratrů
Radka a Michala Bednářových. Ti si splnili svůj klukovský sen na svou vlastní "malou mašinku".
Jde o funkční repliku lokomotivy Orenstein & Koppel, kterých jezdily po světě tisíce. Na přelomu 19. a 20. století byly využívány
v kamenolomech, při stavbách železnic, řepařských tratích, případně regulacích říčních koryt. Při bombardování Berlína na konci druhé
světové války však byla firma zničena a přes veškerou snahu se nepodařilo dosud objevit ani dílčí část dokumentace v nějakém jiném archivu.
Když se lidé z 1. Kolínské lokomotivní s.r.o. chystali k zakázkové výrobě funkční repliky, neměli se tedy příliš čeho chytit.
Půjčili si proto dokonce originál dvounápravové lokomotivy stejného výrobce, ale s normálním rozchodem, kterou měli povoleno
rozebrat a spoustu dílů odměřit.
Vlastní výroba dílů skončila v létě roku 2013 a celá lokomotiva s kotlem se do hrubé podoby dostala na jaře roku 2014.
Pod kotlem poprvé zatopili na přelomu srpna a září.